מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי זעם בעקבות סדרת האירועים הפלילים שהתרחשו לאחרונה ברחבי הארץ - ומסיר את הכפפות כלפי סגל הפיקוד הבכיר. ל-ynet נודע כי בשיחות שערך עם קצינים בכירים מתח שבתאי ביקורת על פיצוצי הרכב וניסיונות החיסול בתקופה האחרונה וזעם על ההדלפות שמגיעות לכלי התקשורת.
3 צפייה בגלריה
קובי שבתאי
קובי שבתאי
דורש הסברים מצמרת המשטרה. המפכ"ל שבתאי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"איך יכול להיות שיש שבעה נרצחים ביומיים?", כעס המפכ"ל על הפיקוד הבכיר בעקבות החיסולים בצפון, במרכז ובדרום הארץ שמיוחסים לארגוני הפשיעה. "זה לא יכול להימשך ככה. אני אבוא לכל אחד מכם, ורוצה לשמוע איזה פתרונות מציעים".
3 צפייה בגלריה
הרוג בפיצוץ רכב בחולון
הרוג בפיצוץ רכב בחולון
פיצוץ רכב בחולון
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת רצח בנתיבות
(צילום: רועי עידן)
בנוסף, ל-ynet נודע שרב ניצב שבתאי איים על קציניו שהדברים לא ייצאו מהפורום המצומצם. "כל דבר מודלף פה", אמר שבתאי. "אי אפשר לדבר בלי שמשהו יצא החוצה. כל דבר שאני אומר יוצא עוד לפני שסיימתי לדבר". המפכ"ל התייחס בין היתר לשיחות הסגורות עם הניצבים שיצאו ופורסמו ואף שלח מסר מאיים: "אני יודע לאיזה כתב כל ניצב מחובר, ואיך הוא מעביר את הדברים באמצעות חברים שלו. נעשה לזה סוף".
בלילה שבין שבת לראשון נהרגה מרים אלתקרורי, בת 21, מכדור תועה שנורה במהלך קטטה בין משפחות בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים. אלתקרורי נהרגה אחרי ששבה לביתה מתפילת רמדאן במסגד. בסוף השבוע האחרון נורו למוות בטול כרם שני האחים שאפע אבו-חוסין ואחיו סלאח. אמם, עאידה אבו-חוסין, נרצחה באוקטובר 2020. שני האחים נרצחו בלילה שבין חמישי לשישי מיריות לעבר רכב שבו נסעו. ביום שני האחרון נרצחה סוהא מנסור (38) ביריות בסלון היופי שבבעלותה בעיר מגוריה, טירה.
בערב יום העצמאות חוסל בבניין מגורים בנתיבות תושב העיר בן 50, המשויך לארגון הפשיעה של בני שלמה. הוא נורה בראשו ובפלג גופו העליון ברחוב כפר דרום בעיר. אשתו סיפרה כי הוא נורה על-ידי שני גברים בלבוש שוטרים.
ממשטרת ישראל נמסר: "עם כניסתו של מפכ"ל המשטרה לתפקיד נערכו מספר מפגשים עם שדרת הפיקוד הארגונית, בהם פרש המפכ"ל בפני הקצינים את משנתו בכל הנוגע למטרות והאתגרים העומדים בפני הארגון. הנורמות, הערכים והיושרה המצופים מכל שוטר המשרת את הציבור, והיעדים להשגת מטרות אלו. בין יתר הנושאים, ניתן דגש בשיח למאבקה של משטרת ישראל באלימות בחברה הערבית, נושא שמצוי במרכז הקשב הארגוני ובליבת העשייה המשטרתית.
"המפכ"ל הדגיש בפני הקצינים כי המשטרה תמשיך לנהל מאבק נחוש ובלתי מתפשר עד למיצוי הדין עם אותם עבריינים ותשקיע משאבים, כוחות ואמצעים ככל שתידרש בכל מקום לטובת התושבים, הגנה על שלומם, רכושם ושמירת ביטחונם האישי. צר לנו שהדברים מוצגים באופן מעוות וחוטא לאמת".