לוחם מג"ב נפצע הלילה (בין חמישי לשישי) באורח קל מלוח שיש שהושלך לעברו מאחד הבתים בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים. נזק נגרם לשתי ניידות משטרה.
5 צפייה בגלריה
הלילה במהלך פעילות כוח מיוחד של משמר הגבול בעיסאוויה הושלכו אבנים לכיוונם של הלוחמים
הלילה במהלך פעילות כוח מיוחד של משמר הגבול בעיסאוויה הושלכו אבנים לכיוונם של הלוחמים
לוחם נפצע קל, נזק לניידות משטרה. העימותים בעיסאוויה
האירוע התרחש במהלך פעילות של כוח מיוחד של מג"ב בשכונה. מהמשטרה נמסר כי במהלך הפעילות הושלכו אבנים ובקבוקי תבערה ונורו זיקוקים ישירות לעבר הלוחמים - שהגיבו בירי של מספר כדורים. עוד נמסר כי לא ידוע על נפגעי ירי באירוע.
האירוע הלילה בעיסאוויה מצטרף לשורה של אירועים בכפר הצמוד לגבעה הצרפתית בבירה. בחודש יוני 2019 נורה למוות מוחמד סמיר עביד בן ה-19 לאחר שירה זיקוקים לעבר שוטרי מג"ב שהיו בפעילות בשכונה. המקרה הזה, כך טוענים התושבים, הצית את האש.
בפברואר האחרון, מאלק עיסא, בן 9 מעיסאוויה, נפצע באורח קשה מכדור גומי שנורה על ידי המשטרה ופגע בעינו. הילד פונה על ידי בני משפחתו לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא סובל מפגיעה קשה בפניו ובראשו, ומשם פונה לבית החולים הדסה עין כרם עם התייצבות במצבו. עיסא איבד את עינו באירוע הזה.
מוחמד אבו חומוס, תושב עיסאוויה ופעיל חברתי, אמר הבוקר ל-ynet כי הוא לא מבין מה עשה כוח המשטרה בכפר. "אין להם מה לעשות כאן. הם באים לכאן כדי לאמן את השוטרים הצעירים".
5 צפייה בגלריה
מחמד מוחמד סמיר עביד הרוג מהומות בשכונת עיסאוויה
מחמד מוחמד סמיר עביד הרוג מהומות בשכונת עיסאוויה
המקרה שהצית את האש בשכונה? מוחמד סמיר עביד, שנורה למוות לאחר שירה זיקוקים לעבר שוטרים
5 צפייה בגלריה
בן 9 מעיסאוויה פונה להדסה עם פגיעה קשה בפניו ובראשו
בן 9 מעיסאוויה פונה להדסה עם פגיעה קשה בפניו ובראשו
מאלק עיסא, שאיבד את עינו מפגיעת כדור גומי
5 צפייה בגלריה
רפיף אלקראעין
רפיף אלקראעין
נהרגה מפגיעת כדור תועה. הילדה רפיף אל-קראעין
מנגד, במחוז ירושלים טוענים כי מעיסאוויה יוצאים צעירים כדי להשליך בקבוקי תבערה ואבנים לעבר בית החולים הדסה הר הצופים הסמוך לשכונה וגם לעבר כביש 1 באזור מעלה אדומים. מפקד המחוז הנוכחי, ניצב דורון ידיד, מתגאה בכך שבתקופת פיקודו לא הוטל סגר על השכונה - בשונה מבתקופתם של מפקדי מחוז קודמים.
אירוע קשה נוסף הוא המקרה של הילדה רפיף אל-קראעין, שלפני כחצי שנה ישבה עם משפחתה לארוחת האפטאר לשבירת צום הרמדאן ומצאה את מותה לאחר שכדור תועה שחדר לבית פגע בראשה. עיסאוויה עלתה לכותרות גם בעקבות סיפור השתלת הנשק בבית משפחה לצורך צילומי הסדרה "מחוז ירושלים" ששודרה בכאן11.

השלכת לוח שיש לעבר לוחמים - היסטוריה כואבת

לפני כשלושה חודשים נהרג לוחם גולני, רס"ל עמית בן יגאל, מפגיעה של בלוק שיש שהושלך לעברו במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד שבצפון-מערב השומרון.
5 צפייה בגלריה
עמית בן יגאל ורונן לוברסקי
עמית בן יגאל ורונן לוברסקי
נהרגו מפגיעת לוחות שיש שהושלכו לעברם במהלך פעילות מבצעית. עמית בן יגאל ז"ל ורונן לוברסקי ז"ל
(מתוך עמוד הפייסבוק של רונן לוברסקי )
התקרית אירעה בזמן היציאה הרגלית של כוח הלוחמים שהגיע לעצור ארבעה מבוקשים בכפר. מחקירת התקרית עלה כי לעבר הכוח הושלכו כמה אבנים - כשהראשונה שבהן פגעה בין רגליו של בן יגאל לבין רגלי חברו - והוא הביט למעלה. שניות ספורות לאחר מכן השליך המחבל את האבן הגדולה יותר, חלק מבלוק שיש, על בן יגאל.
לפני כשנתיים נהרג לוחם דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי, לאחר שלוח שיש הושלך לעברו במהלך פעילות מעצרים שגרתית באזור רמאללה.
לוברסקי נפצע באורח אנוש כתוצאה מפגיעת לוח השיש הגדול שהושלך מגג בניין סמוך. הלוח פגע בראשו של לוברסקי - שאושפז בבית החולים אך כעבור יומיים מת מפצעיו.