רצח האחים שאפע וסלאח אבו חוסין הלילה (בין חמישי לשישי) בטול כרם תועד במצלמות אבטחה. בתיעוד נראה רכב המתנקשים רודף אחרי רכבם של שני האחים, תושבי באקה אל-גרבייה בשנות ה-20 לחייהם, יורה לעברו וגורם להם להתנגש ברכב חונה. לאחר מכן רכב המתנקשים, שעל פי החשד היה גנוב, נצמד אל רכבם של האחים - והרוצח הוציא את נשקו מהחלון וירה בהם.
3 צפייה בגלריה
שאפע וסלאח אבו חוסין
שאפע וסלאח אבו חוסין
שאפע וסלאח אבו חוסין
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בטול כרם
זירת הרצח בטול כרם
רכב האחים עם סימני התאונה לפני הרצח
השניים נפצעו אנושות ופונו לבית חולים מקומי, שם נקבע מותם. אמם של השניים, עאידה אבו חוסין (47), נרצחה ביריות בחודש אוקטובר האחרון ברחוב בעיר מגוריה באקה אל-גרבייה. המשטרה הפלסטינית פתחה בחקירת האירוע. מתחילת השנה נרצחו 32 אזרחים ערבים.
בתקופה האחרונה סומן שאפע אבו חוסין כיעד לחיסול על ידי עבריינים. מלבד אמם של האחים שנרצחו הלילה, נרצחו עוד שלושה מקרובי משפחתם ברצח המשולש בשרון בדצמבר האחרון: אחרי שאמיר אבו חוסין בן ה-25 נורה בבית עסק בבאקה אל-גרבייה, פנו דודיו, האחים אחמד ומוחמד שרקייה, ללוות את האמבולנס שפינה את אמיר לבית החולים. בזמן הליווי הם נורו למוות ברכבם, סמוך לצומת יער חדרה בכביש 4. כל העצורים שנעצרו בחשד למעורבות ברצח האם וברצח המשולש שוחררו ועד כה לא הוגשו כתבי אישום בתיקים הללו.
לפני שנה וחצי נרצח בבאקה אל-גרבייה קרוב משפחה נוסף, מוחמד אבו חוסין. מחקירת האירוע עלה כי אבו חוסין ישב עם שאפע בבית בשלבי בנייה, כשלפתע הגיח אדם חמוש למקום, ירה בהם - ונמלט. שאפע, שהיה היעד לחיסול, נפצע באותו אירוע.
לאור האיומים על משפחתם, עברו לאחרונה האחים שאפע וסלאח אבו חוסין שנרצחו הלילה להתגורר באחד היישובים במשולש. בהמשך, עברו להתגורר בטול כרם בניסיון להתרחק מהסכנה עוד יותר.
אחיהם הקטן של שני הנרצחים מהלילה, רק בן 15 שכבר הספיק לאבד בנסיבות דומות את אמו, את שני אחיו ועוד ארבעה מקרוביו, תיאר בפוסט שכתב בחודש שעבר בפייסבוק את הסכנה שנשקפת לחייו לנוכח האיומים החוזרים ונשנים על בני משפחתו. במקביל, הוא גם מתח ביקורת על שתיקת כל הגורמים הרלוונטיים לנושא הטיפול באלימות.
3 צפייה בגלריה
עלי אבו חוסין ואמו שנרצחה עאידה
עלי אבו חוסין ואמו שנרצחה עאידה
הנער לצד אמו שנרצחה, עאידה אבו חוסין
"אני הצעיר במשפחה. אני שרטטתי את העתיד שלי עם אמי לפרטי פרטים. איבדתי אותה בגיל 15, איבדתי אותה בדרכים המכוערות ביותר, איבדתי אותה ברצח", כתב בפוסט המצמרר. "הפושע רצח חמישה בני משפחה (כאמור, הפוסט פורסם לפני כמה שבועות. ח"ש), וגרם לילדים להיות יתומים ללא כל סיבה. עד מתי אנחנו צריכים לשתוק?".
הנער, שאת זהותו בחרנו שלא לפרסם, פירט את תאריכי הרציחות של קרוביו, והדגיש כי בחלק מהמקרים כלל לא נעצרו חשודים, ובמקרים אחרים היו מעצרים אולם כל החשודים שוחררו. "הרבה ממכובדי העיר הבטיחו לי שהרוצח לא יישאר כאן, אבל לצערי לא ראינו מזה שום דבר. שמענו אותם אומרים 'מה נגיד למשפחה?', 'מה נגיד לבן?', אבל שום דבר מעבר.
"האם זה משנה את המציאות? האם זה עוצר את הפשע? האם זה נותן לי בטיחות כילד מאוים? האם זה נותן עתיד לילדים שהתייתמו? מה אפשר להגיד לילד בן חמש ששואל איפה אביו? מה אפשר להגיד לילד בגילי ששואל האם אני יכול ללכת לבית הספר שלי ללא סכנת חיים? החברה שלנו רוצה ביטחון, רוצה עתיד. האימהות והאבות רוצים שהילדים יגדלו ולא שיירצחו. גברים ונשים רוצים להקים משפחה. אלוהים לעולם לא ישכח".