1 צפייה בגלריה
הטלוויזיה הסורית: ישראל תקפה מדרום לדמשק
הטלוויזיה הסורית: ישראל תקפה מדרום לדמשק
תקיפה בסוריה, ארכיון
סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנא דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי צה"ל תקף מהאוויר מטרות בדיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה ובאל-בוכמאל שבמזרח סוריה. ערוץ הטלוויזיה האיראני בערבית, אל-עאלם, דיווח שישנם הרוגים ופצועים בתקיפה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח שבדיר א-זור הותקפו אתרים צבאיים ששייכים למיליציות הפרו-איראניות.
לפי הדיווח בסאנא, גורם צבאי סורי טען כי התקיפה הישראלית בוצעה בשעה 01:10. בסאנא לא ציינו אם היו נפגעים או נזק בתקיפה. בערוץ האיראני דווח כי אמבולנסים הגיעו למקום וישנם נפגעים, אך לא ברור כמה. מרכז המעקב, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, טען כי בעקבות התקיפה נשמעו פיצוצים עזים בכמה אתרים ומחסנים של המיליציות הפרו-איראניות.
במרכז המעקב טענו גם כי התקיפות כוונו לעבר 18 יעדים שונים, ונהרגו בו 23 בני אדם - חמישה מתוכם סורים ו-11 נוספים מהמיליציות הפרו-איראניות - ועוד 27 נפצעו.

אזור אל-בוכמאל נמצא בגבול שבין עיראק לסוריה, ונחשב למסדרון הלוגיסטי היבשתי שדרכו מעבירה איראן נשק לסוריה וללבנון. גם בדיר א-זור נמצאים אנשי המיליציות הפרו-איראניות, ובעבר כבר הותקפו "מפעלים ביטחוניים" ואתרים שמשמשים לפי הדיווחים את איראן.
זו התקיפה הרביעית שסוריה מייחסת לישראל בשלושת השבועות האחרונים. לפני שבוע דיווחה סאנא על תקיפה ישראלית, אז באזור דמשק. לפי אותו דיווח, הדי פיצוצים נשמעו באזור דרום הבירה בעקבות התקיפה. בדיווחים לא רשמיים נטען כי בתקיפה נהרגו שלושה בני אדם, ועוד 11 נפצעו. באותו לילה אירעו תקיפות אירעו גם נגד יעדים בגולן הסורי, ובעיקר באזור קונייטרה. מדובר בתקיפה חריגה, גם עקב הפריסה הגאוגרפית של המטרות - בחזית ובעומק הסורי.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח בשבוע שעבר על התקיפה: "בשעה 23:10 ישראל תקפה מהאוויר באמצעות כמה מטחי טילים מאזור רמת הגולן לעבר מטרות באזור הדרום".
לפי המרכז, באותה תקיפה זוהו פיצוצים בחטיבת המכ"מ באזור סווידא. "היעד הותקף במספר טילים ובמקום ישנם פצועים והרוגים", נמסר. "התקיפה כוונה גם נגד אתרים צבאיים באזור אל-כיסווה מדרום לדמשק, אזור שבו אתרים השייכים למיליציות הפרו איראניות, כמו כן הותקפו אמצעי הגנה אווירית של צבא סוריה בחטיבה 91".

גם לפני שבועיים דיווחה סאנא על תקיפה ישראלית באזור דמשק - וציינה כי "מערכות ההגנה האווירית סיכלו את התקיפה הישראלית". כתוצאה מהתקיפה, כך דווח, נהרג אדם אחד ונפצעו שלושה חיילים.
שבוע קודם לכן ייחסה סוריה לישראל תקיפה באזור מסיאף שבצפון-מערב המדינה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח אז על שישה הרוגים בתקיפה שכוונה נגד מחסנים ואתרים לייצור טילים קצרי טווח, השייכים למיליציות פרו-איראניות באזור. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית, התקיפה בוצעה משטח לבנון באמצעות כמה טילים.
זמן קצר אחרי התקיפה במסיאף, הוסט מנתיבו מטוס אל על - כדי למנוע סכנה אפשרית עם התקרבותו לחופי לבנון וסוריה. האירוע החריג החל בשעה 00:47, אז התקבלו באותו לילה הדיווחים הראשוניים על תקיפה בסוריה שמיוחסת לישראל. המטוס נאלץ לחצות את קפריסין ממזרח למערב כדי להתרחק מחופי סוריה, ובהמשך התכונן לנחיתה בנתב"ג דרך נתיב מרוחק יותר. לבסוף נחת בשלום בשעה 01:40.