הילה מור, תושבת חיפה, מתרגשת לארח בחג הפסח הקרוב כ-30 מבני משפחתה - וההכנות בעיצומן. היום (ב') היא סיפרה ל-ynet על תפריט הארוחה ועל תחושותיה לעומת ליל הסדר אשתקד: "היה עצוב, היינו רק שניים לבד. הזומים היו מדכאים. השנה אני מרגישה שזה חג חירות של ממש, אנחנו יוצאים לחופשי".
1 צפייה בגלריה
אנשים עושים קניות
אנשים עושים קניות
קניות בימי הסגר, ארכיון
(צילום: AFP)
לצד השמחה, מור ציינה כי "יש מעט חששות אבל כולנו מחוסנים, בלי יוצא מן הכלל. אני מבינה שהחיסונים נותנים את אותותיהם, אני מקווה שזה ימשיך כך. אנחנו נחגוג במקום גדול, לא בבית שלי. הילדים הקטנים לצערי עדיין לא מחוסנים, אנחנו נשמור על מסכות לפחות עד האוכל".
מנהל סניף סופרמרקט "יוחננוף" בחוצות המפרץ, חזי יעקב, סיפר כי הקניות החלו כבר אתמול. "אנחנו רואים שאנשים מצטיידים במוצרי החג - מצות, יינות, בשרים ודגים, פירות וירקות. אנחנו באמת רואים עלייה בסל הקניות".
יעקב ציין כי גם בשנה שעברה נערכו במקום לארוחת החג, אך השנה הוזמנו מוצרים רבים יותר. "אנשים רוצים לארח אצלם בבתים, הם שמחים שהם יכולים לעשות את זה, וזה ניכר בקניות שלהם".

מנהל הסניף העריך כי סל הקניות עלה ב-25-20% לעומת החג הקודם. "ליל הסדר הקודם היה מצומצם ובהתאם, גם הקניות. השנה רבים מארחים וגם מתארחים".

"חזרתי לבית הקפה כי אני רוצה לעבוד"

איילה אבגנים ורועי חמו מבית קפה בהוד השרון סיפרו על שביעות הרצון שהם חשים עם חזרתם לעבודה. "חזרתי כי הרגשתי שאני רוצה לעבוד, אני אוהבת להיות בתנועה ולעזור", אמרה אבגנים, "הלקוחות סבלנים, מבינים את המצב". לדבריה, אנשים במקום מאוד מקפידים על כללי התו הירוק.

חמו, מנהל חדש במקום, סיפר בהתרגשות על הקושי בגיוס מלצרים ואנשי צוות. "זה היה מאתגר, יצאנו במבצע חדש בקבוצת קפה "גן סיפור". אנחנו עושים מעין דיל שנותן חלופה לעבודה מועדפת, בכל הקבוצה. אנחנו מגייסים מלצרים ואחרי שמונה חודשי עבודה במשרה מלאה, אנחנו מעניקים להם מענק שחרור משלנו - כרטיס טיסה למזרח הרחוק. זה עזר לנו מעט, אבל עדיין קשה מאוד לגייס עובדים".
גם חמו סיפר על האווירה הטובה בקרב הלקוחות. "כולם מגיעים בפעם הראשונה ויש להם ציפייה גדולה. כולנו התגעגענו לחוויה הזאת, ליהנות מאוכל טעים ומקפה טוב".
המנהל החדש ציין על הבדיקות שנערכות בכניסה למקום: "יש לנו צוות של מארחות שבודקות את הנכנסים, השולחנות מרוחקים. בפנים פועלים לפי התו הירוק ובחוץ לפי התו הסגול. מי שעבר שבוע מהחיסון השני והוא מראה לנו תו ירוק, יכול להיכנס. מי שלא, יושב בחוץ או ברחבי הפארק הסמוך".