הליך זיהוי גופות ההרוגים באסון במירון יימשך הערב (שבת) במכון לרפואה משפטית באבו כביר לאחר שנפסק לפני כניסת השבת. 13 מהנספים עדיין לא זוהו. אתמול שוחררו לקבורה 22 מתוך 32 הקורבנות שזוהו אך לא ידוע כמה בדיוק הובאו למנוחות לפני כניסת השבת.
5 צפייה בגלריה
הלוויה של משה נתן נטע אנגלרד בן 14 ויהושע אנגלרד בן 9 וחצי
הלוויה של משה נתן נטע אנגלרד בן 14 ויהושע אנגלרד בן 9 וחצי
ההלוויה של משה נתן, נטע אנגלרד ויהושע אנגלרד, אתמול
(צילום: עמית שאבי)
הלוויות צפויות להיערך גם הערב אחרי שאתמול נערכו כאלה בין היתר בהר המנוחות בירושלים ובבית הלוויות שמגר בעיר, שם עקב הלחץ הרב כבר לא נותר זמן להספדים לקראת כניסת השבת. הגופות עברו טהרה ותוך דקות נאמר עליהן קדיש והן הוסעו לבית העלמין. המרוץ עד לכניסת השבת עורר גם מפח נפש כבד בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, שגם שם הובאו למנוחות כמה מהנספים: בהלווייתו של אחד הנערים שנהרגו התברר כי הובאה הגופה הלא-נכונה, ובני המשפחה האבלים נאלצו לעזוב את המקום.
5 צפייה בגלריה
משפחות מחפשות מידע על יקיריהן באבו כביר
משפחות מחפשות מידע על יקיריהן באבו כביר
הליך זיהוי הגופות באבו כביר, אתמול
(צילום: דנה קופל)
שיפור במצב חלק מהפצועים בבתי החולים עדיין מאושפזים 16 פצועים. הבוקר חל שיפור במצבו של ילד בן 11, תושב בני ברק, שהשתתף בהילולה, נפצע באורח קשה ומצבו מוגדר עתה בינוני. הוא מאושפז בבית החולים רמב"ם כמו גם עוד שלושה פצועים נוספים שמצבם מוגדר קשה. אחד מהם, בן 52, נגמל היום מהנשמה וחזר להכרה.
בבית החולים זיו בצפת עדיין מאושפזים שמונה פצועים, חמישה במצב בינוני - בהם ילד בן 12 - ושלושה במצב קל. בבית החולים הדסה בירושלים מאושפזים שלושה גברים שמצבם קל עד בינוני, ובבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפז פצוע בן 21 במצב בינוני, שהועבר לשם מזיו לבקשת המשפחה. מבית החולים פוריה ליד טבריה שוחררו כל הפצועים שטופלו שם.
ממד"א נמסר כי 2,208 אזרחים הגיעו אתמול כדי לתרום מנות דם במטרה לסייע לפצועים. בארגון ביקשו להודות לציבור "על היענות נרחבת ומרגשת, בתוך שעות בודדות בלבד" - והזכירו כי תוקף מנת דם הוא 35 יום בלבד, ועל כן בשרותי הדם מבקשים מהציבור להמשיך ולבוא לתרום דם במהלך השבועות הבאים.
5 צפייה בגלריה
תרומות דם לפצועים באסון הר מירון בכיכר רבין בתל אביב
תרומות דם לפצועים באסון הר מירון בכיכר רבין בתל אביב
תרומות דם לפצועים באסון הר מירון בכיכר רבין בתל אביב
(צילום: טל שחר)
תנחומים מהעולם, דגלי ישראל יורדו לחצי התורן בעקבות האסון מחר יחול יום אבל לאומי בישראל לאחר שהממשלה אישרה אתמול את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא. דגלי המדינה יורדו לחצי התורן במבני ציבור, בבסיסי צה"ל ובנציגויות ישראל בחו"ל. בעולם הביעו במהלך סוף השבוע בזה אחר תנחומים. בין היתר, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שיגר איגרת תנחומים לנשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התקשר לנתניהו, הביע תנחומים - והורה לצוותו להציע לישראל את עזרת ארה"ב להתמודדות עם האסון.
מנדלבליט יאשר ועדת בדיקה ממשלתית? הממשלה עדיין לא החליטה אם להקים ועדת בדיקה ממשלתית בעקבות האסון אך בהנחה שתעשה זאת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להגיש חוות דעת מיוחדת אם ממשלת מעבר יכולה להקים ועדה שכזאת. ההערכה היא שהיועץ יאשר את הצעד מתוך הכרה שמדובר בהחלטה בעלת דחיפות ממשית לנוכח מימדי האסון. כל זה קורה ארבעה ימים בלבד לפני תום המנדט של נתניהו, שעשוי בנסיבות שנוצרו לבקש הארכה מהנשיא ראובן ריבלין.
בינתיים, במשטרה מנסים להיאבק בניסיונות להפיל את האחריות לאסון על מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא. שוטרים, קצינים ואזרחים רבים שינו לאות הזדהות את תמונות הפרופיל שלהם לתמונתו של מפקד המחוז בצירוף המלים "כולנו שמעון לביא". אחרים פרסמו דברי תמיכה בקצין וחוויות משירותם תחתיו ולצידו.
5 צפייה בגלריה
תמיכת שוטרים וקצינים בשמעון לביא מפקד מחוז צפון
תמיכת שוטרים וקצינים בשמעון לביא מפקד מחוז צפון
פוסט תמיכה במפקד המחוז הצפוני במשטרה ניצב שמעון לביא
שיא עולמי של נדבקים בהודו גל הקורונה הקטלני בהודו ממשיך להכות במדינה. היום היא דיווחה על יותר מ-400 אלף נדבקים ביממה אחת – שיא עולמי. לפי הרשויות ההודיות, בתוך 24 שעות נמנו 401,993 נדבקים חדשים ו-3,525 מתים נוספים מהנגיף, ובכך הגיע מספר הנדבקים הכללי בהודו ליותר מ-18 מיליון ומספר המתים הרשמי ל-211,853. לכול ברור שמסיבות בירוקרטיות גם הנתונים האלה חלקיים בלבד, ושבפועל במדינת הענק הזו מספר הנדבקים בנגיף והמתים ממנו גבוה בהרבה.
5 צפייה בגלריה
הודו אסון קורונה שורפים גופות
הודו אסון קורונה שורפים גופות
שריפות גופות בהודו
(צילום: AFP)
החלה הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן ארצות הברית החלה היום באופן רשמי את התהליך ההיסטורי של הוצאת שארית כוחותיה מאפגניסטן, 20 שנה אחרי שפלשה אליה יחד עם בעלות בריתה מנאט"ו בעקבות מתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001. ההתחלה הרשמית של הסגת הכוחות נעשית יום לפני שבוושינגטון יציינו עשור בדיוק לחיסולו של אוסמה בן-לאדן, מייסד ארגון אל-קאעידה שביצע את מתקפת הטרור. הנסיגה אמורה להסתיים עד 11 בספטמבר, יום השנה למתקפה.