רועי שפושניק, הישראלי ששמו נקשר לדרמה בירדן, הכחיש הערב (יום א') דיווח שפורסם עליו (ונמחק) באתר חדשות ירדני כי הוא קצין מוסד לשעבר שהיה בקשר עם אשת הנסיך חמזה והציע לחלץ אותה מהממלכה.
2 צפייה בגלריה
רועי שפושניק
רועי שפושניק
רועי שפושניק
( מתוך הפייסבוק של רועי שפושניק )
אתר החדשות "עמון", המזוהה עם משפחת המלוכה הירדנית, דיווח מוקדם יותר מפי מקור בכיר כי חקירת מנגנוני המודיעין הירדניים מצביעה על כך שהאדם שהיה בקשר עם אשת הנסיך חמזה הוא קצין מוסד לשעבר. לדיווח לא נמסר אימות מגורם אחר בממלכה. כעבור שעה נמחק הדיווח מהאתר.

הדרמה בירדן - כתבות נוספות

ירדן: "מודיעין זר היה מעורב, לאשת הנסיך הוצע חילוץ במטוס"המלכה נור לצד בנה הנסיך: "הכפשה זדונית"עיתוני ירדן בבוקר שאחרי: "איש אינו מעל החוק" בעקבות הדיווחים נמסר מטעמו של שפושניק: "רועי (41), ישראלי לשעבר המתגורר באירופה, מעולם לא שירת בתפקיד כלשהו בשירותי הביון של מדינת ישראל. רועי שפושניק הוא חבר אישי קרוב של הנסיך חמזה. במהלך סוף השבוע, סיפר הנסיך חמזה לרועי על המתרחש בממלכה ומר שפושניק הציע לנסיך לשלוח את רעייתו וילדיו להתארח בביתו. למר שפושניק אין ידיעה כלשהי הקשורה לאירועים המוזכרים בירדן, לגורמים הקשורים בהם או כל ידיעה אישית אחרת".

עוד נמסר מטעמו כי "ההצעה, שהוגשה לנסיך חמזה, נעשתה על בסיס קשרי ידידות וחברות איתנים בין המשפחות ומתוך רצון להקל על הנסיכה וילדיהם בשעה קשה זו".
סגן ראש ממשלת ירדן, איימן ספדי, טען בצהריים כי אנשים בסביבתו של חמזה קיימו קשרים עם "גורמים זרים" במטרה להוציא לפועל מזימה שתערער את יציבות הממלכה, וכי השלטונות יירטו התקשרויות עם גורמים זרים בנוגע לעיתוי הנכון לביצוע המעשים האלה. לפי ספדי, סוכנות מודיעין זרה יצרה קשר עם רעייתו של הנסיך חמזה והציעה לחלץ אותה ואת הנסיך מהמדינה באמצעות מטוס שיועמד לרשותם. לדבריו, החקירה נמשכה תקופה ארוכה, והשלטונות בחרו לפעול כשהבינו שהחשודים עברו לשלב מתקדם יותר של תכנון המזימה.
2 צפייה בגלריה
המלך עבדאללה ירדן הנסיך חמזה
המלך עבדאללה ירדן הנסיך חמזה
התערבות זרה יחד עם הנסיך חמזה? יורש העצר לשעבר ואחיו למחצה
(צילום: רויטרס)
ספדי לא ציין אילו מדינות היו מעורבות לכאורה במזימה, אבל אישר כי אחד העצורים בפרשה הוא באסם איברהים עוודאללה, ששימש במשך שנים בכיר בשלטון הירדני ומקיים קשרים עסקיים עם כמה ממדינות המפרץ. הוא גם היה יועץ של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. ספדי ציין כי עוודאללה תכנן לעזוב את המדינה, וכי הוא זה שניסה לסדר מטוס לנסיך חמזה ורעייתו לצורך בריחה.
עוד ציין כי לפחות 16 בני אדם נעצרו במבצע בסוף השבוע, וכי המעורבים בפרשה, בהם גם הנסיך חמזה, יועברו לטיפולו של בית משפט לענייני ביטחון. לדבריו, המלך עבדאללה ביקש תחילה לפתור את המשבר בפנייה ישירה וידידותית אל הנסיך חמזה, אך זה לא שיתף פעולה.