2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט בכנסת, השבוע
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, הודיע כי ימסור הערב (רביעי) ב-20:00 "הצהרה פוליטית חשובה", כלשונו. על פי ההערכה הוא יודיע על התמודדות על ראשות הממשלה מול בנימין נתניהו.
בתקופה האחרונה שבו ואמרו חברי מפלגתו של בנט כי הוא ראוי להיות ראש הממשלה הבא, אך בנט עצמו נמנע מלהצהיר כי הוא מתמודד על המשרה.

מספר שתיים במפלגה איילת שקד אמרה בריאיון באולפן ynet לפני חודש: "בנט מתאים, ראוי, וצריך להיות ראש הממשלה הבא". שרת המשפטים לשעבר הוסיפה: "השאיפה שלנו היא להרכיב את הממשלה, שבנט יהיה ראש הממשלה הבא". היא סירבה להשיב על השאלה אם ימינה תצטרף לממשלה בראשות נתניהו ואמרה: "אם נתניהו ירצה להצטרף אלינו כשבנט ראש ממשלה, אז בשמחה".
שלשום בנט שב ומתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה והביע תמיכה בהקדמת הבחירות. "אזרחי ישראל ראו ששרי הממשלה, במקום לעזוב הכול ולהירתם בכל הכוח לטפל במשבר, המשיכו כרגיל לנצל את המשרדים העצומים שלהם לג'ובים, ולכבוד, ולמופעי יח"צנות וגזירת סרטים".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד. "בנט צריך להיות ראש הממשלה הבא"
(צילום: ירון ברנר)

"בחירות רביעיות בשנתיים זה דבר איום ונורא שקרה רק במדינות באבדון, אבל יש רק דבר אחד יותר גרוע מבחירות, וזה המשך הממשלה שתירשם לדיראון עולם בדברי ימי ישראל כממשלה הכי גרועה בתולדות מדינת ישראל", הוסיף בנט.
הלילה התפזרה הכנסת ה-23 לאחר שפג המועד האחרון לאישור תקציב מדינה לשנת 2020 מבלי שהושגו הסכמות בין הליכוד לכחול לבן. מועד הבחירות לכנסת ה-24 נקבע ל-23 במרץ 2021. יממה קודם לכן דחתה הכנסת את הצעות החוק שהוגשו במטרה להאריך את מועד אישור התקציב כדי לאפשר השגת פשרה בין כחול לבן והליכוד.