תושבים, פעילי חיזבאללה ונציגים פוליטיים השתתפו בצהריים (שבת) בהלווייתו של מוחמד טחאן שנהרג מאש צה"ל לאחר שניסה לפרוץ את הגבול סמוך למטולה. במקביל - גם היום נרשמה התפרעות בגבול באזור כפר כילא, בהשתתפות מאות בני אדם. לפי דיווחים בלבנון שלושה נפצעו, ובבית החולים של מרג׳ עיון בדרום לבנון אמרו ששניים מהם נפגעו כשנפלו מגדר הגבול והשלישי משאיפת גז.
בתיעוד שפורסם בלבנון נראו המתפרעים מנסים לפגוע במצלמות של צה"ל המוצבות על הגבול עם ישראל, תולים דגלי פלסטין, איראן וחיזבאללה. חלק מהמפגינים ניסו לטפס על גדר המערכת. כוחות צה"ל השתמשו במה שמכונה ירי הרחקה, גם מטנקים, ובאמצעים לפיזור הפגנות. בלבנון טוענים שצה״ל השתמש ברחפנים שהטיל גז מדמיע.
10 צפייה בגלריה
פוגעים במצלמות צה"ל בגבול
פוגעים במצלמות צה"ל בגבול
פוגעים במצלמות צה"ל בגבול
בסרטון הבא: יידוי אבנים לעבר הצד הישראלי של הגבול

ברשת "אל-מיאדין" דווח כי רחובות הכפר עדלון שבדרום המדינה התמלאו לחלוטין במשתתפי הלוויה, בהם גם לבנונים וגם פלסטינים. ארגון הטרור חיזבאללה פרס את חסותו על ההלוויה, ואנשיו הגיעו למקום עם מדי הארגון. "מלבנון לפלסטין - הדם שלנו אחד", אמר נציג הארגון, השייח נביל קאוק. "הריגתו של טחאן היא פגיעה בלבנון, בריבונותה ובכבודה". עם זאת, בדבריו לא נשמעו איומים ישירים על ישראל.
10 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
10 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)

קאוק בירך את המתפרעים בירושלים, ביהודה ושומרון והמחבלים בעזה, ובמהלך ההלוויה נשמעו קריאות "שהיד ההתנגדות, שהיד פלסטין", "לפקודתך נסראללה", "מוות לישראל ולאמריקה" ו"לירושלים צועדים מיליוני שהידים", לצד ירי באוויר.
יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, שעומד בראש מפלגת אמל השיעית - בעלת ברית של חיזבאללה - הוא הדמות הפוליטית הבכירה ביותר שיצרה קשר עם משפחתו של ההרוג - והתקשר לנחם אותם.
10 צפייה בגלריה
אנשי חיזבאללה בגבול
אנשי חיזבאללה בגבול
דגל חיזבאללה בגבול
(צילום: אפי שריר )
10 צפייה בגלריה
ארון קבורתו של ההרוג הלבנוני
ארון קבורתו של ההרוג הלבנוני
עטוף בדגל חיזבאללה. ארון קבורתו של ההרוג הלבנוני
אמש לוחמי צה"ל סיכלו ניסיון פיגוע סמוך לגדר הגבול עם לבנון. לפי צה"ל, אתמול בשעות הלילה לוחמי צה"ל זיהו כמה חשודים לבנונים חופרים באדמה וחותכים את גדר הגבול עם ישראל. הלוחמים שהיו פרוסים במארבים בכמה מוקדים במרחב מטולה זיהו אותם לאחר חצייתם, והגיבו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר רגליהם. אחרי הירי נמלטו החשודים לשטח לבנון.
רשת "אל-ערביה" דיווחה שצבא לבנון נוקט צעדי ביטחון מוגברים במרחב הגבול עם ישראל במטרה למנוע הפרות אירועים כמו אתמול. לפי הדיווח נחסמו הדרכים המובילות לנקודה הסמוכה למטולה שבה התרחשה התקרית, כדי לא לאפשר לאוטובוסים שעושים דרכם ממחנות הפלסטיניים במדינה.
נזכיר כי גם בזירת הצפון נורו בימים האחרונים רקטות - ביום חמישי הן שוגרו מדרום לבנון לעבר הגליל המערבי ונפלו בים; אמש זה היה מסוריה לעבר דרום רמת הגולן - ושתי רקטות נפלו בתוך ישראל, בשטחים פתוחים. בשני המקרים ההערכה היא שמדובר בארגונים פלסטיניים קטנים שמביעים הזדהות עם רצועת עזה.
פורסם לראשונה: 17:27, 15.05.21