2 צפייה בגלריה
ראובן עזר
ראובן עזר
ראובן עזר
(צילום: רונן חורש, לע"מ)
ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מאיר בן שבת נזף בסגנו ראובן עזר המשמש גם יועץ מדיני לראש הממשלה על הפרת הבידוד. כך אנחנו מדווחים הערב (יום ג') לראשונה. עזר הפר את הבידוד פעמיים - בג'וגינג בוושינגטון וכן בקניות בסופר במבשרת ציון.
  • לעיון במכתב הנציבות לתנועה לטוהר המידות - לחצו כאן
"ב-7 באוקטובר קיים ראש המל"ל שימוע למר עזר, ולאחר שבחן את טענותיו החליט לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 31 לחוק המשמעת ונזף בו", נמסר מנציבות שירות המדינה. עוד אמרו כי "הנזיפה תתויק בתיקו האישי של העובד ותירשם בתיקו המשמעתי".
2 צפייה בגלריה
המל"ל מאיר בן שבת
המל"ל מאיר בן שבת
מאיר בן שבת
(צילום: אוהד צויגנברג)
באמצע החודש שעבר, הפר עזר את הנחיית לשכת ראש הממשלה שניתנה לכל חברי המשלחת לטקס החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות בארה"ב - שלא לצאת משטח המלון בוושינגטון כדי לשמור על קפסולה. עזר יצא אז לריצה מחוץ למלון ומשהובא הדבר לידיעת לשכת ראש הממשלה הוחלט לבדוק את הפרטים.
אחרי חזרת המשלחת לארץ, היו אמורים חבריה לשהות בבידוד ביתי. ואולם, עזר נצפה כאמור עוד טרם סיום ימי הבידוד בקניות בסופר במבשרת ציון. כעבור כמה ימים הוא נקנס ב-5,000 שקלים. במקביל, התנועה לטוהר המידות ותנועת "לא מורמים מהעם" פנו בנושא לנציבות שירות המדינה.
ככלל, ההנחיות שנוגעות למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה נאכפות בדרך כלל על ידי המשטרה ובעת הצורך, כשמדובר בעובדי מדינה מטופלות ההפרות באופן משמעתי על ידי המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה ויחידות הסמך בהתאם לסמכות המוקנית להם ולשיקול דעתם.
מנציבות שירות המדינה נמסר כי "בעניינו של מר ראובן עזר, ראה אגף המשמעת צורך בהנחיה ומעקב שלנו אחר טיפול המשרד. זאת, לאור תפקידו הבכיר במל"ל, גוף המופקד על ההתמודדות עם נגיף הקורונה, העובדה כי מדובר בשתי הפרות של ההנחיות תוך זמן קצר וחשיבות הנושא לאמון הציבור ושיתוף הפעולה שלו בכל הנוגע לקיום הנחיות אלו.
"לאור האמור, פנה עו"ד גיא דוד, מנהל אגף המשמעת, אל ממלא-מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובהמשך אל ראש המל"ל, מר מאיר בן שבת, בבקשה לקיים מול מר עזר בירור מעמיק של הטענות. לאחר שהתקבלו תוצאות הבירור הנחה עו"ד דוד את ראש המל"ל לקיים למר עזר שימוע ולשקול לנזוף בו נזיפה משמעתית בהתאם להוראות סעיף 31 לחוק שירות המדינה (משמעת), תשכ"ג - 1963".