2 צפייה בגלריה
אכיפת מגבלות קורונה בירושלים
אכיפת מגבלות קורונה בירושלים
אכיפת מגבלות קורונה בירושלים
(צילום: רויטרס)
הממשלה התכנסה לישיבה, אך לא תדון היום (שני) באפשרות להטלת עוצר לילי במהלך חג פורים - והדיון בנושא נדחה למחר בערב. אם תאשר הממשלה את ההצעה, העוצר יחול מיום חמישי בערב ועד מוצאי שבת, כולל.
בפתח הדיון אחר הצהריים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שומע דיווחים שיש מחסור בחיסונים. אלו דיווחים לא נכונים. חיסוני פייזר ימשיכו להגיע גם במהלך חודש מרץ ל-5 מיליון בוגרים שיוכלו להתחסן. מאות אלפי חיסוני מודרנה יגיעו עד אמצע מרץ ובהמשך יגיעו עוד מיליוני חיסונים של מודרנה. נוכל לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת, אם 100 אחוז מאזרחי ישראל ירצו להתחסן. אני מקווה שכך יהיה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נתניהו הוסיף: "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לעבור את חג הפורים עם מינימום תחלואה ומינימום אבדות בנפש. אנחנו שומעים על התארגנויות של מסיבות ואירועים רבי משתתפים בניגוד להנחיות בימי החג. עלינו למנוע זאת. ביקשתי ממשרד הבריאות ומהמל"ל שיציגו בפנינו מתווה מגובש שמצד אחד יאפשר לציין את שמחת החג בצורה מבוקרת ומהצד השני לא יביא להתפרצות מחודשת של המגפה".
ראש הממשלה תקף את התוכנית של פורום "15 הערים העצמאיות" לפתוח מחדש את כיתות ז'-י': "אני קורא לכל ראשי הערים לא לפרוק עול ולא לעשות דין לעצמם. צריך לפעול רק לפי ההנחיות של משרד הבריאות. שמעתי בסיפוק שחלק מראשי הערים האלה הודיעו שלא יפתחו את הלימודים, ובצדק. המגפה עדיין פה והמוטציה הבריטית מכה בצעירים. ילדים עדיין לא מחוסנים. פתחנו את המסחר ללא תו ירוק מכיוון שהקניונים מכילים שירותים חיוניים שאי אפשר למנוע אותם מכלל האזרחים".
שרת העלייה פנינה תמנו שטה שאלה לגבי הגבלת כניסתם של עולים חדשים נוכח צמצום מספר המורשים לנחות בנתב"ג. "אתם מעמיקים את פגיעה בזכויות ישראלים ועולים חדשים", היא אמרה. שר הבריאות אדלשטיין השיב לה: "נכון, מגבילים את הזכות של ישראלים לחזור ארצה". נתניהו אמר: "הנגיף לא מבחין אם הוא נישא על ידי ישראלי או על ידי זר. כרגע לא פתרנו את הבעיה בשדה התעופה. ניקח כמה ימים ונפתור את הבעיה כמיטב יכולתנו".
שר הביטחון בני גנץ דרש לכנס מחר גם את קבינט הקורונה לדון בנושא החינוך. לבסוף יידון הנושא בישיבת הממשלה. גנץ צפוי לדרוש את פתיחת כל החינוך בערים ירוקות וצהובות, או לפחות שתוצג התקדמות במשא ומתן עם ארגוני המורים על החזרת ימים בקיץ.
יצוין כי בלשכת ראש הממשלה ניסו לקיים דיון על מגבלות פורים כבר היום, בישיבת הממשלה, אך גנץ סירב בנימוק שאין עדיין תקנות או מצע לדיון: "לא ייתכן שיתנהלו כמו שוק". יודגש כי הפנייה לגנץ להעלות את הנושא בממשלה כבר היום הגיעה רק ב-14:00 ולכן קבעה לשכת ראש הממשלה דיון מחר.

בצהריים נערך דיון במועצה לביטחון לאומי על העוצר הלילי בפורים, בהשתתפות הממונה על המאבק בקורונה פרופ' נחמן אש ונציגים ממשרד הבריאות ומשרדים נוספים. ההצעה בדיון הייתה להטיל את העוצר מדי יום בשעה 20:00 ועד 05:00 לפנות בוקר למחרת.
בדיון הוסכם כי אירועי התרבות שנקבעו לסוף השבוע של פורים יועברו לידיעת המשטרה ויוכלו להתקיים למי שיציג כרטיסים ולמי שיש לו "תו ירוק". כך גם שלושה משחקי כדורסל שכבר נקבעו מראש ואמורים להתקיים במוצאי שבת. בדיון סוכם כי המשטרה תעשה מאמץ לאתר מסיבות מתוכננות ותפעל לפיזור התקהלויות.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" כי ידרוש בממשלה גם צמצום משמעותי של התחבורה ציבורית בפורים - הן צמצום של מספר האוטובוסים והן הגבלה של כמות הנוסעים בהם.
מוקדם יותר קרא סגנו יואב קיש להטיל עוצר לילי בחג. "אני ממליץ על עוצר לילי בפורים, זה מחויב המציאות על רקע כמות המסיבות", אמר סגן השר בריאיון באולפן ynet. "אי אפשר להמשיך בפורים כרגיל וכנראה שלא תהיה ברירה אלא לעוצר, המסיבות עלולות להיות מקור הדבקה עצום".