ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה לצרף קציני צה"ל לנסיעת המשלחת לסודן שבראשה עמד ראש אגף מזרח תיכון ואפריקה במל"ל המכונה "מעוז", ואולם שר הביטחון בני גנץ סירב בנימוק שכל עוד אין הסכם בין המדינות והכרה רשמית, לא נכון לצרף את צה"ל למשלחת.
גורמים בכירים אומרים כי לשכת ראש הממשלה רצתה לסגור ענייני ביטחון עוד לפני שיש נורמליזציה ועוד לפני הסרת הסנקציות האמריקניות על סודן. גורם ביטחוני אמר כי "זו התנהלות הזויה".

ביומיים האחרונים תקפו זה את זה נתניהו וגנץ על רקע משפטו של ראש הממשלה והודעתו של שר הביטחון על הקמת ועדת בדיקה בפרשת הצוללות. נתניהו האשים את גנץ בניצול פוליטי של מערכת הביטחון: "אני חושב שזו בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי לניגוח פוליטי".
נתניהו הזכיר כי "לפני ארבעה חודשים הוא הסתפק בכך שהיועץ המשפטי לממשלה אמר שלא צריך לפתוח חקירה. עכשיו הוא מינה ועדה תפורה בראשות השופט שאמר לפני שנה שראש הממשלה צריך להתפטר. מעניין מה תהיה מסקנתו".
נתניהו השתמש בדבריו של גנץ בריאיון ל"ידיעות אחרונות": "שהוא יתעשת מהפאודה הזאת ויחזור לדבר שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו - להמשיך לעבוד יחד לטובת המאבק בקורונה, השיפור בכלכלה שלנו והרחבת מעגל השלום".
1 צפייה בגלריה
 בני גנץ בנימין נתניהו
 בני גנץ בנימין נתניהו
גנץ ונתניהו
(צילום : מוטי קימחי , AFP)
זמן קצר קודם לכן, תקף יו"ר כחול לבן בישיבת הסיעה את נתניהו על הפרסומים בדבר פגישתו עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. "הדלפת הטיסה החשאית של רה"מ לסעודיה הינה צעד חסר אחריות. לא כך אני נוהג, ואתם יכולים לדמיין לעצמכם כמה דברים חשאיים עשיתי במהלך חיי, כולל בשליחותו של ראש הממשלה נתניהו. מעולם לא נהגתי כך ומעולם לא אנהג כך, ואני חושב שבהקשר הזה אזרחי ישראל צריכים להיות מוטרדים".
גנץ אמר היום ל"ידיעות אחרונות" כי הוא שוקל להקים את ועדת הבדיקה לצוללות כבר בעוד חודש וחצי-חודשיים. בישיבת הסיעה שערך בצהריים אמר כי נתניהו עודכן על כך מבעוד מועד.
"לכאורה, רה"מ היה צריך להיות מעוניין יותר מכל אדם אחר בוועדת הבדיקה הזו, שבראשה עומד שופט בעל מוניטין ולצידו מפקד חיל הים לשעבר ומובילת הרכש במשרד הביטחון", אמר גנץ. "הרי אם כפי שטוענים הוא ואנשיו הנושא נסרק במסרקות ברזל ואין בו רבב, הרי כל אדם שמשוכנע בחפותו היה שמח על ההזדמנות להוכיח לעיני כל".