ח"כ אביר קארה ממפלגת ימינה, שהעומד בראשה נפתלי בנט הצהיר אתמול על הליכה משותפת"עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לממשלת אחדות, אמר הבוקר (ב') בריאיון לאולפן ynet כי הוא "מקווה ששיקלי לא יישאר צייצן שיושב ביציע ויצטרף אלינו לעשות דברים טובים. אם הוא לא מתכוון ללכת עם המפלגה - מצופה ממנו שיתפטר ויאפשר לבאה אחריו ברשימה להיכנס".
2 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי אביר קארה
עמיחי שיקלי אביר קארה
"אם לא הולך איתנו - מצופה ממנו שיתפטר,
(צילום: דנה קופל)
- ח"כ עמיחי שיקלי, חבר הסיעה שלך, אומר 'אנשי ימינה, אתם הוניתם את הציבור שלכם'. איפה האמת? "אני חושב שח"כ עמיחי שיקלי יתעשת בימים הקרובים ויבין שהדבר שאנחנו עושים הוא הדבר הנכון לטובת מדינת ישראל. אחדות היא לא מילה גסה. כשמדברים על ימין ערכי, שורשי ואידאולוגי - אני בא מבית ימני מאוד. אני תושב גבעון החדשה, גדלתי בקרוואן. אף אחד לא ילמד אותי על אהבת הארץ, ועל מה שאנחנו למדנו בבית - שאחדות ישראל היא הדבר הראשון והמרכיב הראשון.
"כמו שאמר אתמול נפתלי בנט: לא מדובר ב'אני', אלא מדובר ב'אנחנו'. צריך פה ממשלה שתעבוד, שיהיה בה ייצוג רחב לכל תושבי מדינת ישראל, לכולם ממש", המשיך, "אנחנו רוצים לעבוד בעיקר בדברים שהוזנחו כאן, חברה וכלכלה, ואתם תראו פה ממשלה מצוינת"
ח"כ קארה סיפר שהוא דיבר עם ח"כ שיקלי בימים האחרונים. "אני חושב שהופעל עליו לחץ מאוד כבד, כמו שהופעל על כולנו, ואני חושב שזה עניין של חוסר ניסיון ואולי גם עניין של לנסות לרצות אנשים בכל מיני מקומות. תפקידה של מנהיגות היא לא להתעסק בתוך מערכת ריצוי. כשאתה רוצה להנהיג קבוצה של אנשים, אתה לא עושה מה שהם רוצים, אלא את מה שהם צריכים. אנחנו מבינים שהצורך כרגע הוא להקים ממשלה. אני חושב שארבע מערכות הבחירות הן כיום הדבר הכי מסובך בהיסטוריה של מדינת ישראל. הן החריבו כל חלקה טובה במדינה והגיע הזמן שנשקם את זה. אני מאמין בכל השותפים שבאים עם רצון טוב כדי לעשות את זה, ואני מקווה שאנחנו נצליח".


- אתה מצפה מח"כ שיקלי להתפטר? "אני מצפה מח"כ להתעשת, להצביע בעד. ואם לא - אז כן, אני חושב שהוא צריך להתפטר ולתת לח"כ הבא אחריו. אני אגיד גם למה: אחד הסיכומים שלנו, שבועיים לפני הדבר הזה, הוא שלכל מהלך שאנחנו לא הולכים - אם אחד מחברי הסיעה, גם אם הוא לא מסכים, יכול להתבטא נגד ולהתפטר.
"אני רוצה להגיד מילה טובה על נפתלי בנט ואיילת שקד בהקשר הזה", הוסיף, "אם היה קורה דבר כזה בליכוד, מיד היו מסמנים את עמיחי שיקלי כבוגד, או כמי שבגד בקבוצה. אני חושב שיש פה עניין של חוסר לויאליות כלפי הקבוצה, ואנחנו חיבקנו ומחבקים את שיקלי. אני שהוא צריך להתעשת, יש לו הרבה מה לתרום. במקום להיות איזה צייצן שצועק מהיציע, כדאי שהוא ייכנס ויביא את היכולות שלו לתוך הממשלה הזאת ונעשה הרבה דברים טובים. אצבע שלו היא עוד טיפה, עוד משקל לימין בתוך הממשלה הזאת. שייקח אחריות ויבוא איתנו".
2 צפייה בגלריה
על שיקלי: "מחבקים אותו"
על שיקלי: "מחבקים אותו"
על שיקלי: "מחבקים אותו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- הזנחתם את הבמה הציבורית במשך שבועות. את האולפנים, הראיונות. לא טעיתם? תראה מה קורה ברחובות, ברשתות. "אני מניח שהשאלה הזאת לא נשאלת סתם. אני התרעתי על הנושא הזה מספר פעמים, ואני חושב שבהחלט זו טעות. היינו צריכים לתווך כל הזמן לציבור שלנו את הדברים שקורים בכנסת. אז הם היו יודעים שאת ההונאה הגדולה עשו סמוטריץ' ונתניהו, שהם לא התכוונו להקים ממשלה במדינת ישראל. הם התכוונו לגרור אותנו לעוד בחירות, שזה הדבר הרע ביותר שיכול היה לקרות פה. אני מאוד שמח שהחברים שלי החליטו לקבל אחריות, לשים אותה על הכתפיים. לא לעשות דברים שהם פשוטים, לא לעשות את הדבר הפופוליסטי ביותר, אלא ללכת ולקבל אחריות ולנסות לעשות את הדבר שיכול להיות המאתגר ביותר אבל גם להצליח בו. אני מאמין בהם".
- מה עובר עכשיו על ח"כ בימינה שאמור להצביע בעד ממשלת שינוי? בהתייחס גם לתגבור האבטחה סביב בנט ושקט. "זה לא סוד שיש לחץ מאוד גדול. אני מבין גם את החששות בצד השני, מבין את החששות של כולם ומבין את הלחץ. חברי הכנסת של ימינה הם אנשים חזקים שבאו להוביל את מדינת ישראל קדימה. אנחנו נעמוד מול כל לחץ. מחר אנחנו נצטרך לעמוד גם מול הלחץ בעזה ובאיראן".
- מה אומר אותו לחץ? הפגנות ליד הבית, ליד בתי הספר של הילדים? טלפונים מלשכת רה"מ? אנחנו יודעים שהוא ניסה להיפגש איתך. "אני אפתיע אתכם מכיוון שהעמדה שלי היא די נרחצת על כך שצריך שתקום פה ממשלה. אני מעדיף שתקום כאן ממשלת ימין, אמרתי את זה בכל הפעמים, אבל הממשלה שהולכת לקום היא לא הרע במיעוטו. היא דווקא מסתמנת כמשהו טוב, עם הרבה מאוד רצונות טובים. אני רוצה להפתיע אתכם - בטלפון שלי יש המון הודעות תמיכה וגם בטלפונים של הח"כים, ויש גם המון הודעות מן הצד השני שהן הודעות לא פשוטות. אנחנו מבינים את החששות של האנשים, אבל נעשה, ונצטרך לעשות, הרבה דברים טובים".
- מה יהיה הדבר הכי חשוב שתרצה לקדם בממשלה הזו, בקואליציה? "בשנתיים וחצי האחרונות לקחתי על עצמי משימה ואני מתכוון לעמוד בה - להביא את ישראל למקום ראשון בעולם בעשיית עסקים. להפחית רגולציה מזיקה ובירוקרטיה. בהרבה מאוד מקומות שהממשלה מתערבת קורים שלושה דברים: היעילות יורדת, האיכות יורדת והמחירים עולים. אני חושב שאם אנחנו נצליח להביא את ישראל למקום הראשון בעולם בנושא, זה ישפיע באופן ישיר על יוקר המחייה ועל יוקר הדיור. אלה הדברים שאני הולך להתעסק איתם בממשלה קרובה. שואלים אותי הרבה - 'איך אתה תסתדר עם החברים האחרים מהקואליציה'? אז אני סומך על כושר השכנוע שלי ועל תוכניות העבודה הטובות שהבאנו כדי שאנחנו נוכל לעזור לכולם להשתפר ולעשות פה טוב".