2 צפייה בגלריה
אתר כללית קרס
אתר כללית קרס
הערב: קרס אתר קופת חולים כללית
שעות של המתנה בדרך לחיסון: מאות אלפי אזרחים ניסו לפנות אל מוקדי קופות החולים על מנת להשיג תורים לחיסוני הקורונה, אך רבים מהם נכשלו פעם אחר פעם. אלו שהצליחו היו צריכים להמתין שעות על הקו, או כפי שאחד מהם אמר: "עבדתי בקביעת תור כל היום, אני לא זוכר מה עוד קרה היום".
ראש הממשלה ופוליטיקאים בכירים התחסנו אל מול המצלמות שלשום ואתמול בבוקר, כדי לעודד אנשים לבוא ולהתחסן, אבל מוקדי קופות החולים שקרסו מול העומס היקשו על כך. במקרים אחרים, גם אתרי הקופות קרסו. בימים האחרונים עשרות גולשים כתבו למייל האדום של ynet ודיווחו כי הם מתקשים להשיג מענה אנושי בקופות השונות, ואחרים שכן השיגו תור סיפרו כי הדבר לקח זמן רב.

דניאל מרעננה, שרצה להזמין תור לחיסון עבור אשתו ועבורו בקופת החולים "מכבי" שבה הם מנויים, סיפר כי המתין על הקו שעה ו-23 דקות. ההמתנה הזו הגיעה לאחר שבמשך שעות נזרק מהשיחה בניסיונותיו הראשונים. "לצערי הם לא פתחו את האופציה להזמין תור באפליקציה, אז הבנתי שעליי לשבת על הטלפון ולהתחיל לנסות", סיפר ל-ynet.
"בכל פעם שהתקשרתי או שנזרקתי מהקו או שאמרו לי ללחוץ על כוכבית 1 ואז נזרקתי", הוא משחזר. "רק בפעם ה-19 הצלחתי להתחבר להמתנה על הקו והיא לקחה כמעט שעה וחצי. למזלי הייתה לי סבלנות, כי חשבתי ואני עדיין חושב שזה מספיק חשוב והייתי מוכן לחכות".
שרה (68) מתל אביב, שמטופלת בקופת חולים "כללית", סיפרה כי גם היא התקשרה כמה פעמים בימים האחרונים ולא קיבלה תשובה: "התקשרתי כמה פעמים, בפעם הראשונה זה היה ארבעים דקות וקיבלתי שיחה שהייתי חייבת לנתק. בפעמים האחרות הגעתי כבר לשעה המתנה ויותר. הם אמנם שלחו לינק שדרכו אפשר היה להירשם, אבל הוא לא עבד. בכל פעם שהייתי צריכה להכניס את שם הרופא או עיר מגוריי זה זרק אותי החוצה".
2 צפייה בגלריה
מבצע חיסונים נגד הקורונה
מבצע חיסונים נגד הקורונה
צוותים רפואיים כבר התחסנו
(צילום: AFP, AP, gettyimages)
לדבריה, מפרסומים של הקופה עולה כי עד 10 בינואר כל התורים מלאים - אך היא לא הבינה מדוע לא ניתן לקבוע רשימת המתנה: "אי אפשר לסדר שבלחיצת כפתור נוכל לקבוע תור באפליקציה או אפילו נבקש תור והם ישלחו לנו תאריך ושעה? הרי נגיע מתי שרק יגידו. ככה אפשר לחסוך בזמן ובכוח אדם. אנחנו ב-2020, איך יש כזה כאוס?".
חזי כץ (66) מרעננה, שמבוטח ב"מכבי", סיפר: "קיבלתי הודעה מהם להירשם לפני יומיים כי יש לחץ גדול. אמרו שיחזרו אליי והם לא חזרו. התקשרתי למוקד מכבי וביום שישי חיכיתי למעלה משלוש שעות ולא ענו לי. למחרת בשבת לא ענו לפחות שעתיים ורבע, ופתאום היה צליל שמישהו עונה לי והם ניתקו. ניסיתי שוב לשעה עד שהסוללה נגמרה לי. היום ניסיתי שוב ובהרבה מקרים זה התנתק מיד".
"אני מניח שהם לא היו בנויים לכזה עומס, אבל הם הרי ידעו שיש מבצע חיסונים, אז למה לא נערכו בהתאם, זה לא משהו שבא להם בהפתעה", אמר. "אמנם זו כמות גדולה מאוד של אנשים, אבל אם הם כותבים לי תירשם ונחזור אליך ולא חזרו - זו בעיה".


דורון מאזור המרכז, בן 61, ניסה אף הוא להשיג את "מכבי" ללא הצלחה: "ניסיתי כמעט 30 פעמים. כל שעה ניסיתי כמה פעמים. או שבחיוג הראשון זה מתנתק או שאומרים 'תלחץ כוכבית 1' וזה מתנתק. זה מתסכל מאוד".

התגובות

ממכבי שירותי בריאות נמסר: "אנחנו מברכים על הביקוש הגבוה לחיסונים. מכבי פתחה ראשונה את האפשרות לקבוע תורים ונוצר גל פניות אדיר. עד כה זומנו יותר מ-50 אלף חברי מכבי ליותר מ-100 אלף תורים לשתי מנות החיסון. בימים הקרובים נעלה עם אפשרות לזימון תורים לשתי מנות החיסון באונליין. אנו מתנצלים בפני כל מי שחווה המתנה ממושכת".
בקופת חולים כללית אמרו כי "מרגע פתיחת המבצע הוזמנו כבר יותר מ-90 אלף תורים לחיסוני קורונה. משעות הבוקר אתמול נרשם ביקוש אדיר לזימון תורים לחיסוני קורונה ומוקדי הכללית תוגברו במאות נציגים. מבצע החיסונים החל מוקדם מהמתוכנן ובשל הביקוש הגבוה נוצרים זמני המתנה ארוכים במוקד וקושי בזימון התור באתר. ההיענות הציבורית מעודדת, זהו השבוע הראשון למבצע, מבקשים להתאזר בסבלנות ועושים הכל כדי שכל הפונים יקבלו מענה. תיאום התורים הוא בהתאם לקצב קבלת החיסונים ממשרד הבריאות".
מקופת חולים לאומית נמסר: "רוב האנשים הזמינו דרך האפליקציה. היום הוזמנו יותר מחמשת אלפים תורים. אנחנו פותחים מוקד חיסונים גדול מאוד של אלף חיסונים ליום ואז יהיה לנו יותר קל לקבוע תורים וזה יוריד את העומס".
פורסם לראשונה: 23:41, 20.12.20