ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו היום (שישי) לראשונה מאז הבחירות, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. טרם כניסתו לפגישה, שארכה כשלוש שעות, אמר בנט כי "יש לנו מטרה אחת - להקים כמה שיותר מהר ממשלה טובה ויציבה שמטפלת באזרחי ישראל. לא נחסוך בשום מאמץ כדי להביא לתוצאות האלו".
בנט סירב להתייחס לפרטי הפגישה, אך מלשכתו נמסר כי "השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי, וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך". מצד נתניהו לא פורסמה הודעה על סיום הפגישה. לאחר הפגישה צייצה איילת שקד כי "אנחנו עושים ככל שביכולותינו על מנת להקים ממשלה יציבה ומתפקדת שתעבוד בשביל האזרחים הנפלאים של המדינה שלנו".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
"לא נחסוך בשום מאמץ". בנט ונתניהו
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
לפני כניסת השבת והחג צייץ בנט: "אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו. בגלל חרמות ותחושה של 'רק אני צודק' כבר איבדנו את ביתנו לפני 2,000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם".
יו"ר ימינה מסרב בינתיים לחשוף את זהותו של האדם שעליו ימליץ לראשות הממשלה, אך אמש הבהיר כי זה בכל מקרה לא יהיה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. אחר הצהריים התכנסו כמה עשרות מפגינים מחוץ לביתו ולביתו של סער וקראו להם לסרב לממשלה עם נתניהו. דובר הליכוד הודיע על הפגישה בין בנט לנתניהו זמן קצר לאחר הפרסום אתמול ב-ynet על הפגישה שנקבעה לבנט ולפיד בצאת השבת.

ברקע הפגישה עם לפיד, שתעסוק באפשרות להקמת ממשלה משותפת, הימין מפעיל לחץ כבד מאוד על בנט שלא להצטרף לממשלה ללא נתניהו, ובליכוד מפעילים מכבש לחצים באמצעות ארגוני ימין. את המגעים בין בנט ונתניהו מנהלים מקורביהם טל גן צבי ואיש העסקים יעקב אטרקצ'י.
גורמים ביש עתיד אומרים כי לפיד מוכן לאפשר לבנט להיות הראשון ברוטציה לתפקיד ראש הממשלה - ומוכן לוויתורים מפליגים נוספים כדי להחליף את שלטון נתניהו. יחד עם זאת, לפיד אינו מוכן להסתכן כי הגוש ימליץ על בנט כמי שירכיב את הממשלה הבאה ואז "בנט יקבל את המנדט ויברח לביבי", כלשונם. "לפיד יהיה מוכן לוותר על הרוטציה, אבל בנט צריך להודיע שהוא מצטרף", אמרו הגורמים.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
מוכן לאפשר לבנט להיות הראשון ברוטציה? לפיד
(צילום: מוטי קמחי )
נתניהו מסר שלשום הצהרה ראשונה אחרי שבוע של שתיקה מאז הבחירות, והתמקד בקריאה לבנט ולסער להצטרף לממשלה בראשותו. "כל ממשלה שתוקם תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה, שתוקם בניגוד לרוב העצום שהצביע עבור הליכוד ומפלגות הימין", טען נתניהו ואמר כי ממשלה בלעדיו "תיפול מהר מאוד" - וכינה אותה "אסון גדול למדינת ישראל".
סער מיהר להגיב לקריאה ודחה את ההצעה. "באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות, נתניהו פונה אליי כדי שאצטרף אליו. תשובתי - אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו", כתב בטוויטר. במפלגת ימינה אמרו בתגובה להצעתו של נתניהו, שכללה גם שריונים בליכוד: "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ להקמת ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 13:10, 02.04.21