יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום (שני) באולפן ynet את ראשי המפלגות החרדיות ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתו "סחיט ונסחט" על-ידי שותפיו לקואליציה. ליברמן טען שבקריאה להפגנה מול משרד המשפטים נתניהו מנסה להצית אירועים שדומים לפריצה לקפיטול בארצות הברית, והוסיף: "להעיף את השלטון אומר להעיף את גפני מוועדת הכספים, את דרעי ממשרד הפנים ולזרוק את ליצמן ממשרד השיכון".
3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן בריאיון באולפן
אביגדור ליברמן בריאיון באולפן
"באמ"ן מזהירים שאיראן מעולם לא הייתה קרובה לפצצת אטום כמו היום". ליברמן
(צילום: הדר יואביאן)
3 צפייה בגלריה
"נכשל בסוגיה האיראנית". נתניהו
"נכשל בסוגיה האיראנית". נתניהו
"נכשל בסוגיה האיראנית". נתניהו
(צילום: AP)
"ישראל נמצאת במקום הראשון בימי הסגר על האזרחים", תקף ליברמן. "אנחנו גם במקום הראשון בקצב ההדבקה. יש כמעט 6,000 מתים ושלא יספרו לנו סיפורים. אנחנו מסתכלים על ניו זילנד, אוסטרליה וקפריסין ורואים שלא היינו צריכים להגיע לשם. אנחנו המדינה היחידה ששנתיים ברצף אין לה תקציב מדינה. יש כאן מספר שיא של משרדי ממשלה שאף אחד לא יודע מה תפקיד או שמם. בנוסף, סגן ראש המוסד אמר ביום שישי בצורה הכי ברורה ב"ידיעות אחרונות" - נתניהו כשל בטיפול בסוגיה האיראנית".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
"אני לוקח עובדות", המשיך ליברמן. "בית הדין בהאג פתח נגדנו בחקירה, ודו"ח אמ"ן אומר שאיראן מעולם לא הייתה קרובה לפצצת אטום כמו היום. ראש אגף המבצעים אהרון חליוה אמר שאיראן היא סכנה קיומית".
לאחר מכן טען ליברמן: "ישראל צריכה ממשלה בלי ש"ס ויהדות התורה. חייבים להחליף את השלטון, נתניהו הוא לא השלטון - הוא סחיט ונסחט. הוא בן ערובה של יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי. להעיף את השלטון אומר להעיף את גפני מוועדת הכספים, את דרעי ממשרד הפנים ולזרוק את ליצמן ממשרד השיכון".
על כך שנתניהו שלח את תומכיו להפגין מול משרד המשפטים אמר ליברמן: "מותר להפגין, אסור להסית. כשראש הממשלה מסית נגד הפרקליטות כשהוא בחקירה, זה כבר הרבה יותר קרוב לניסיון להצית אש ועימותים - אני לא רוצה להגיד מלחמת אזרחים או משהו קרוב לזה".
3 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
"לא יעבור את אחוז החסימה". הורוביץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לטענת ליברמן, נתניהו מנסה להצית אירועים כפי שהיה בפריצה לקפיטול בארצות הברית. הוא טען: "רואים את זה בצורה שהוא התבטא והתנסח, וכשלוקחים בחשבון את הרקע של העימות שלו עם היועמ"ש והפרקליטות לאורך שנה וחצי. אני מקווה שזה לא יקרה, אבל זה בדיוק אותו תסריט כמו שהיה בפריצה לקפיטול".
כדי להקים קואליציות בישראל צריך את המפלגות הקטנות, גם החרדים. נראה שאתה הולך לאופוזיציה. "המחסום היחידי של קואליציה ליברלית וציונית, בלי חרדים, הוא ישראל ביתנו. אנחנו צריכים להיות מספיק גדולים כדי למנוע ממשלה נוספת שבה החרדים הם לשון המאזניים. אין שום קשר לימין - דרעי הוביל את ההימנעות של ש"ס מהצבעה על הסכמי אוסלו, ונתניהו הצביע בעד ההתנתקות".
ליברמן התייחס גם לכך שיו"ר מרצ ניצן הורוביץ הצדיק את חקירת ישראל בהאג ואמר כי "ההתבטאות שלו אומללה ופתרה לנו דילמה, כי מרצ לא תעבור את אחוז החסימה. כל עוד הורוביץ מספר אחת שם אין סיכוי שהם יעברו".
ליברמן תקף גם את יו"ר ימינה: "בנט ילך לנתניהו, הוא לא מסתיר את זה. אם הוא ישלים לו ל-61 מנדטים הוא יצטרף אליו". על כך שסער, לפיד ובנט נאבקים על ראשות הממשלה אמר: "מי שיביא הכי הרבה מנדטים יהיה המועמד שלנו לראשות הממשלה. יש כרגע גן ילדים, וטוב שיש מבוגר אחראי. אני מקווה שאחרי הבחירות השכל יגדל ונוכל להקים קואליציה בלי ש"ס, יהדות התורה ונתניהו".