ד"ר מייק אוונס, אחת הדמויות הבולטות בעולם האוונגליסטי ומי שמשמש כחבר בוועדה המייעצת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, משגר מסר של אזהרה לישראל: "אתם צריכים להיות מודאגים, אם ג'ו ביידן ינצח - המפלגה הדמוקרטית תעשה לכם הרבה צרות". לטענתו, ביידן כשלעצמו אינו הבעיה, שכן הוא פרו-ישראלי, אך המפלגה הדמוקרטית בראשותו תדרוש משא ומתן עם הפלסטינים ואף חזרה להסכם הגרעין עם איראן.
2 צפייה בגלריה
טראמפ ואוונס
טראמפ ואוונס
"הוא קמפיינר מעולה, אך המצב עכשיו שונה". טראמפ ואוונס
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן עם מסכה כפולה ב צפון קרוליינה בחירות ארה"ב
ג'ו ביידן עם מסכה כפולה ב צפון קרוליינה בחירות ארה"ב
"ג'יי סטריט וברני סנדרס ילחשו על אוזנו אם ינצח". ביידן
(צילום: רויטרס)
לדברי ד"ר אוונס, "אני יועץ של טראמפ ואני מאוד מודאג. טראמפ רץ נגד שני מועמדים - הקורונה שמנצחת, וביידן. זה לא עובד כל כך טוב עד עכשיו. אם הסקרים נכונים, טראמפ יפסיד - ולכן חשוב מאוד שישראל תתכונן ותדע להגן על עצמה. הייתי מייעץ לראש הממשלה בנימין נתניהו לספח מיד את הגדה המערבית אם טראמפ יפסיד בבחירות, כי המפלגה הדמוקרטית הולכת לעשות לכם צרות מול הפלסטינים ואיראן".
נציין כי היסטורית, ארה"ב תמכה בישראל כלכלית וביטחונית גם כשהנשיא היה מהמפלגה הדמוקרטית, וביידן עצמו אמר שלא יתנה את הסיוע הכלכלי לישראל בהפסקת המצור על עזה או משא ומתן עם הפלסטינים. רוב יהודי ארה"ב נחשבים לתומכי המפלגה. עם זאת, במפלגה הדמוקרטית עלו בשנים האחרונות קולות ביקורתיים יותר ויותר כלפי ישראל, ותחת כהונת טראמפ התחדדו עוד יותר הפערים בין המדיניות הישראלית לקו שנוקטת המפלגה.
ד"ר אוונס, מייסד מוזיאון ידידי ישראל, ציין גם כי "טראמפ הוא קמפיינר מעולה, שהצליח לנצח בבחירות 2016 למרות הסקרים שניבאו לו רעות - אך הפעם המצב שונה". לדבריו, "לטראמפ יש בעיה, ואתם צריכים להיות מודאגים. העצבים שלנו מרוטים. מצבו של הנשיא במרוץ לא נראה טוב כרגע, אבל בכל מקרה זה לא נגמר עד שהאישה השמנה שרה. עדיין אי אפשר לסכם".
יועצו של טראמפ סבור שאם ביידן ינצח, על ישראל לספח את הגדה המערבית מיד. "אם הוא ינצח, יהיה לכם את ג'יי סטריט שילחשו על אוזנו של ביידן מצד אחד, וברני סנדרס מצד שני", טען. "ביידן הוא לא בעיה עבור ישראל, הוא פרו-ישראלי, אבל המפלגה הדמוקרטית היא בעיה עבור ישראל. היא תרצה לעשות שני דברים: הראשון, להיכנס לשיחות עם הפלסטינים ולא על בסיס בהירות מוסרית. השני, היא תעשה אהבה עם איראן, ותרצה לחדש את הסכם הגרעין ולנצל הזדמנויות כלכליות".

"זה מאוד מסוכן לישראל, עם חיזבאללה וחמאס והפוטנציאל הגרעיני", טען ד"ר אוונס. "הם ינסו להרוס כל מה שנעשה עם הנשיא טראמפ. ישראל לא תרוויח כלום מלשבת בצד".
"אנו מתפללים שטראמפ ינצח, אך אם לא - ישראל צריכה להיות חזקה ולהתכונן", הוסיף. "אל תחכו, כי השילוב של לגיטימציה של הפלסטינים ואיראן הוא איום איראני למדינת ישראל".
היועץ אף הרחיק לכת וטען שאם ביידן ינצח, ישראל צריכה לתקוף באיראן: "לא להפציץ את מתקני הגרעין, אלא לזכור איך משטר השאה הופל בגלל החרם הכלכלי. אם ישראל תפציץ את בתי הזיקוק האיראניים והנמלים, זה יביא את איראן לפשיטת רגל. לישראל יש כוח אדיר כי המדינות הסוניות סומכות עליה, וחיל האוויר של סעודיה ואיחוד האמירויות גדול פי 4 מחיל האוויר של איראן. אין לאיראנים יכולת לנצח מלחמה אווירית, הם באותה עמדה כמו שהיה עם סדאם חוסיין. ישראל ומדינות המפרץ יכולות להחליט מתי והיכן, לדעתי עדיף להביא את איראן לפשיטת רגל".
מה יקרה אם טראמפ ינצח? "ישראל תוכל להגיד שהמשיח הגיע. טראמפ יהיה 100 אחוז נחוש ועקבי עם המדיניות שלו נגד איראן, הוא ימחץ אותה ואפילו עשוי להתמודד איתה צבאית. הוא יגלה אפס סובלנות כלפי הפלסטינים. בסופו של דבר אפשר יהיה לפתור את הבעיה הפלסטינית עם מדינות המפרץ בלעדיהם".
האם האוונגליסטים תומכים גם הפעם בטראמפ, למרות שלא אפשר לישראל לספח את הגדה? "טראמפ יקבל תמיכה אדירה על ידי האוונגליסטים. אנחנו 110 אחוז מגויסים. אם הוא ינצח, זה יהיה בזכות האוונגליסטים הפרו-ישראלים שייתנו לו את הנשיאות".
האוונגליסטים בארצות הברית מהווים בסיס תמיכה רחב לנשיא טראמפ, ורובם נחשבים לציונים ואוהדי ישראל. הם רואים בחזרתם של היהודים לארץ ישראל ולירושלים את אחד השלבים בדרך לחזרתו של ישו ולגאולה הנכספת, שאחריה יקבלו היהודים את ישו כמשיח האמיתי. עם זאת, ישנם גם חוגים אוונגליסטים שנחשבים דווקא לביקורתיים מאוד כלפי ישראל.