5 צפייה בגלריה
אילן ישועה בבית המשפט
אילן ישועה בבית המשפט
אילן ישועה בבית המשפט, היום
(צילום: עמית שאבי)
החקירה הנגדית של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, נמשכה היום (ג') בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת משפט תיקי האלפים. את ישועה חקרה מעל דוכן העדים עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ' - רעייתו של שאול אלוביץ'.
במהלך החקירה הציגה ההגנה התכתבויות שמראות כי גם אנשי עסקים ופוליטיקאים זכו לסיקור מיוחד באתר, לפי בקשות שונות. ישועה טען: "אלוביץ' לחץ עליי".
עדות ישועה - כתבות נוספות:

הסנגורית הציגה התכתבויות שמציגות לכאורה התערבות של ישועה בתכנים באתר, שאינם נוגעים למשפחת נתניהו. הוא הסביר שעל אף בקשות מאלוביץ' בעניינים אחרים, מבחינת כמות, הדבר לא דומה להיענות לדרישות של משפחת נתניהו.
הסנגורית נתנה את איש העסקים אילן שילוח כדוגמה. ישועה הסביר: "הוא חבר של אור אלוביץ'. הם היו יחד בחופשה ואור הנחה אותי לעזור". לישועה הוצגו גם תכתובות עם ינון מגל, כאשר מנכ"ל האתר לשעבר כותב לו: "ינון, זה חשוב לי. הוא האיש היחיד כמעט שעוזר לי מול האימפריות השונות, הוא יוצא מגדרו. הבקשה הזו קטנה בעיני".
בין היתר עלה גם נושא של שינוי תכנים בוואלה על מנת להימנע מעימות עם קבוצת "ידיעות אחרונות". רוזן הציגה מקרה שבו ישועה לחץ להעלות תמונות של מנכ"ל ynet דאז בן טל לידיעה ברנז'אית.
5 צפייה בגלריה
אילן ישועה ושאול אלוביץ'
אילן ישועה ושאול אלוביץ'
"לחץ עליי". אלוביץ' וישועה
(צילום: רפי קורץ, יואב דודקביץ)
5 צפייה בגלריה
שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט
שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט
שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט, היום
(צילום: עמית שאבי)
ישועה: "אין ספור פעמים נאמר לי שבנוני לא נוגעים. אני צריך לפרסם את המנכ"ל של המתחרה הכי גדול שלי - תראו לי מנכ"ל שצריך לעשות דבר כזה. כל פעם שהיה עולה דבר הכי קטן על מוזס, מיד הייתי חוטף צעקות - 'לא רוצים להרגיז את הגדול'. שאול פחד מעוצמתו התקשורתית של מוזס".
במענה להצגת התערבויות בתכנים אחרים, ישועה הסביר: "לצד סיקור לטובת נתניהו, שאין דומה לו באינטנסיביות, הייתה התערבות לפניות נורמליות של מפרסמים וכדומה, רובן ככולן מצד חברים של שאול. מה שקורה בכלכליסט, ידיעות, גלובס, היה סביב המלחמה הרגולטורית של בזק. עדיין הכמות שלהם וסוג ההתערבות הם במישור אחר לגמרי (עם נתניהו)".

5 צפייה בגלריה
האיור של הזוג אלוביץ' ומוזס
האיור של הזוג אלוביץ' ומוזס
איורים מאולם הדיונים, הזוג אלוביץ' ומוזס
(איור: Biana Zakutnik)
במקרה אחר כתב ישועה לעורך הראשי אלקלעי: "מה שאני מבקש יורד ומופיע תוך שעה שעתיים". ישועה הגיב: "זאת ידיעה על חיוב ראש הממשלה לחשוף את היומנים של ממשלתו. מי שמנחה אותי זאת איריס, היא נתנה הנחיה לקחת את הידיעה מגלובס אלינו ולהשמיט חלק ממנה. במסגרת הסיקור המוטה זה חלק מהלחצים. איריס לוחצת עליי, ואני עליו".
במקרה אחר, הוצגה התכתבות שקיבל ישועה. אלוביץ': "אתה לא מסוגל להגיד להם (לחברת HOT) מה שכלכליסט אמרו לנו - 'תנו לנו חסויות ב-400 אלף שקל בשנה ולא נכתוב נגדכם"
ישועה כתב לו: "החלטה שלך. אתה תמיד מנומס עם כולם. כולם ללא יוצא מהכלל דופקים אותנו בלי למצמץ".

בקשות לסיקור פוליטיקאים

בדיון הוצגה תכתובת בין ישועה לינון מגל, בדרישה "לקבור מיד הכי עמוק שאפשר" ידיעה נגד גלובס. כשנשאל על כך הסביר: "לגבי שותפים, לפעמים אלה דברים שעשינו. לגבי גלובס, זה נעשה בקשר לידיעות מיטביות שהם נתנו לנו - לשאול. זה קרה עם מפרסמים אחרים והודיתי בזה".
במקרה אחר התייחסו לאייטם של אופיר אוקוניס - "מחשב לכל ילד". ישועה ביקש מינון שיטפל באייטם. ישועה: "לא היה לי עמו קשר מיוחד, ההקשר דובר עם שאול שהוא צפוי אולי להיות שר התקשורת או משהו כזה. אני לא זוכר. היה נדמה לי שהוא אחד מאלו שהמלך חפץ ביקרו".
בפעם אחרת כתב ישועה בהקשר זה: "כן, הוא עוזר לי הרבה פה. זאת בקשה שלי, לא של 'הביביה'".
ישועה: "אני לא זוכר במה השר עזר לי. זה אמצעי שכנוע לבקשות דחופות מטעם ראש הממשלה. לפעמים כתבתי 'זה שמאלני'". עו"ד רוזן-עוזר: "היו פוליטיקאים שזכו ממך ליחס מיטיב?" ישועה: "ייתכן שסביב הסיקור האוהד המוגזם, קיבלתי פה ושם תלונות למערכת. ייתכן שלפיד או בוז'י הרצוג, נדמה לי שלבני התלוננה. כחלון התלונן בפניי".
רוזן הציגה פנייה שלפיה ביקש ישועה לדרדר ידיעה על בוז'י הרצוג, וישועה מאשר. מדובר בכתבה על כך שהרצוג נחקר בחשד לעבירות בחירות (תיק שנסגר בסופו של דבר - ג"מ).
ישועה: "ייתכן שביקשתי זאת, אחרי שתקפנו את הרצוג כל כך הרבה פעמים, אולי עשינו אפליה מתקנת. לאורך כל בחירות 2015, כל פעם שהוא הביא תגובה הוצאנו אותה. היה מקרה אחד או שניים, אחרי הבחירות, שהייתי מתייעץ עם שאול אם זה בסדר להעלות ידיעה או לתקן, ונאמר שכן.
"הקיפוח של מתחריו של נתניהו היה מאד בולט", המשיך ישועה, "אני מקבל את זה שצריך היה להפנות לעורך שיחליט, אבל בתוך זה שהוא פונה אחרי אפליה של שנים מותר לי להתייחס לכך. באותו זמן היו 100 ידיעות לטובת ראש הממשלה - והוא יו"ר האופוזיציה ואסור להכניס תגובה שלו.
עוד הוצגה תכתובת עם עורכת בכירה באתר דאז, מיכל קליין, שכתבה לישועה על כך שהדובר של הרצוג סגר איתו אייטם.
ישועה: "אלה דברים שמיכל אומרת, ואני אומר לה 'את צודקת'". עו"ד רוזן-עוזר: "אמרת שהייתה התערבות בעניינו של אביגדור ליברמן, וששאול ואיריס היו מיודעים על כך". ישועה: "לא מיודעים - הם יזמו את זה". עו"ד רוזן-עוזר: "גם סילבן שלום ביקש ממך להוריד ידיעה בעניינו". ישועה: "נכון. היה לי חשוב שישים תקציבי פרסום".
5 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי בבית המשפט
ליאת בן ארי בבית המשפט
התובעת ליאת בן ארי נכנסת לאולם
(צילום: עמית שאבי)
בפעם אחת כתב ישועה למיכל קליין: "ביקשתי לא ללכת על הראש של ליברמן, נכון?". ישועה הסביר: "היה שלב ששאול הדגיש לי - 'הרוסי, הרוסי', אמר 'אני צריך אותו למשהו'. הוא היה אז שר ביטחון. הכוונה הייתה לא ללכת על הראש שלו אלא להיטיב עמו".
במקרה אחר תואר מקרה שבו גדעון סער פנה לגבי אייטם על רעייתו, גאולה אבן-סער. הוצגו גם חילופי דברים בין ישועה לבין מגל. ישועה כתב לו: "אל תעשה שטויות. תרצה להתפטר - תתפטר. אני לא אויב שלך, תלמד לבלוע ולהתגבר". ישועה הסביר כי חשב שמגל שיקר לו - "עסוק בבישול ידיעות נגד גאולה, שהייתה אויבת שלו בערוץ 1", הוא כתב לאלוביץ'.
מגל כתב לישועה: "אתה לא נותן לי להיות באמת עורך ראשי. לא הייתה בעיה בידיעה עם גאולה ולא עם כתבה על נינט". וישועה הסביר בעדות: "אמרתי שיש בעיה איתו כעורך ראשי, אבל רציתי להשאיר אותו כמגיש. זה לא שחור או לבן. הוא איים כמה פעמים בהתפטרות סביב משברים גדולים. ינון עמד על דעתו כעיתונאי, אלוביץ' אמר לי - 'הוא עובד עליך ומצפצף עליך, הוא בעייתי".