ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) התראיין הבוקר (יום ה') לאולפן ynet והכריז: "המטרה שלנו היא אכן להיפטר מעונשו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל העיקר הוא להיפטר מדרכו ולא מהאיש". לדבריו, "אם מחליפים את נתניהו האיש אבל מקבלים את אותה מדיניות, אותן עמדות ומטרות - מה השגנו בזה? אף פעם לא היינו חלק מהמחלוקת של 'כן ביבי, לא ביבי'".
2 צפייה בגלריה
ועדת חוקה חוק ומשפט
ועדת חוקה חוק ומשפט
ח"כ עופר כסיף. "פוסלים את בנט על עמדותיו"
(צילום: ערוץ כנסת )
- אתה פוסל את נפתלי בנט פרסונלית, על מה בדיוק? "הפסילה היא לא על בנט כבן אדם, אלא של מדיניות ותפיסת עולם. בנט לא ישנה במאומה את מה שנתניהו עשה - הוא ימשיך את ההתנחלויות, הוא יעודד את הגזענות והאלימות האנטי-ערבית. הוא ימשיך את המדיניות החברתית-כלכלית האכזרית. אז מה השגנו בזה? וזה כמובן מעבר לכך שלא יעלה על הדעת שסיעה עם מנדטים בודדים תקבל את ראשות הממשלה".
- אתם לא תשבו בממשלה אבל לא תתמכו ולא תמנעו, וגם לא במקרה לא תהיו במליאה כשתושבע ממשלה בראשות בנט? "אנחנו לא ניתן את ידינו בהימנעות, קל וחומר, בהצבעה בעד לממשלה שקווי היסוד שלה מנוגדים ורחוקים מאיתנו כמזרח למערב. וזאת הנקודה, זה לא משנה איך יקראו לראש הממשלה. ר"מ שיעשה הכול הפוך ממה שאנחנו מאמינים בו, זאת תהיה בגידה בציבור שלנו ובעקרונות שלנו. אנחנו לא הולכים עם הראש בקיר, הוכחנו את הפרגמטיות שלנו בעבר - לרבות לפני שנה, בהמלצה על גנץ. אנחנו לא פוסלים משום שמישהו לא מסכים עם העמדות שלנו ספציפית, אבל יש גבול".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"בנט לא יעשה דבר שונה מנתניהו"
(צילום: AP)


- בנט זה קו אדום? "בנט, כפי שהשקפותיו הן כרגע, בוודאי שהוא קו אדום. הבעיה היא של קווי יסוד, התייחסות לאדם בשמו היא לא העיקר. אנחנו לא נוכל לתת את ידינו גם בהימנעות לממשלה שקווי היסוד שלה מנוגדים מהותית לערכים שלנו ולהבטחות שלנו לציבור, אף אנחנו לא מצפים שיאמצו ב-100% את הקווים שלנו, זה הרי יהיה מופרך.
"תיאורטית, אם תבוא פתאום ממשלה - בלי קשר לעומד בראשה - ותדבר על קווי יסוד שאנחנו נוכל לחיות איתם, זה ישנה את כל הסיפור", אמר כסיף, "אבל בשביל זה צריך לקחת בחשבון ששוב, קווי היסוד הם העיקר. אנחנו לא ניתן את ידינו לממשלה שתמשיך את הגזענות, את האלימות, את העמקת הכיבוש ולא פחות חשוב, את המדיניות חברתית-כלכלית אלימה ואכזרית כלפי השכבות המוחלשות, כפי שעולה פעם אחר פעם אגב דווקא בדברים שאומר בנט וכפי שהוא גם כתב בספרו.
"זאת מדיניות שפוגעת בשכבות המוחלשות ובעבודה המאורגנת, לא נוכל לתמוך בכזה דבר", הוסיף, "אני מאוד מקווה שגם ידידי ח"כ קריב וחבריו ממפלגת העבודה לא יתנו לזה יד. אחד הדברים החמורים ביותר בהשקפות העולם של בנט וחבריו, מעבר לעניין של הכיבוש, הגזענות, הלאומנות והמשיחיות, קשור גם בתפיסה ימנית-כלכלית-חברתית קיצונית ביותר. איך נסכים לזה?".