3 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
ארכיון
(צילום: AFP)
משרד הבריאות עדכן אחר הצהריים (יום חמישי) את נתוני הרמזור בנוגע למערכת החינוך, זאת בשל מגמות השינוי בתחלואה ולקראת הפעימה השנייה של ההקלות בסגר ביום ראשון. בין הערים החדשות שמסומנות כעת כ"כתומות בהירות": ראשון לציון, פתח ותקווה, מודיעין עילית, ראש העין, שדרות, רחובות ושכונות בירושלים. לעיון ברשימה המלאה לחצו כאן.
בתוך כך, הערב דנו השרים בדרישתו של שר החינוך יואב גלנט לפתוח את כלל מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות. זאת גם על רקע מחאת ההורים הנרחבת בשל ההחלטה שלא להחזיר לכיתות את תלמידי ז'-י' גם בשבוע הבא. במסגרתה, וביוזמת הנהגת ההורים הארצית, התקיימה היום שביתת זום במהלך יום הלימודים.
הדיון הסתיים ללא הכרעה - שצפויה לעבור לקבינט הקורונה.
בשעה 19:00 צפוי להתחיל דיון נוסף, של הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) ממשרד הבריאות. הדיון יעסוק בחיסון מחלימים, הגדרת מחלים, הזמן שחלף ממועד ההחלמה ואם לחסנם במנת חיסון אחת או שניים. בישיבה יידונו נושאים נוספים ובהם אם לבשר לאנשים שהתחסנו כי נחשפו לחולים מאומתים או לא (כיום לא מקבלים מסרונים מהשב"כ, א.י.), ואם לאכן אותם או לאפשר להם להיבדק.
בעניין זה חברי הצט"מ חלוקים. נושא נוסף שיעלה הוא בדיקות למתחסנים לפני ניתוחים אלקטיביים בבתי החולים.
3 צפייה בגלריה
מחאה של בני נוער על הלמידה מרחוק בזמן הקורונה
מחאה של בני נוער על הלמידה מרחוק בזמן הקורונה
מחאת בני נוער נגד הלמידה מרחוק בזמן הקורונה
(צילום: מוטי קמחי)
בתוך כך, חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל - מכל המדינות - הוארכה עד 1 במרץ. סגירת השמיים הוארכה עד 6 במרץ - למעט מקרים חריגים. כך אישרה הערב הממשלה במשאל טלפוני. לפי ההחלטה, הבידוד יימשך 14 ימים ללא בדיקת קורונה או 10 ימים למי שייבדק פעמיים ויימצא שלילי בשתיהן על פי הנוהל הקיים.
בקשות חריגות תיבחנה באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג, כאשר בעלי תעודת מתחסן או מחלים - אינם מחויבים בבידוד בהתאם לנוהל משרד הבריאות.
במסגרת ההקלות, ביום ראשון יחזרו לבתי הספר תלמידי כיתות ה'-ו', י"א וי"ב בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות ששיעור המתחסנים בהן עומד על לפחות 70% ושציון הרמזור שלהן נמוך מ-7. התלמידים אלו יצטרפו לתלמידי הגנים והכיתות הנמוכות שכבר חזרו ללימודים בערים הירוקות, הצהובות והכתומות גבוליות (70% מתחסנים וציון רמזור נמוך ב-7).
עוד בהתאם להחלטת הקבינט, מיום ראשון בשעה 07:00 ייפתחו לטובת כלל אזרחי המדינה הקניונים, מרכזי המסחר הפתוחים, השווקים וחנויות הרחוב, שיצטרכו לפעול בכפוף ל"תו סגול מחמיר". בנוסף, ביום ראשון ייפתחו לטובת כלל הציבור המוזיאונים והספריות ברחבי הארץ, גם כן בכפוף ל"תו סגול מחמיר".
הקבינט החליט לקבוע גם הגבלת התקהלות רחבה יותר, וכבר מיום שישי הקרוב יוכלו להתקהל 10 אנשים בתוך מבנה ו-20 אנשים בשטח פתוח.