ציפי הרפנס, מנהלת תיכון אמי"ת טכנולוגי בבאר שבע ורפ"ק עדן טפט הבטינש, ראש תחום קהילת יוצאי אתיופיה במשטרה, נבחרו היום (חמישי) להשיא משואות בטקס יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל. השתיים בלטו במיוחד בפעילותן למען הקהילה בשנה האחרונה שהציבה אתגרים ומכשולים רבים בשל מגפת הקורונה.
4 צפייה בגלריה
עדן טפט הבטינש, ציפי הרפנס
עדן טפט הבטינש, ציפי הרפנס
רפ"ק הבטינש וציפי הרפנס
(צילום: דוברות המשטרה)
רפ"ק הבטינש עסקה במהלך תקופת הקורונה בפעילות הסברתית בקרב יוצאי ויוצאות אתיופיה כדי להנגיש מידע על המגפה ולעודד התחסנות. לצד זאת, פעלה להבטחתם של סלי מזון למעוטי יכולת וליוותה צעירים רבים בקהילה בימים שלא היו פשוטים במיוחד לבני הנוער.
היא עלתה בגיל 9 מאתיופיה ובשנת 2000, בראשית האינתיפאדה השנייה, נרצח בפיגוע בן דודה שהיה גם הוא שוטר - פקד יוסף אסראסה. בעקבות האירוע הטראומטי החליטה עדן להתגייס למשטרה לשירות מבצעי במג"ב. אחרי עשור עברה לשרת כקצינת חקירות ושימשה במגוון תפקידים מרכזיים. תפקידה הנוכחי מחייב היכרות ישירה עם המסורת והתרבות של קהילת יוצאי אתיופיה בישראל.
4 צפייה בגלריה
רפ"ק עדן טפט הבטינש תשיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 לישראל
רפ"ק עדן טפט הבטינש תשיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 לישראל
רפ"ק עדן טפט הבטינש. ראש תחום יוצאי אתיופיה במשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
השרים הממונים, שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט, חילי טרופר ציינו כי "חשוב היה כי השנה תהיה נציגות של המשטרה בטקס". לדבריהם, "רפ"ק הבטינש היא שוטרת מצטיינת במשטרת ישראל ומביאה לידי ביטוי את האחווה הישראלית הן בפועלה כראש תחום קהילת יוצאי אתיופיה במשטרה והן בעשייתה החברתית - ערכית, הנעשית הרבה מעבר להגדרת תפקידה. היכרותה עם התרבות, המסורת והמנהגים של יוצאות ויוצאי אתיופיה מסייעת לה במהלך תפקידה לחזק ולהעצים את גשר האחווה הישראלית, על כל חלקיו".
מפכ"ל המשטרה עקב שבתאי ציין כי בחירתה של עדן להשיא משואה הוא רגע מרגש לכל שוטר ושוטרת בארגון. לדבריו, זה "רגע קטן של גאווה והכרה בפועלם של השוטרות והשוטרים. חיזוק והעמקת הקשר עם הקהילה הוגדר כמטרה מרכזית בארגון ולעדן יש חלק משמעותי במשימה חשובה זו".
ציפי הרפנס מנהלת את תיכון אמי"ת בבאר שבע בשמונה השנים האחרונות. שנת הקורונה הייתה אחת הקשות והמאתגרות למערכת החינוך שבה צוות ההוראה נאלץ להמציא את עצמו מחדש, לא רק כמורים ומנחים מרחוק, אלא גם כתומכים מנטליים לתלמידים.
במהלך תקופה זו גילתה הפרנס כי אחד מתלמידיה צפוי לעבור השתלת כליה וליוותה אותו לאורך תהליך השיקום. היא התנדבה למשמרות לילה לצדו והפכה לחלק בלתי נפרד ממשפחתו הקרובה. תלמידה קיבל את תרומת הכליה מארגון "מתנת חיים", מיסודו של הרב ישיעהו הבר ז"ל, שנפטר השנה מקורונה. העמותה מציינת בימים אלה אלף תורמים ונתרמים.
4 צפייה בגלריה
ציפי הרפנס מנהלת תיכון אמי"ת טכנולוגי בבאר שבע תשיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 לישראל
ציפי הרפנס מנהלת תיכון אמי"ת טכנולוגי בבאר שבע תשיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 לישראל
ציפי הרפנס, מנהלת תיכון אמי"ת טכנולוגי בבאר שבע
הרפנס החלה לעסוק בהוראה לפני 25 שנים, והגיעה לתיכון בבאר שבע אחרי שנים רבות שבהן לימדה באולפנת אמי"ת אוריה בעיר, שם ניהלה וריכזה את מקצועי מדעי המחשב.
השרים טרופר ורגב ציינו כי "סיפורה של ציפי, שלתוכו שזורים סיפוריהם של תלמידיה ושל ארגון החסד "מתנת חיים", מאפיינים יחד את שפע הטוב, הנתינה והאחווה הישראלית במלוא מובנם".
כמו כן, אמרו כי במעשיה ובקשר שהפרנס יוצרת עם תלמידיה היא "מביאה לידי ביטוי את הערכים הנעלים ביותר במקצוע החשוב והמרכזי ביותר בכל חברה, החינוך. עובדי ההוראה, 'הדואגים לדורות ומחנכים אנשים' הם עמוד השדרה של החוסן הרוחני שלנו, המסד לילדי ישראל".
אמש הוחלט שירה איסקוב ושכנתה עדי גוזי, ישיאו משואות השנה. גוזי הצליחה להציל את איסקוב מרצח על ידי בן זוגה בביתם במצפה רמון בערב ראש השנה אחרון.
4 צפייה בגלריה
עדי גוזי, שירה איסקוב
עדי גוזי, שירה איסקוב
עדי גוזי ושירה איסקוב
(צילום: חיים הורנשטיין, עדי אורני)
פרט לאיסקוב וגוזי, נבחרו להשיא משואה בטקס המרכזי של יום העצמאות בהר הרצל גם הרב איתן שנרב שבתו רנה נרצחה לפני שנתיים בפיגוע, רב-סרן מאור כהן שישיא את משואת צה"ל, יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה אייבי מוזס ומנהל מחלקת הקורונה בבית החולים השרון בפתח תקווה ד"ר דרור דיקר והזמר שלומי שבת שהחלים מקורונה. ועדת הסמלים והטקסים קבעה כי הנושא המרכזי ליום העצמאות ה-73 למדינת ישראל יהיה "אחווה ישראלית".