2 צפייה בגלריה
דנה כשדי יאיר נתניהו
דנה כשדי יאיר נתניהו
דנה כשדי יאיר נתניהו
(צילום: אבי מועלם, EPA)
פסק הדין שחייב את יאיר נתניהו לשלם 500 אלף שקלים לדנה כשדי, שהגישה נגדו תביעת לשון הרע, יבוטל אם בנו של ראש הממשלה ישלם 4,500 שקלים הוצאות משפט לתובעת. כך החליט היום (ד') בית משפט השלום בכפר סבא אחרי שפסק הדין המקורי ניתן לאחר שנתניהו לא הגיש כתב הגנה. המשפט יתנהל אחרי שישלם את הכסף.
השופט רונן פלג כתב בנוגע לנתניהו: "אני סבור שיש להעדיף את זכותו של המבקש לנהל את הגנתו ולקבל את יומו בבית המשפט כפוף להטלת הוצאות, אשר תבטא את מחדלו באי הגשת כתב הגנה במועד ואת העיכוב שנגרם בעטיו". לאחר שיבוטל פסק הדין המקורי, אם נתניהו ישלם, יינתנו הנחיות להמשך ההליך המשפטי.
כשדי תבעה דיבה מנתניהו הבן לאחר שלטענתה הוא פרסם רמיזות בטוויטר לפיהן מתקיים כבכול קשר אינטימי בינה ובין יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ. בתביעה שהוגשה באוגוסט 2020 טענה כי נתניהו ניצל צילום שגרתי שלה עם גנץ כדי לייצר רמיזות בוטות לכך שהיא בת זוגו לקיום יחסי מין.

בכתב התביעה צוין: "התובעת הוצגה על ידי הנתבע כבחורה קלה דעת ומופקרת, כמי שהיא עוד אחת ברשימת כיבושיו של גנץ, כמובן ללא כל בירור עמה, ללא היכרות איתה ובלי שיש בדברים ולו קורטוב אמת". כשדי היא פעילה למען בעלי חיים שהתנדבה לסייע למפלגת כחול לבן במהלך הבחירות האחרונות לכנסת.
בהעדר כתב הגנה, בית המשפט חייב את נתניהו לשלם חצי מיליון שקלים. בעקבות כך הגיש יאיר נתניהו לבית המשפט בקשה לבטל את פסק הדין שחייב אותו לפצות את כשדי בתביעת הדיבה שלה נגדו. בבקשת הביטול מציין פרקליטו עו"ד יוסי כהן כי "הוא מעולם לא קיבל לידיו את כתב התביעה ולא ידע כלל שהוגשה נגדו תביעה. החלטת בית המשפט ניתנה עקב הטעיה וחוסר תום לב חמורים ביותר של כשדי. בא כוחה ידע מתיק קודם שלא ניתן להמציא דברי דואר למעון ראש הממשלה, אך מתוך מניעים פסולים וזרים הוגשה בקשה כוזבת".
2 צפייה בגלריה
דנה קסידי
דנה קסידי
אחד הפוסטים שפרסם נתניהו בנוגע לכשדי
(מתוך דף הטוויטר של יאיר נתניהו)
עו"ד כהן טוען בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא כי בא כוחה של כשדי יכול היה להרים אליו טלפון, אך נקט "תעלול פרסומי", ולכן נתניהו ביקש לבטל את פסקה הדין. "מדובר על פניו בתביעת סרק", ציין עו"ד כהן.
הוא הוסיף: "ככל שהחתום מטה עיין בתביעה, כך גדלה השתוממותו: האם זו אכן תביעה נגד יאיר נתניהו או שמא מדובר בתעמולת בחירות או ניסיון ליחצ"ן עניינים הקשורים בבני גנץ. לנתניהו הבן אין מאומה נגד כשדי, הוא אינו מכיר אותה, מעולם לא פגע בה או ניסה לפגוע, טענתה כי בפרסום ניסה לפגוע בה היא טענה סרק".
עו"ד רון לוינטל, המייצג את כשדי מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "יאיר נתניהו טען שוב ושוב, בעצמו וכן על ידי בא כוחו, כאילו נפל פגם בהליך המצאת כתב התביעה לידו. טען למרמה, לכך שיש לנו טקטיקה לא הוגנת ושהוא 'יפעל בכל האמצעים החוקיים ואצל המוסדות המוסמכים, לרבות משטרת ישראל, כדי להעמיד לדין'.
"בית המשפט קבע באופן צלול וברור שההמצאה בוצעה כדין, בלי טריקים ובלי שטיקים", הוסיף עורך הדין, "יאיר נתניהו השחיר גם את גב' כשדי וגם את באי כוחה וחבל שכך. כעת תתחיל התביעה להתברר ונוכיח שהנתבע השמיץ את התובעת והטריד אותה מינית בדבריו. חבל שרק בדרך של פסק דין בהיעדר הגנה, ניתן להמציא ליאיר נתניהו כתב תביעה, וחבל שרק בגלל תנאי לביטול התביעה ישולמו ההוצאות שנפסקו".