המאחז אביתר שהוקם באופן בלתי חוקי אחרי הפיגוע בצומת תפוח עומד בפני פינוי, אך למרות המגעים בין המדינה לתושבים בניסיון לקיים זאת בדרכי שלום, הנהגת המתנחלים נערכת להביא חברי כנסת, רבנים ופעילים רבים כדי שיעכבו את כוחות הביטחון.
רגע לפני הפינוי מנסים המתנחלים לגייס כל מה שרק אפשר כדי למנוע נסיגה מהשטח, אך שר הביטחון בני גנץ הבהיר אמש (ראשון) כי דין המקום להתפנות, וכי הוא מטפל בנושא באופן "הרגיש והנחוש ביותר".
5 צפייה בגלריה
 גבעת אביתר
 גבעת אביתר
ההנהגה נערכת לעכב את הפינוי. ילדים במאחז הבלתי חוקי
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
 גבעת אביתר
 גבעת אביתר
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
 גבעת אביתר
 גבעת אביתר
המאחז אביתר
(צילום: רויטרס)
גנץ התייחס למגעים שהוא מנהל בימים האחרונים עם המתנחלים כדי לוודא שהפינוי יבוצע בהסכמה, ואמר כי "אין מדובר בפינוי יישוב סדור ובגזירת גורל על משפחות. מדובר בכניסה לשטח שנעשתה בחסות מבצע 'שומר החומות' באופן לא חוקי וללא כל אישור מהגורמים המוסמכים. דינו של המקום להתפנות". בינתיים, במנהל האזרחי כבר נערכו בדיקות למעמד של הקרקע באביתר, ומהם עלה כי רוב הקרקעות הן אדמות סקר שלאחר תהליך הסדרה יוכלו להיות מוכרזות כאדמות מדינה.

המאבק על המאחז בשומרון - כתבות נוספות

"התנהלות בוטה וחמורה": צה"ל נגד המתנחלים באביתר המתנחלים הציגו מפות: "הקרקע לא פרטית"המאבק על המאחז אביתר מגיע למישור המשפטיהמוקש הפוליטי שנתניהו השאיר לבנט | פרשנות המתנחלים מנסים מצדם להרוויח זמן ולהעביר את הדיון בסוגיה למגרש המדיני כדי שראש הממשלה נפתלי בנט ייאלץ לפרסם את עמדתו בעניין. הנהגת המתנחלים נערכת "להציף" את המאחז ביום פקודה, ובסוף השבוע האחרון פרסמה מועצת שומרון כי שורה של רבנים, אישי ציבור וחברי כנסת יגיעו למקום ביום הפינוי כדי להקשות על הכוחות.
גם צעירי מפלגת הציונות הדתית קראו לתומכיהם להגיע למאחז כדי למחות על הפינוי. "בזמן של חוסר משילות משווע ברחבי יהודה ושומרון כלפי הבנייה הערבית, ממשלת ישראל מקדמת בבוטות הרס של יישוב יהודי ישראל", כתבו. "אנו קוראים לכל מי שחשובה לו ההתיישבות להגיע לאביתר ולקרוא לממשלת ישראל להסדיר את הישוב. אנו ניאבק בדרכי שלום ככל יכולתנו על מנת למנוע את הרס היישוב".
5 צפייה בגלריה
מאחז אביתר סמוך לצומת תפוח
מאחז אביתר סמוך לצומת תפוח
התפתח במהרה ליישוב
(צילום: תנועת נחלה)
5 צפייה בגלריה
אריה דרעי מבקר באביתר
אריה דרעי מבקר באביתר
דרעי ודגן בסיור במאחז הבלתי חוקי
(צילום: רועי חדי)
אתמול הגיעו כל חברי סיעת ש"ס למאחז שבשומרון, וחבר הכנסת אריה דרעי קרא לבנט להסדיר את המאחז. "באנו לכאן כדי להזדהות ולפעול כדי שהיישוב הזה יוסדר", אמר יו"ר המפלגה. "הדבר הראשון שאעשה זה לפנות לראש הממשלה נפתלי בנט. זו נחלת אבותינו. זה לא עניין פוליטי, זה עניין עקרוני עם השלכות משמעותיות על כל האזור", טען דרעי. "אסור שההחלטה הזאת תישאר בידי אלוף פיקוד מרכז, צריך שהקבינט יבין את ההשלכות על האזור ועל כל ארץ ישראל". ראש המועצה יוסי דגן טען בנוסף כי "אין שום סיבה עניינית שלא לאשר את הקמת המאחז, אני קורא לממשלה לאשר ולהסדיר את אביתר".
בתגובה לדברי יו"ר ש"ס, גנץ פנה לדרעי וביקש ממנו שלא לתת את ידו לעידוד רמיסת החוק. "אני פונה אליך כדמות ממלכתית וכמנהיג מוערך בציבור, וממליץ כי תפנה את מרצך לקרוא לתושבים לציית להנחיות גורמי האכיפה ולהתפנות מהמקום", אמר גנץ.
פורסם לראשונה: 22:53, 27.06.21