3 צפייה בגלריה
קמפיין הליכוד עם סיסמה חוזרים לחיים שמחקה את קמפיין ה חיסונים של משרד הבריאות עתירה של עמותת אחריות לאומית ל ועדת הבחירות המרכזית
קמפיין הליכוד עם סיסמה חוזרים לחיים שמחקה את קמפיין ה חיסונים של משרד הבריאות עתירה של עמותת אחריות לאומית ל ועדת הבחירות המרכזית
הקמפיין של הליכוד - אל מול זה של משרד הבריאות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין עתרו לבג"ץ היום (רביעי) נגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות השופט עוזי פוגלמן, שאסר על הליכוד להשתמש בסלוגן קמפיין החיסונים של משרד הבריאות, "חוזרים לחיים". בג"ץ ידון בנושא מחר בשעה 11:30.
בעתירת ראש הממשלה נטען כי ההחלטה מגבילה את חופש הביטוי הפוליטי. "ההחלטה מבוססת על פרשנות מרחיקת לכת, שלא העניקה משקל לזכות החשובה של המועמדים לחופש ביטוי פוליטי ולזכות של העותרים לקיים שיח הסברתי עם הבוחרים", נכתב בעתירה. "המדינה לא הוכיחה כי הסלוגן 'חוזרים לחיים' הוא נכס נושא זכויות וכי הזכויות בו שייכות למדינה, ונמצא שממילא אין מקום כלל לדון בשאלה האם הליכוד הפר זכויות של המדינה בנכס".
3 צפייה בגלריה
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט פוגלמן
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט פוגלמן
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט פוגלמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השופט פוגלמן קיבל אמש את עתירת עמותת "אחריות לאומית" נגד הליכוד, שפורסמה לראשונה ב-ynet, והורה למפלגה לחדול משימוש בסלוגן ולשלם את הוצאות העותרת - 3,000 שקלים. עם זאת, הוא קבע כי ביקוריו של נתניהו במתחמי החיסונים יכולים להימשך. "לא הונחה תשתית עובדתית מספקת ותשתית משפטית מספקת לטענה שהביקורים במתחמי החיסונים עולים כדי שימוש בנכסי הציבור בניגוד לחוק", קבע.
עו"ד אושי אלמליח, מנכ"ל עמותת "אחריות לאומית" שהגישה את העתירה לוועדת הבחירות, התייחס לעתירה שהגישו נתניהו ואדלשטיין: "נתניהו והליכוד לא בוחלים בשום אמצעי על מנת לשמור את הקמפיין המושחת שלהם באוויר, והם אפילו פונים לבג"ץ. חברי הליכוד, שהצהירו בעבר כי 'לא יכבדו פסיקה של בג"ץ, גילו שיש להם גם עקרונות וערכים אחרים". הוא הוסיף כי השלטים של הליכוד שבהם נעשה שימוש בסלוגן, טרם הוסרו.
3 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
"הקמפיין התעמולתי 'רוכב' על הקמפיין הממלכתי". מנדלבליט
(צילום: דנה קופל)
יו"ר ועדת הבחירות השופט פוגלמן קיבל את החלטתו בין היתר בעקבות עמדת היועץ המשפטי לממשלה בנושא, שהמליץ לאסור על הליכוד לעשות שימוש בסלוגן. "הקמפיין התעמולתי 'רוכב' על הקמפיין הממלכתי, ועלול ליצור זיהוי בין הקמפיין הממלכתי לקמפיין תעמולתי-פוליטי באופן שיש בו כדי לנצל נכסי ציבור לתעמולת בחירות, ואף עלול לפגוע בקמפיין הממלכתי לעידוד התחסנות, על ידי 'צביעתו' כקמפיין פוליטי", נכתב בעמדתו של אביחי מנדלבליט.
בהמשך ציין היועמ"ש כי אם הליכוד לא יפסיק את השימוש בסיסמה, על משרד הבריאות יהיה לעשות זאת. "תוצאה שבה משרד הבריאות יפסיק את השימוש בסיסמה היא לא ראויה ועלולה לגרום לפגיעה בתכלית החשובה של מבצע עידוד ההתחסנות", הוסיף.