מיכאל יוסופוב, בן דוד של דיאנה רז שלפי החשד נרצחה בידי בעלה אמיר רז בביתם בנעלה שבבנימין, סיפר היום (ב') בריאיון לאולפן ynet על תחושותיו הקשות, ועל התוכניות להיאבק לשלילת זכויות ההורה של האב. "קברנו אתמול בת דודה, בת, אמא. מבחינתנו התוצאה לא תשתנה, אבל אנחנו רוצים להבין מה בדיוק היה שם, מה קרה ומה קדם לזה", אמר בכאב.
2 צפייה בגלריה
דיאנה רז
דיאנה רז
"גם בצד של אמיר מנסים להבין". דיאנה ובעלה החשוד ברצח
- שכנים ומכרים אמרו שהכתובת לא הייתה על הקיר. אתם קיבלתם מידע שלפיו אולי אירע משהו חריג ביחסים של השניים? "לא. הייתי איתה בקשר ממש טוב, לא קיבלנו שום אינדיקציה כזאת. היא הייתה אצלי לפני שבוע-שבוע וחצי, היינו בקשר יומיומי. לא היה כל סימן שמשהו כזה יכול לקרות".
- ארבעה ילדים מעורבים, מה צפוי לקרות איתם? למי הם יועברו? "הם כנראה יעברו לדודה שלי. אנחנו מתכוונים ללחוץ חזק על החוק החדש, 'חוק שירה איסקוב', שישלול את הזכויות מהאבא של הילדים האלה. אם הוא היה אבא הוא היה דואג להם. אנחנו מתכוונים להיאבק, לשלול ממנו את כל הזכויות ולהעביר אותן לאמא של דיאנה".

- מה לגבי הוריו של אמיר? תאפשרו להם לקחת חלק בגידול הילדים או שתרצו להרחיק אותם? "אני מנוע כרגע מלדבר על זה. אין שום איבה בין המשפחות, אנחנו בקשר. גם בצד של אמיר מנסים להבין מה בעצם קרה שם".
- פתחו גיוס המונים כדי לעזור לילדים, והצלחתם לגייס כבר כמעט 800 אלף שקלים מתוך יעד המיליון שהצבתם. "מיליון הוא היעד הראשוני שלנו, אנחנו מנסים לגייס כספים שיעזרו בפן הכלכלי שקשור לגידול הילדים. אני די בטוח שהסכום הזה לא יספיק לגדל ארבעה ילדים, אבל זו בהחלט עזרה נפלאה, הירתמות יפה. אנחנו רואים בימים האחרונים שדיאנה נגעה בליבם של המון אנשים מכל הקצוות וכל קשת המדינה ואנחנו באמת מודים לכולם".
- הילדים מבינים כבר מה קרה? "אני פחות רוצה לדבר עליהם, אנחנו רוצים להעמיד אותם על הרגליים. הם ישאלו שאלות וננסה להסביר להם מה קרה, תוך התחשבות בפן הפסיכולוגי".
- הילדים היו עדים לרצח? הילדה הגדולה ראתה מה קרה שם? "העניין הזה נמצא בחקירה. עד כמה שידוע לנו הילדים לא היו עדים לאירוע, הם שמעו מה קרה ומיד אחרי זה הוצאו החוצה".

עדה לניסיון רצח אמה: "הורי החשוד היו צריכים לגנות"

רעות אופק הייתה רק בת שנה וחצי כשהייתה עדה לניסיון הרצח של אמה בביתה. "פסיכיאטרים מסבירים את הזיכרון מגיל מאוד צעיר על ידי עוצמת הטראומה. היא גבוהה עד כדי כך עד שיש לי זיכרון מאוד חד משם. אני זוכרת לפרטי פרטים את החגורה של אבא שלי, את העגילים של אמא שלי, מה כל אחד מהם לבש.
"בשלב מסוים אמא שלי הפסיקה להתנגד. אני מספרת את זה ואני שוב מרגישה את המאמץ הפיזי הגדול מאוד שגוף של תינוקת היה צריך להפעיל באותם רגעים כדי לצרוח. סיפרו לי שמצאו אותי אחר כך כמו חפץ דומם שיוצא ממנו איזשהו קול. קיפאון מוחלט", שיתפה אופק.

2 צפייה בגלריה
רעות אופק
רעות אופק
"מצאו אותי בדם של אמא". רעות אופק
(צילום: אורי דוידוביץ')
כעת היא מבקשת לשלוח תנחומים למשפחתה של דיאנה רז, ומתרעמת על כמה מהדברים שהוריו של הבעל החשוד ברצח אמרו אתמול באולפן ynet. "שאלו את האבא אם יש לי מילות גינוי לבן שלו, והוא אמר שאין לו. זה מאוד צרם לי. אני לא מכירה אותם אישית, אבל אני מאמינה שהם חינכו את הבן שלהם בצורה הטובה ביותר שהם יכלו, שהם לא חינכו אותו לרצוח. עם זאת, היה מקום לגנות את המעשה שיש להוקיע אותו בכלל מהחברה. עצם הגינוי לא גורע מהתמיכה בו כבן שלהם, זה קשר דם שאי אפשר לנתק. היה מקום לגנות ולומר שהמעשה הזה נוגד את עקרונותיהם, זה המינימום.
אופק התייחסה לדבריה של האם אתמול, שסיפרה כי בנה סיפר לה על שעשה כשהיא הגיעה לביתם. "היא תיארה איך היא חיבקה אותו כשהוא אמר לה שהוא הרג את דיאנה, ושהמבט שלו היה אטום. בתוך מפגן החיבוקים הזה - יש גופה בבית. לא עבר לאמא בראש לשאול איפה היא? לחפש אותה? אולי יש מה להציל עדיין? אולי היא הייתה אז בין החיים? אולי להזמין מד"א? זה לא עלה בשום שלב בדבריה. יש גופה בבית בזמן שאתם מדברים ומתחבקים.
"האמא מתארת שהיא נכנסה הביתה וראתה את הילדים קופצים בטרמפולינה ומאושרים. אותי מצאו בתוך נוזלי הדם של אמא שלי כשאני צורחת. ילד שרואה את אמא שלו נרצחת בידי אבא שלו - מאושר הוא לא. אני לא יודעת אם הילדים היו שם מההתחלה או ששמו אותם שם כדי להסיח את דעתם. זה נשמע מוזר. יש ציטוטים של בת השבע אומרת שהיא ראתה את אמא שלה, שלא זזה".