מאות בני אדם ליוו בדרכו האחרונה יגאל יהושע, שנרצח בלינץ' בלוד ונפטר אתמול מפצעיו. הלווייתו התקיימה הערב (שלישי) בבית העלמין במושב חדיד שליד מודיעין
כנהוג באיסרו חג, המשתתפים מיעטו בהספדים. "האמנת בדו קיום, אמרת 'לי זה לא יקרה', חשבת שאם רק תוציא את הראש ויראו מי אתה - הכול יהיה בסדר", אמר אפי, אחיו של יגאל, וסיפר כיצד שהה ליד מיטתו בשבוע שבו נלחם על חייו. "מיום רביעי בבוקר חיכיתי לך שעה-שעה שתתעורר. אבל לא הזזת אצבע ולא אמרת מילה. שילמת בחייך והענקת חיים לאנשים אחרים בזכות תרומת איבריך. אני לא סולח לאלה שפגעו בך. ומי שייתפס וימצו איתו את הדין - נבקש שייענש בחומרה".
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של יגאל יהושע ז"ל
הלוויתו של יגאל יהושע ז"ל
"שילמת בחייך". הלוויתו של יגאל יהושע
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
יגאל יהושע
יגאל יהושע
יגאל יהושע. "הענקת לאחרים מתנה בתרומת איברים"
"יגאל, אתה הרוג מלכות, נהרגת על קידוש השם", אמר ראש העיר לוד יאיר רביבו. "על שום מה רצחו אותך, יגאל? רק כי אתה יהודי. המחבלים הפורעים עמדו, ומישהו סימן להם - זה יהודי וזה לא. מישהו סימן אותך, בדיוק כמו בתקופות האיומות שלנו בגלות שנשבענו שלא יחזרו יותר. עשרות רבות של רכבים חטפו את האבנים האלה בשבוע האחרון. לרובם היה נס, אבל אותך בורא עולם רצה לידו. אנחנו כאן כדי לומר עם ישראל חי. לא נוותר, לא נוריד ראש. ננציח את שמך בעיר לוד כיהודי גאה. השם יקום דמך".
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של יגאל יהושע ז"ל
הלוויתו של יגאל יהושע ז"ל
הלוויתו של יגאל יהושע ז"ל
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של יגאל יהושע ז"ל
הלוויתו של יגאל יהושע ז"ל
(צילום: טל שחר)
להלוויה הגיעה גם השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שאמרה: "לא נרכין ראשנו מול הטרור ברחובות ישראל. לתושבי לוד ולכל אזרחי ישראל מגיע לחיות בבטחה ובשותפות ללא כל צל של איום". רב העיר לוד שמעון מאיר ביטון אמר: "יש אנשים שמקפחים את חייהם בבית החולים אחרי מחלה, ויש אנשים שמקפחים את חייהם על היותם יהודים בארץ ישראל".
יהושע (56), נשוי ואב לשניים, הותקף במהומות הקשות בלוד ביום שלישי שעבר. מהחקירה עולה כי יגאל נפגש בהתקהלות של פורעים, שהשליכו אבן שניפצה את השמשה האחורית ופגעה בו. הוא התקדם מעט, ואז חבורה נוספת זרקה אבן גדולה לחלון שלידו ופגעה בראשו. בשלב הזה התקרבו אליו הפורעים והחלו להכות אותו במכונית. הוא הצליח להתקדם בנסיעה עד שהגיע לחניון ביתו - שם התמוטט, והשכנים הזעיקו את כוחות הצלה. אתמול הוא נפטר בבית החולים אסף הרופא. בני משפחתו החליטו לתרום את איבריו.
בידי המשטרה יש שמות של כעשרה תושבי לוד החשודים במעורבות במעשה, והיא מנהלת מצוד אחריהם. המשטרה אספה את מצלמת הרכב בתקווה שהתוקפים תועדו וניתן לזהותם, וכן את האבן שפגעה בראשו של יהושע, בתקווה שניתן יהיה לדגום ממנה טביעת אצבע. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר אתמול: "אני מאמין שבזמן הקרוב נשים את ידינו על המחבלים. זו עדיפות עליונה".