יום לאחר ששר הבריאות בלם את הצעת חוק "האיים הירוקים", שתאפשר לפתוח מלונות באילת ובים המלח, ראש העיר של העיר הדרומית תקף היום (שלישי) את התנהלות האירועים. "הזוי, עצוב, עלוב", אמר מאיר יצחק הלוי בריאיון ל-ynet שקיים ממקומו בכנסת. "עירוב של זחיחות ומשחקים כוחניים". צפו בריאיון המלא.
"אנשי בית המחוקקים שכחו אתמול את המטרה - איך החוק מסייע לתושבי אילת שנמצאים במצוקה כל כך קשה כבר הרבה חודשים", אמר יצחק הלוי, "לדעתי היה כאן עירוב של זחיחות ומשחקים, שנגדיר אותם משחקים כוחניים, שגרם לכך שהחוק לא אושר".
- של מי הזחיחות הזאת? "של הרבה מאוד אנשים. אני לא מתכוון לחלק ציונים, אני כרגע בכנסת כדי להגיד להם שאת מה שקרה אתמול הם חייבים לשפר ומהר, כי 67 אלף תושבים מסתכלים עליהם, ומאוד כועסים יש לומר. אני מאוד מקווה שהם יתנצלו על מה שקרה, יתעשתו מהר ויחזירו לאנשי העיר את האופטימיות והתקווה".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת ברגע משיכת החוק
מליאת הכנסת ברגע משיכת החוק
מליאת הכנסת ברגע משיכת הצעת החוק. "תצטערו ותשפרו"
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת )
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת ברגע משיכת החוק
מליאת הכנסת ברגע משיכת החוק
"מקווה שהחמלה תנצח". אתמול בכנסת
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת )
- ציפית שרה"מ יבין את זה, ינסה להקל על התושבים ויעביר את החוק מהר? "בשעה 23:00 בלילה קיבלתי הודעה מלשכת רה"מ שלפיה היום תתכנס שוב הוועדה, במעורבות של השר דודי אמסלם ויו"ר הכנסת יריב לוין, שר הבריאות יולי אדלשטיין וכמובן יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר. אני מקווה שהתבונה, החמלה וההיגיון ינצחו והעיר אילת תצא לדרך אחרת".
- אתה חושב שגורמים במשרד הבריאות, בממשלה, רה"מ, איבדו את החמלה, התנתקו? "אין לי ספק. כמי שחי את העיר בכל רמ"ח איברי, אני יכול להגיד שב-80% מהבתים יש מפרנס אחד לפחות שאינו עובד. בין האירוע שהיה אתמול לבין חמלה אין שום קשר".

3 צפייה בגלריה
אילת
אילת
"תושבי העיר במצוקה, הנזקים קשים". אילת
(צילום: דורון ניסים, רט"ג)
- מה אתה מתכוון להגיד עכשיו בכנסת? "אני אגיד - 'שגיתם. עשיתם מעשה שאסור שייעשה. תצטערו עליו, תשפרו אותו, זה הזמן'. אני מאוד מקווה שעד מחר יחוקק החוק ואילת תוכל להיפתח - למען הבריאות הנפשית של תושביה, למען הכלכלה, גם למען תושבי מדינת ישראל שכל כך רוצים לנפוש, אף שכעת תושבי העיר מעניינים אותי יותר מכל דבר אחר".
- ממה אתה הכי חושש? "אני יודע להגיד מה כבר קורה, יש באילת נזקים קשים, בלתי הפיכים. כ-800 עסקים שנסגרו לא ייפתחו, מבחינתי זה נזק בלתי הפיך. אני יודע לספר על מצוקות נפשיות של הרבה מאוד תושבים, על גידול של יותר מ-40% בתיקי הרווחה בעיר אילת, על הגירה לא טובה מהעיר. אני דורש, מבקש ומתחנן למען התושבים שלי - תטפלו ומהר באותן תקלות שנעשו לאורך החודשים האחרונים. הגיעה העת שהעיר הזאת שחוטפת טלטלה אחר טלטלה תקבל את תשומת הלב הראויה. זו הדרישה שלי, והיא באה מכורח צו, לא עושים לי טובות. צריך לעשות את זה ולעשות את זה מהר וטוב".