שלושה שבועות אחרי צרורות הירי שנורו לעבר ביתו בטייבה, ואחרי שבשבוע שעבר התפוצץ מטען חבלה בביתו החדש בבאקה אל-גרבייה, חקירת ניסיונות הפגיעה בכתב ynet ו"ידיעות אחרונות" לענייני החברה הערבית חסן שעלאן תעבור לידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), השייכת ליחידת להב 433 במשטרה. כך החליטו ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, וראש יחידת להב, סגן-ניצב מוטי לוי.
5 צפייה בגלריה
חסן שעלאן בביתו ההרוס
חסן שעלאן בביתו ההרוס
חסן שעלאן בביתו ההרוס בבאקה אל-גרבייה

תיק החקירה נוהל עד כה במרחב שרון של המשטרה, אך עד כה אף אדם לא נעצר בחשד למעורבות בניסיונות הפגיעה. העדויות שנגבו עברו כעת לחוקרי היאחב"ל, שינסו להגיע אל האלמונים שפתחו באש והניחו את מטען החבלה.
האירוע הראשון בטייבה אירע בתחילת החודש. אלמונים ירו בשעת לילה עשרות כדורים מנשק אוטומטי לעבר ביתו ומכוניתו של שעלאן בעיר. בעקבות הירי נגרמו נזקים כבדים לבית ולמכונית. שעלאן ובני משפחתו לא נפגעו מהקליעים, אך הללו חדרו לתוך הבית ולחדר שבו ישנו שניים מילדיו.
5 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
שעלאן ליד מכוניתו שניזוקה בירי לעבר ביתו בטייבה, בתחילת החודש
(צילום: יריב כץ )
5 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
הכדורים חדרו לחדר השינה של הילדים
(צילום: יריב כץ )
ההערכה הייתה אז במשטרה כי מישהו מנסה לאיים על הכתב מסיבה שאינה ברורה. אלא שהעבריינים לא הסתפקו בכך וביום חמישי שעבר הגיעו אל ביתו החדש של שעלאן בבאקה אל-גרבייה, שאליו תכנן לעבור עם משפחתו בשבועות הקרובים. האלמונים השליכו מטען חבלה לבית, מה שגרם לנזק רב בקומה השנייה. הכתב ואשתו היו בדרכם לבית כדי להעביר אליו ציוד, אולם למזלם המטען התפוצץ עת שאיחרו להגיע למקום.
בעקבות האירוע ערכו במשטרה התייעצות ולאור רף האיום הגבוה הוחלט כאמור שמי שיטפל בפרשה הם חוקרי היאחב"ל – שמתמחים בלחימה בארגוני פשיעה ובעבירות אלימות קשות. בימים הקרובים ינסו החוקרים להגיע אל מצלמות האבטחה באזור, ובמקביל לנסות לברר באמצעים המיוחדים שברשותם מי הדמויות שנראו סמוך לשני האירועים הללו.
ביום שישי, כמה שעות לאחר פיצוץ מטען החבלה, התקשר השר לביטחון הפנים עמר בר-לב לשעלאן והבטיח לו כי המשטרה תפעל במרץ לתפוס את החשודים: "משטרת ישראל מתייחסת לאיומים במלוא כובד הראש. לא אניח לאלימות נגד עיתונאים להתרחש במשמרת שלי בלי תגובה".
5 צפייה בגלריה
חסן שעלאן בביתו ההרוס
חסן שעלאן בביתו ההרוס
ההרס לאחר פיצוץ המטען בבית החדש בבאקה אל-גרבייה
בריאיון לאולפן ynet לאחר המקרה האחרון סיפר שעלאן על המצב הקשה שבו שרויה כעת משפחתו. "המצב מאוד חמור. עדיין מנסים לחסל אותנו ועד עכשיו לא יודעים למה ומי עשה את זה". שעלאן הוסיף: "אנחנו לא מקבלים שום איומים, לא התרעות ואף אחד לא אומר לנו מי עשה את זה. כרגע אני מחכה שהמשטרה תגיע לפושעים האלה".