4 צפייה בגלריה
עומסי תנועה בכביש החוף סמוך למחלף ינא
עומסי תנועה בכביש החוף סמוך למחלף ינא
היכונו לפקקי פסח. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
אחרי שנה של סגרים והגבלות - וכשנה לאחר סגר פסח - יצוין מחר (שבת) ערב חג הפסח ואזרחי ישראל יוכלו להתארח ולחגוג אותו כמעט כמו בשנה רגילה. לפי ההנחיות החדשות, ניתן לארח 20 אנשים בתוך הבית ו-50 אנשים בגינה או בשטח פתוח אחר. בנוסף, רבים יתארחו בבתי המלון, בהתאם להנחיות התו הירוק ובתפוסה חצי מלאה של המלון. אתמול גם הורגשו עומסים בסופרים וברשתות המזון ברחבי הארץ, שמצביעים על כך שהחג השנה יהיה שונה לחלוטין מזה של שנה שעברה. ערב החג יהיה קריר מהרגיל לעונה כשבלילה עומד להיות קר. רק ביום ראשון תורגש עלייה בטמפרטורות.
משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת חג הפסח ואלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, יתפרסו במקומות הקדושים, באתרי הבילוי, בפארקים, במרכזי הקניות ובכבישים, כדי לתת מענה למטיילים, לשמור על החוק, הסדר והביטחון ולפעול להזרמה ולהכוונת התנועה בכבישים. כמו בשנים קודמות, לקראת ובמהלך ימי החג, צפויים עומסי תנועה בצירים ראשיים שונים ברחבי הארץ, בתוך הערים ובכבישים הבינעירוניים.
4 צפייה בגלריה
עומסים צפויים בכבישים
עומסים צפויים בכבישים
עומסים בערב החג
(צילום: דוברות המשטרה )
4 צפייה בגלריה
עומסים צפויים בכבישים
עומסים צפויים בכבישים
העומסים הצפויים במהלך חול המועד
(צילום: דוברות המשטרה )


בימים שני ושלישי, צפויים מתפללים רבים להגיע לירושלים ולכותל המערבי לברכת הכהנים. המשטרה תיערך בכוחות מתוגברים באזור בכדי לשמור על הסדר הציבורי ועל ביטחונם של המתפללים והמבקרים במקומות הקדושים. כמו כן, במהלך ימי החג מטיילים ונופשים רבים צפויים לפקוד את אתרי הטבע והבילוי, הפארקים וחופי הרחצה וגם שם תורגש נוכחות משטרתית.
עוד מדגישים במשטרה, כי במהלך תקופת החגים קיים פוטנציאל גבוה מהרגיל לפריצות לבתים עקב היעדרות המשפחות שייצאו לחגוג את החגים מחוץ לביתם. במשטרה ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך ימי החג, לנקוט כמה פעולות מניעה: להשאיר אור בבית ולא להשאיר מפתחות במקומות מוכרים.
מלבד כוחות המשטרה, גם רכבת ישראל תגברה את נסיעותיה במהלך חול המועד. היום יפעלו הרכבות במתכונת שישי (ללא נסיעות בקו חיפה-תל אביב, הרצליה-ירושלים, אשקלון-ערי השרון) בין השעות 06:00-14:00. במוצאי שבת, ערב חג הפסח, הרכבות לא תפעלנה וביום ראשון יפעלו הרכבות במתכונת מוצ"ש בין השעות 21:00-24:00.
בימי חול המועד (שני עד חמישי) הקו המהיר לירושלים מהרצליה יתוגבר ושעות הפעילות יוארכו בכשעתיים, עד חצות, לאורך כל ימי החג.
4 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
רכבות תוגברו במהלך החג
(צילום: עידו ארז)
ברכבת מדגישים כי הגבלת כמות הנוסעים לכ-400 בכל רכבת, כחלק מהנחיות הקורונה, תישמר בקפדנות, וכי כל נסיעה מחויבת בהזמנה מראש של שובר נסיעה אותו ניתן ומומלץ להזמין מראש באתר האינטרנט או במוקד השירות הטלפוני במספר 5770*.
כמו כן מזכירים ברכבת כי הנוסעים מחויבים בעטיית מסכה לאורך כל זמן הנסיעה ושמירת ריחוק חברתי. עוד ממליצים ברכבת להתעדכן בזמני הרכבות באמצעות אתר האינטרנט, היישומון או מוקד השירות הטלפוני, ולהקדים משמעותית את זמן ההגעה לתחנות.
בסוף השבוע חוזר לכבישים מיזם "נעים בסופ"ש". הוא יפעל בתל אביב-יפו, גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ושוהם. השירות יופעל גם בליל הסדר ובחגים הקרובים והנסיעה בו בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כאשר עליית הנוסעים תותנה בעטיית מסכה. כמו כן, יעמדו בכוננות כלי רכב נגישים עם מעלון עבור אנשים עם מוגבלות, שבהם ניתן לנסוע בתיאום מול המוקד הטלפוני. בסוף השבוע הקרוב ובחג, השירות יופעל בשעות הבאות: ביום שישי משש בערב עד שתיים בלילה, ביום שבת מתשע וחצי עד שתיים בלילה וביום ראשון מתשע וחצי ועד שש בערב.