4 צפייה בגלריה
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
הוסרה הגבלת התפוסה ברכבת - אך עדיין צריך לרכוש שוברים כדי לנסוע בה
(צילום: בארכבת)
הממשלה הסירה את כל ההגבלות על התפוסה בתחבורה הציבורית, שהוגבלה ל-75%, החל ממחר בעקבות המלצת משרד הבריאות - אך לא ויתרה על סעיף הזמנת שוברי הנסיעה שבלעדיהם לא ניתן לעלות על הרכבת. המשמעות: עד לפקיעת התקנות החדשות ב-6 במאי, הנסיעה תתאפשר רק לאחר הזמנה של שוברי נסיעה, שכעת מוגבלים לתפוסה של 100%.
משרד התחבורה לא עדכן את ציבור הנוסעים בכך שהם עדיין מחויבים להזמין שובר נסיעה כדי לעלות לרכבת. זו לא הפעם הראשונה שבה משרד התחבורה לא מעדכן את הנוסעים - ביום שני האחרון נכנסה לתוקף הרפורמה בתחבורה הציבורית, והמהלך בוצע כשברקע מידע רב נמסר לציבור באיחור משמעותי, ונוסעים התלוננו על השינויים בקווים, על היעדר המידע ועל חוסר השקיפות.

שיטת השוברים והגבלת התפוסה הונהגה מאז שחזרה הרכבת לפעילות ביוני אשתקד, לאחר שהושבתה בפתיחת משבר הקורונה. מאז, הנסיעה ברכבת מחייבת הצטיידות בשובר עלייה, לכל נסיעה בנפרד, בנוסף לכרטיס הנסיעה הרגיל. מאז שחזר המשק לפעילות כמעט מלאה, נוסעים רבים מדווחים על ביקושים גבוהים לשוברים - שאוזלים מהר לאור הגבלת התפוסה ל-75%.
ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה לחצו בשבועות האחרונים להסיר את הגבלת התפוסה, לאור העובדה שהמשק כולו נפתח והגבלות ההתקהלות רוככו. אתמול הודיעה שרת התחבורה מירי רגב כי הגיעה להסכמות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין על "ביטול הגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית, ברכבות ובאוטובוסים". רגב ציינה כי "בכך תוקדם ההקלה לנוסעי התחבורה הציבורית על מנת לאפשר את הגדלת קיבולת הנוסעים".
4 צפייה בגלריה
מירי רגב בביקורת פתע על שמירת ההנחיות נגד הקורונה בנתב"ג
מירי רגב בביקורת פתע על שמירת ההנחיות נגד הקורונה בנתב"ג
לחצה להסיר את הגבלת התפוסה. מירי רגב
(צילום: דוברות משרד התחבורה)
בנוסף לביטול הגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית, אישרו השרים לאפשר כניסת ילדים עד גיל 16 ומנועי חיסון למקומות הדורשים הצגת "תו ירוק", באמצעות תוצאות בדיקת PCR שליליות שבוצעו עד 72 שעות לפני הביקור.
הממשלה לא דנה אתמול בישיבה בהמלצת משרד הבריאות להקשיח את המדיניות בכל הנוגע לנמל התעופה בן גוריון, כדי למנוע כניסת וריאנטים של הנגיף מחו"ל. שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקש בישיבה לדון בכך, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר שהנושא יידון בישיבה נפרדת.
4 צפייה בגלריה
עומס בתנב"ג
עומס בתנב"ג
תורי ענק בנתב"ג היום. הממשלה צפויה להקשיח את המדיניות
לפי הצעת משרד הבריאות, יש לאסור יציאה של ישראלים למדינות "מסוכנות" למעט מקרים חריגים, והחוזרים מהן יחויבו בבידוד של שבועיים גם אם חוסנו או החלימו מקורונה. במשרד ממליצים לחלק את מדינות העולם לשתי קבוצות. על רוב המדינות לא יהיו הגבלות, אך בכל הנוגע לשבע המדינות המסוכנות - הודו, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, טורקיה ומקסיקו - המדיניות תהיה כאמור מחמירה יותר. רשימת המדינות הזו תתעדכן לפי ההצעה אחת לשבועיים.
בקרוב צפויות להגיע לאישור הממשלה המלצות נוספות של משרד הבריאות, שהודיע כי בקרוב יוגדרו תנאים לפעילות והכנסת מזון גם בבתי הקולנוע שסגורים יותר משנה. אטרקציות במבנים סגורים ופעילויות בחדרי כושר ובריכות שחייה יתאפשרו גם ללא מחוסנים, ויפעלו בהתאם לתו הסגול. לפי ההצעה, ההקלות הללו ייכנסו לתוקף ב-6 במאי, יום חמישי הבא, ככל שמצב התחלואה ימשיך להיות נמוך.