מגעים ראשוניים לעסקת טיעון בפרשת ניסיון הרצח של שירה איסקוב: בשיחה בין נציגת פרקליטות מחוז דרום לסנגור של אביעד משה, שנאשם שדקר את אשתו 20 פעמים בביתם במצפה רמון, העלתה הפרקליטות בשיחה לא רשמית הצעה ולפיה הוא יישלח ל-25 שנות מאסר בפועל. סנגורו של משה התנגד והציע בתגובה שמרשו יישלח ל-15 שנה בכלא.
אין מדובר בהצעה רשמית, שכן פרקליט המחוז הוא הסמכות שאמורה לאשר את ההסדר. לאחר השיחה, הפרקליטה בתיק עדכנה את איסקוב בתוכנה. הצדדים אמורים להיפגש מחר לדון באפשרות למשא ומתן רשמי.
עו"ד בן מעוז, המייצג את איסקוב, מסר בתגובה: "הפגישה בין הצדדים צפויה להתקיים רק מחר ועל כן הפרסומים בעניין הסדר טיעון נעדרי אחיזה במציאות. אני והפרקליטות מגובשים בעמדתנו, פועלים בשיתוף פעולה ותוך תיאום ציפיות מלא, וערוכים לניהול ההליך המשפטי עד תום, ככל שיידרש. לא נתרכך בעמדתנו ולא נקבל שום הצעה שאינה הולמת את חומרת מעשיו".
2 צפייה בגלריה
שירה איסקוב לאחר השתלת שיניים
שירה איסקוב לאחר השתלת שיניים
שירה איסקוב אתמול, לאחר השתלת שיניים

ניסיון הרצח בוצע בערב ראש השנה בבית המשפחה במצפה רמון. בכתב האישום שהוגש נגד משה באוקטובר האחרון נטען כי במשך עשר דקות עד רבע שעה הוא הלם בה באמצעות מערוך שבו השתמשה להכנת חלות לחג, חנק אותה ודקר אותה כ-20 דקירות עם סכין מטבח משוננת. הוא חסם בגופו את הדלת, התעלם מזעקותיה. בזמן הזה גם לקח פסק זמן בין תקיפה לתקיפה כדי לנהל שיח עם שכניהם.
עו״ד בן מעוזעורך דין בן מעוזצילום: שי אוחיון
בכתב האישום צוין כי תוך כדי ניסיון הרצח, בנם המשותף - בן שנה ועשרה חודשים בלבד - בכה בכי קורע לב, אך משה המשיך במעשיו. הוא התעלם גם מצעקותיה של הוריה של שירה, שהיו בקו הטלפון, וזעקות השכנים שלא יפגע בה.
בעדותה במשטרה סיפרה איסקוב: "הוא אמר לי 'תמותי כבר' כשהוא ישב עליי וחנק אותי בשתי הידיים שלו. חשבתי לעצמי שאם אני רוצה שיצילו אותי אני צריכה לצעוק, אז צעקתי 'הצילו שכנים, תזמינו משטרה'. אחרי שהוא ישב עליי ככה ואמר את זה הוא הפסיק לכמה שניות והרמתי את הראש. ירקתי את השיניים שנשברו לי ואמרתי לו שירדים את הילד, כי הוא הוא בוכה".