בג"ץ דן הבוקר (ה') בעתירת משפחתו של המחבל שרצח את יהודה גואטה בן ה-19 בפיגוע ירי בצומת תפוח לפני כחודש וחצי, שדורשת שביתם לא ייהרס. עוד לפני הדיון אביו של יהודה, אלישע, פנה במסר לשופטים: "להחליט להחריב את בית המחבל, אם לא - תאבדו הרתעה ותגרמו לרצח היהודי הבא".
1 צפייה בגלריה
יהודה גואטה וזירת הפיגוע
יהודה גואטה וזירת הפיגוע
(צילום: יואב דודקביץ')
אתמול הגישה המדינה את עמדתה לעתירת משפחת המחבל, שבה עמדה על כך כי דין בית המחבל להיהרס, ודחתה את כל טענותיה.
עוד לפני הדיון, אביו של יהודה העביר מסר לבית המשפט: "אני פונה לשופטים היום - אתם הולכים להחליט להחריב את הבית של המחבל, כי אם לא אתם תאבדו את ההרתעה הכי בסיסית מול הרוצח הבא. אם אתם לא תחליטו מהי באמת טובת ישראל, ואיך להגן עליה, אתם הולכים לגרום לרצח הבא של עוד יהודי.
"אני מבקש מכם, תחליטו מה טוב, לטובת עם ישראל", המשיך האב, "שלא יהיה מצב שעוד רוצח שפל כזה ירצח עוד מישהו. בבקשה מכם, תחליטו מה יכול לייצר הרתעה. בן עוולה שכזה הוא בן מוות, והבית שלו - שלא תישאר עליו אבן על אבן".

לדיון יגיע נציג ממשפחת גואטה יחד עם עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את המשפחה. את משפחת המחבל מייצגת עו"ד לאה צמל מהמוקד להגנת הפרט.
עו"ד בלייכר מסר: "שוב ושוב לוחמי צה"ל נזקקים לעמוד מול בג"ץ ולהתמודד מול עו"ד צמל ועורכי דין אחרים של המוקד, שמגנים אוטומטית על המחבלים ומנסים למנוע מהצבא לבצע את משימתו הפשוטה - הגנה על אזרחי ישראל באמצעות יצירת הרתעה נגד האויב. אנחנו נביא את זעקת הקורבנות אל אולם הדיונים ונדרוש שבג"ץ יידחה את עתירת המחבלים".
גואטה, בן 19 מירושלים, נפצע אנושות בפיגוע הירי. כמה ימים לאחר מכן הוא מת מפצעיו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הוא למד בישיבה הגבוהה בהתנחלות איתמר, והותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.