ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הבוקר (יום א') כי הלימודים בכיתות ה'-ו' ובכיתות י"א-י"ב ייפתחו כמתוכנן. "זה לא עומד להשתנות", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית. בהתאם להחלטת קבינט הקורונה בשבוע שעבר, הלימודים בכיתות ה'-ו' יחודשו ביום שלישי השבוע ואילו בכיתות י"א-י"ב ביום שלישי הבא.
נתניהו התייחס גם לסוגיית החיסונים לקורונה, לאחר שבסוף השבוע הודיעה לשכת ראש הממשלה על הגעה להבנות לרכישת כ-10 מיליון מנות מחברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה. "בסוף השבוע הבאנו הישג נוסף במאבק נגד נגיף הקורונה. זה מצטרף להסכמים שהגענו אליהם עם פייזר ומודרנה על אספקת מיליוני חיסונים אחרים למדינת ישראל", אמר נתניהו.
הוא הוסיף: "המדיניות שלנו היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. כל אזרח ואזרחית בישראל שירצו בכך יוכלו להתחסן. הכלל שקבעתי הוא - עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בני גנץ
בנימין נתניהו בני גנץ
נתניהו וגנץ
(צילום: אבי מועלם אוליבייה פיטוסי, פלאש90)
במקביל, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מתח ביקורת על ההחלטה לדחות ביממה את ישיבת קבינט הקורונה שהייתה אמורה להיערך היום. "צרי לי ששמעתי מהתקשורת שישיבת הקבינט נדחית ליום שני כי אני חושב שביום שלישי כבר מחכים להחלטות וטוב היה אם היינו מקדימים את העניין", אמר גנץ. "יש הרבה גופים ואנשים במשק שמחכים להחלטות ממשלת ישראל ואנחנו חייבים להתקדם בנושא".
ראש הממשלה החליפי גנץ אמר עוד בפתח ישיבת הממשלה: "אני מברך על ההתקדמות בנושא הקורונה. אני חושב שיש בסך הכול קשיים במגמת הירידה של התחלואה, אנחנו רואים את זה, אבל יש יותר ויותר קשב ציבורי. אני סבור שהמדיניות הדיפרנציאלית שלנו היא מדיניות נכונה, ואני כמובן שמח על הנושא של תהליכי החיסונים שהולכים ונרכשים, וגם מפותחים כחול לבן במכון הביולוגי".
אמש דווח כי הוחלט לדחות את ישיבת קבינט הקורונה כדי לאפשר לשרים זאב אלקין (הליכוד) ויזהר שי (כחול לבן) להשלים את עבודתם בנוגע לאמצעי מעקב דיגיטליים. השניים ממליצים להחליף את איכוני השב"כ אחרי אזרחים שבאו במגע עם חולי קורונה מאומתים, בשיפור אפליקציית "המגן 2" ובצעדי חקיקה שיהפכו את הורדת האפליקציה לאטרקטיבית לאזרחים, לבעלי עסקים, למוקדי מסחר ותעסוקה.
ההחלטה על דחיית הישיבה ביממה נעשתה בהמשך לפרסום ב-ynet בשבוע שעבר על כך שנתניהו הורה לשרים אלקין ושי לבחון כיצד ניתן לחייב אזרחים להשתמש באפליקציית "המגן 2" או בכלים דיגיטליים אחרים כתנאי לכניסה לקניונים, מרכזי קניות ומקומות עבודה.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ערך הבוקר ביקור עבודה ראשון בעיריית ירושלים. "האתגר של הרשויות מאוד גדול ובירושלים על אחת כמה וכמה", אמר פרופ' אש. "אני מחזק את ידיכם ואומר לכם - הרשויות במרכז העשייה בעיניי. זה חוד החנית בשטח. אנחנו צריכים לחזק אתכם ולסמוך עליכם שאתם יודעים לעשות מה שצריך בצורה הטובה ביותר.
"אנחנו בתקופה עם עלייה בתחלואה, גם אם איטית, בשבוע האחרון. מקדם ההדבקה סביב 1. זו נקודת אי יציבות. אנחנו רוצים להרחיב את פתיחת המשק, אבל מצד שני לא לאבד שליטה. האופק שלנו זה החיסונים. בשבועות האחרונים היו התפתחויות טובות בנושא וזה מעודד. אבל צריך אורך רוח. זה לא יקרה מחר בבוקר. יש כמה חודשים שצריך להתמודד.
"כאשר החיסונים יגיעו יהיה לנו אתגר גדול מאוד בעידוד האוכלוסייה ללכת להתחסן. נצטרך להגיע לכך שמרבית האוכלוסייה מתחסנת בצורה המהירה ביותר כדי שנגמור עם הסיפור הזה כמה שיותר מהר. האתגר כרגע הוא במגזר הערבי. החתונות הפרטיות הן גורם מעודד הדבקה. יש לנו גם עניין של חוזרים מחו"ל שלא שומרים על בידוד. אני קורא למנהיגי האוכלוסייה הערבית לעודד את ההקפדה על ההנחיות. איש לא רוצה שחתונה תהפוך לאירוע הדבקה, וזה מה שקורה".
2 צפייה בגלריה
נחמן אש בביקור בעיריית ירושלים
נחמן אש בביקור בעיריית ירושלים
"העם כולו עובר תקופה קשה". פרופ' אש בעיריית ירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)
פרופ' אש הוסיף: "אחת הדרכים להתמודד עם התחלואה זה בדיקות ואני שמח מאוד לראות את הנתונים כאן. זה הרבה עידוד והנגשה. בראייה עתידית אני מאמין שזה יילקח בחשבון. נוכל להכניס אנשים עם בדיקות שליליות למקומות ירוקים, זה יעודד יותר בדיקות ויאפשר לנו יותר פעילויות.
"אם הקונספט של אילת וים המלח יוכיח את עצמו אני מקווה שנאמץ זאת גם במקומות אחרים. זו אחת הסיבות מדוע צריך להתאמץ להשאיר את הערים והשכונות ירוקות, כדי שנוכל להרחיב את הפעילות. נצטרך לראות איך עושים בצורה בטוחה פתיחת יותר כיתות. העם כולו עובר תקופה קשה וחלק מההתייחסות שלנו צריכה להיות איך לחזק את רוחו של העם. רואים את האור בקצה המנהרה וצריך לעבור את החודשים הקרובים".