בצל המחלוקת הקשה בכחול לבן סביב תמיכת המפלגה בהגבלת ההפגנות במהלך הסגר, חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' אמרה היום (א') כי הפלג במפלגה שתומך ב"פירוק אחראי" של השותפות עם הליכוד הולך וגדל. בשעה 21:30 תתכנס המפלגה לישיבת הסיעה השבועית, שתוקדש לתסיסה הגוברת.
2 צפייה בגלריה
חיימוביץ'. "לא לוותר על מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו"
חיימוביץ'. "לא לוותר על מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו"
חיימוביץ'. "לא לוותר על מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו"
(צילום: יואב דודקביץ' )
"יש בימים האחרונים קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד, לא לוותר עם מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו", אמרה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בריאיון לרשת ב'.
דבריה של חיימוביץ', שבעצמה מרדה והצביעה בכנסת נגד אישור התיקון לחוק שמאפשר את הגבלת ההפגנות למרחק של קילומטר מהבית, מגיעים אחרי העימותים האלימים בין שוטרים למפגינים במחאה הסוערת אמש ברחבי הארץ.
מהליכוד נמסר בתגובה לדברים: "ח"כ חיימוביץ' מכחול לבן חשפה את האמת - רבים במפלגתה שמתפרקת וקורסת בסקרים החליטו ללכת לבחירות נגד רצון הציבור ובשיא משבר הקורונה. אנו קוראים לבני גנץ להשליט סדר בבלגן שבמפלגתו ולפעול למען אחדות הממשלה למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל, אחרת ההחלטה של כחול לבן היא לעסוק בפוליטיקה קטנה בזמן שהמדינה מצויה בשעת חירום".

על רקע המחלוקות בתוך כחול לבן כבר התפטר מהממשלה שר התיירות אסף זמיר, שבהודעתו ביום שישי הסביר כי הגבלת ההפגנות הייתה כקש ששבר את גב הגמל עבורו. הוא טען ש"השיקולים האישיים והמשפטיים" הם אלו עומדים בראש מעייניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - ולא משבר הקורונה. "מינויים תקועים, החלטות לא מתבצעות ואזרחי ישראל משלמים את המחיר מדי יום - והכול, הכול, משיקולים פוליטיים בלבד. ‎גם בשעתה הקשה ביותר, האינטרס הפוליטי הנתון של נתניהו מנהל את המדינה", הוסיף זמיר.
בארגון המחאה "הדגלים השחורים" קראו בעקבות דברי חיימוביץ' לשאר שרי כחול לבן להתפטר מהממשלה: "קוראים למירב כהן, יזהר שי ואורית פרקש הכהן, לעשות את הדבר הנכון ולפרק את ממשלת הרוע וההסתה של הנאשם. אתם א.נשים טובים, ערכיים, זה לא עובד - תעשו את הדבר הנכון!".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ. בצמרת המפלגה הבינו שצריך להחריף את הטון
(צילום: אבי מועלם)
בצמרת כחול לבן, יצוין, כבר התגבשה ההבנה שצריך להחריף את הטון מול נתניהו ולהתנהל בהתאם לשאיפות של קהל הבוחרים של המפלגה - ולא לפי רצונות הליכוד. יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ, כבר הכריז על מהלך ראשון במסגרת שינוי הכיוון המסתמן של המפלגה: פתיחה בהליך של מינוי פרקליט מדינה קבוע, למרות התנגדות הליכוד - שם מזכירים כי ההסכם הקואליציוני קובע שמינוי בכירים במערכת אכיפת החוק דורש את הסכמת שני הצדדים.
גנץ מסר ביום שישי, זמן קצר לאחר התפטרותו של זמיר, כי הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להתחיל בהליך למינוי פרקליט מדינה קבוע וכן קרא לפתיחת הליך דומה למינוי מפכ"ל קבוע במשטרה. "היעדר היציבות ותחושת איבוד השליטה בניהול המגפה מחייבים השבת סדרי השלטון", מסר גנץ. "אי אפשר עוד להמשיך את הכאוס המשבש מדי יום את חייהם של עשרות אזרחים ותיקים וצעירים".
גנץ רמז לאפשרות שכחול לבן תתעקש על המהלך, גם במחיר של הקדמת הבחירות: "אנחנו במלחמה. כאיש צבא, כלוחם וכחייל איני מכיר את מושג הפסקת המשימה ולכן חבריי ואני נילחם על השבת הסדר והיציבות ועל שמירת המשטר הדמוקרטי מפני אלו הזוממים להחריבו. הצטרפנו לממשלה שתפקידה למגר את הקורונה ולא את הדמוקרטיה או את שלטון החוק. מי שזה לא מתאים לו - שיקבע מועד לבחירות".