ראשי שמונה המפלגות הצפויות להרכיב את "ממשלת השינוי" התכנסו אחר הצהריים (ראשון) לישיבה במלון "דן" בתל אביב. רוב ראשי המפלגות עלו אל הקומה שבה נערכת הפגישה דרך מסדרונות צדדיים ודלתות אחוריות, עקב המחאה והאיומים כלפיהם.
בסרטון ששחררו ראשי המפלגות נראים ראשי המפלגות מגיעים אחד אחרי השני לישיבה, כשיאיר לפיד ונפתלי בנט - ראשי הממשלה המיועדים - הגיעו יחד. ראשי המפלגות, שנראים מחויכים, לוחצים ידיים ומתלוצצים אחד עם השני. בין היתר נראו לוחצים ידיים לפיד ובני גנץ, ואפילו מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן.

7 צפייה בגלריה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי המפלגות סביב שולחן אחד
(צילום: רענן כהן)
7 צפייה בגלריה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
סער, בנט ולפיד
(צילום: רענן כהן)
7 צפייה בגלריה
ראשי מפלגות בפגישה במלון דן תל אביב
ראשי מפלגות בפגישה במלון דן תל אביב
הגיעו יחד. לפיד ובנט
(צילום: אלעד גוטמן)
7 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן
מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן
מיכאלי וליברמן
(צילום: אלעד גוטמן)
אחרי הפגישה נודע כי בנט ייפגש הערב עם חבר הכנסת עמיחי שיקלי ממפלגתו, שמתנגד להקמת הממשלה החדשה. בנוסף ימסור בנט הצהרה הערב לתקשורת.
מנהיג המפלגה היחיד ששוחח עם עיתונאים היה יו"ר רע"ם מנסור עבאס. הוא נשאל "יפרקו אתכם?" והשיב: "לא. אנחנו חזקים". בתום הפגישה צייץ הורוביץ בטוויטר: "השינוי בדרך".
בסיום הישיבה פורסמה הודעה מטעם המשתתפים: "ראשי מפלגות ממשלת האחדות העתידית התכנסו היום לפגישת עבודה ראשונה. בפגישה שוחחו על הצורך להשביע ממשלה כבר ביום רביעי הקרוב, על מנת לאפשר למדינה להתקדם. ראשי המפלגות הדגישו את מקומם של המנהיגים בהרגעת הרוחות, והביעו דאגה מהאווירה בהפגנות וברשתות החברתיות".
מול בית המלון התקיימה הפגנת תמיכה קטנה של כעשרים אנשים, אשר הגיעו להודות לראשי "ממשלת השינוי". הם חילקו לראשי המפלגות פרחים בכניסה לבית המלון וקראו "העם רוצה ממשלת אחדות".
בפגישה השתתפו יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הצפויים לכהן כראשי הממשלה ברוטציה, וכן יו"ר כחול לבן בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יו"ר העבודה מרב מיכאלי, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ויו"ר רע"ם עבאס.
7 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
יו"ר רע"מ מנסור עבאס מגיע לפגישה
(צילום: טל שחר)
7 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
יו"ר מרצ ניצן הורוביץ מנופף למפגינים שהגיעו להביע תמיכה וחילקו פרחים
(צילום: טל שחר)
7 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי עם תומכי "ממשלת השינוי"
(צילום: מוטי קמחי )

מחר צפוי יו"ר הכנסת יריב לוין לכנס את המליאה כדי למסור לח"כים את הודעתו של לפיד על כך שהצליח להרכיב ממשלה. לוין שוקל לערוך את השבעת הממשלה כעבור יומיים - כבר ביום רביעי.
הבוקר התכנסה שוב סיעת ימינה על רקע הלחצים על חבריה להתנגד להקמת הממשלה החדשה. הח"כים נפגשו בסניף המפלגה ברעננה כדי לקבל עדכונים נוספים לקראת ההשבעה המתוכננת של הממשלה החדשה.
חברי הסיעה המתינו בעיקר למוצא פיו של ח"כ ניר אורבך שעדיין לא הודיע אם יתמוך בהקמת הממשלה, או שלחלופין יבחר לסכל את המהלך או להתפטר מהכנסת ולאפשר את הקמתה. קצין הכנסת הורה להצמיד מאבטח לאורבך וכן לח"כ עידית סילמן.
במקביל, נמשכות ההתבטאויות הקשות של חברי הליכוד נגד הממשלה המתגבשת. ח"כ מאי גולן כינתה בריאיון בערוץ הכנסת את בנט וסער "מחבלים מתאבדים". לדבריה, "הם מחבלים מתאבדים, להבדיל אלף אלפי הבדלות, הם כמו מחבלים שלא מאמינים יותר בכלום, יוצאים למשימת התאבדות, וגם אם הם יודעים שיש להם גזר דין מוות, זה לא מעניין אותם".
פורסם לראשונה: 18:09, 06.06.21