השלב המרכזי במשפטה של הגננת כרמל מעודה הנאשמת בהתעללות נפתח הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בלוד. במהלך הדיון הוצגו סרטוני הפגיעה בפעוטות, כשההורים יושבים באולם, חלקם ממררים בבכי. על הספסל האחורי ישבה מעודה, שבהמשך הדיון עלתה להעיד.
התובעת בתיק, עו"ד איריס פקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז, ציינה כי "חומר החקירה מכיל יותר מ-150 סרטונים. לא מדובר באירוע אחד ביום, שנותנים פליק. אותה ילדה שביום אחד נתנו לה פליק, ביום אחר העמידו אותה מול הקיר, וחנקו אותה עם שמיכה". ניקול, אם לשני ילדים בגן, פרצה בבכי במהלך דברי התובעת. הורה אחר קרא בדיון: "שתמותו כל המשפחה ממחלות קשות".
התובעת הציגה בדיון כמה סרטונים, ביניהם סרטון שבו מעודה דוחפת ילד, שלו יש רק כליה אחת. "הגננת מודעת לכך. אולי בילד אחר זו הייתה עבירה של תקיפה, אבל העובדה שהיא מודעת לכך הופכת זאת להתעללות". במקרה אחר הוצגה ילדה שעומדת מול הקיר. "היא עומדת כך במשך שעות", ציינה התובעת.
3 צפייה בגלריה
הורי הגן בוכים בבית המשפט
הורי הגן בוכים בבית המשפט
הורי הגן בוכים בבית המשפט
3 צפייה בגלריה
כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט
( צילום: אבי מועלם)
התובעת אף הציגה עדות קשה של סייעת בגן, לפיה ילד בן שלושה הקיא את שאכל, והגננת כפתה עליו לאכול את מה שהקיא. עורך הדין שירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית, המייצג את מעודה אמר כי "יש שני משפטים – כאן, ובכיכר הרחוב. במשפט השני הפסדנו, ודמה הותר. היא זוכה להכפשות, גידופים ואיומים ברשתות החברתיות". ברגמן טען לאי דיוקים בסרטונים, אותם כינה "הפרזות של המדינה".
לאחר מכן עלתה מעודה לדוכן, לתת את גרסתה לעדויות. היא הכחישה שהכריחה ילד לאכול קיא, ואז התפרץ הורה וקרא לעברה: "שקרנית!". "אני לוקחת אחריות על מה שעשיתי, ואת זה לא עשיתי", הדגישה מעודה בדבריה. לאחר מכן הסבירה בבכי: "אני לא בורחת משום אשמה, הייתי במצב נפשי לא טוב".

התובעת למעודה: "את לא שקרנית - את תחמנית"

התובעת התעמתה איתה על דבריה ואמרה לה "את לא שקרנית, אלא תחמנית, ומכחישה את האירוע היחיד שאין בו סרטון". מעודה המשיכה לטעון כי "לא היה ולא נברא". למעשה, מעודה לא כופרת בעצם קיומם של המעשים המיוחסים לה מלבד אחד. ולכן העדויות שלה במשטרה הוגשו לבית משפט והיא העידה רק על סעיף שהיא כופרת בו.
בהפסקה בדיון אמרה האם ניקול כי "חיכיתי ליום הזה, ולא האמנתי שהוא יהיה כזה קשה. אין מילה שנאמרת שלא שוברת את הלב שלי מחדש. לצפות בסרטונים ולשמוע את הקלות שבה מתייחס הסנגור לסעיפים מכתב האישום. זה הילדים שלנו, זה היה אמור להיות מקום שמח".
3 צפייה בגלריה
הורי הילדים מהגן של כרמל מעודה בבית המשפט
הורי הילדים מהגן של כרמל מעודה בבית המשפט
הורי הילדים מהגן של כרמל מעודה בבית המשפט
(צילום: אבי מעולם)
"היו שם ילדים שיום-יום חוו גיהינום, חוו פחדים, חוו השפלות, חוו התעללות, הרעבות, הטחות, קשירות, אני יכולה עוד להמשיך לנצח. יש כתב אישום שלם. אי אפשר, אפילו לא לרגע, להקל ראש בדבר הזה ולא לתת לה את העונש הכי חמור", ביקשה האם.
בשבוע שעבר התקיים דיון על תנאי השחרור עד לתום המשפט של מעודה, זאת לאחר שהגישה הגננת מראש העין בקשה לאשר לה לעבוד במהלך שהותה במעצר בית ולהקל על תנאיה, אולם סנגורה הודה כי הצעת העבודה כבר אינה רלוונטית.
מעודה הוכנסה לאולם בדרך צדדית, תחת אבטחה. ההורים שמעודה נאשמת בהתעללות בילדיהם זעמו על כך וקראו לעברה קריאות גנאי. ההורים עטו מסכות עם הכיתוב "צדק לילדים", ומאבטחי בית המשפט ביקשו מהם להפוך את המסכות כך שיוסתר הכיתוב, בטענה כי אסור מחאה באולם בית המשפט.