3 צפייה בגלריה
 הפעימה הרביעית: בדיקות מהירות ויותר צופים במופעים ומגרשים
 הפעימה הרביעית: בדיקות מהירות ויותר צופים במופעים ומגרשים
הפעימה הרביעית: בדיקות מהירות ויותר צופים במופעים ומגרשים
(צילוםף רויטרס, אבי חי, אביהו שפירא)
קבינט הקורונה אישר הערב (ה') במשאל טלפוני את תקנות משרד הבריאות לפעימה הרביעית בתוכנית היציאה מהסגר. בתחילה נמסר כי התקנות ייכנסו לתוקף ביום ראשון, אבל לאחר מכן התברר כי ייכנסו לתוקף כבר מחר ב-17:00, ארבעה ימים לפני הבחירות. הן יהיו בתוקף לשלושה שבועות, עד 10 באפריל.
לצד זאת, פורסמו צבעי הרמזור החדשים של היישובים. רק תשעה הם אדומים ובהם לא יתקיימו לימודים: אעבלין, בסמת טבעון, בענה, חורה, כסיפה, לקיה, ערערה בנגב, פקיעין (בוקייעה) וקרני שומרון. עם זאת, מדובר גם כך בימים שרובם הם חופשת פסח - ולכן גם כך רוב התלמידים לא יהיו בבתי הספר. אלו צבעי הרמזור החדשים. ההקלות בחינוך, וצבעי הרמזור, ייכנסו לתוקף מיום ראשון, ולא ממחר.
לפי התקנות, במבנה שבו יותר מ-5,000 מושבים מספר האנשים לא יעלה על 30% מהתפוסה המותרת ולא יותר מ-3,000 איש. במבנה מתחת ל-5,000 מושבים - מספר אנשים לא יעלה על 50% מהתפוסה המותרת, ולא יותר מ-1,000 איש. בשטח פתוח, במקום שבו יותר מ-10,000 מושבים - מספר האנשים המקסימלי שיוכל להיכנס יהיה 30% מהתפוסה המותרת, ולא יותר מ-5,000 אנשים. בשטח פתוח במקום שבו פחות מ-10,000 מושבים: עד 50% מהתפוסה, ולא יותר מ-3,000 איש.

התקנות החדשות:

1. יתאפשרו בדיקות מהירות בכניסה לעסקים הפועלים בתו ירוק, גם עבור מי שאינו מחוסן או מחלים. בשלב זה, אפשרות זו אינה גורעת מהאפשרות להיכנס עם תוצאה שלילית בבדיקת קורונה רגילה עבור קטינים בבתי מלון ועד 5% מהנכנסים לאולם אירועים.
2. תתאפשר הפעלת בריכת שחייה, יריד או אטרקציה תיירותית המצויים בשטח פתוח, לרבות אטרקציה הכוללת מתקנים. למעשה, שינוי זה יאפשר כניסה של ילדים לבריכות פתוחות ולאטרקציות בשטח פתוח.
3. ניתן יהיה להפעיל בתו ירוק גם יריד המצוי במבנה ומתקני ספורט. היתר זה יאפשר חזרה של משחקי ספורט עממיים בתו ירוק, כמו ליגות למקומות עבודה וכדומה.
3 צפייה בגלריה
בריכת גורדון
בריכת גורדון
ייפתחו בריכות השחייה שבשטחים פתוחים. ההקלות
(צילום: רויטרס)
4. יתאפשר קיום של כל אירוע או פעילות מאורגנת בתו ירוק, וזאת לפי חלוקה לשני סוגי אירועים: אירועים המתקיימים בישיבה וללא מזון (כגון משחקי ספורט, אירועי תרבות בישיבה, חוג לבגירים בישיבה וללא מזון, כנס ללא מזון ועוד), או אירועים המתקיימים תוך הגשה או מכירת מזון או שלא בישיבה (כולל מסיבות, שמחות ואירועים, חוגים המתקיימים בתנועה, מופעי מוזיקה בעמידה, מרתונים ואירועי תחרויות ספורט ועוד).
אירוע בישיבה וללא מזון, במקומות סגורים: עד 5,000 מושבים - 75%, ועד 1,000 איש. מעל 5,000 מושבים - 30%, ועד 3000 נוכחים. במקומות פתוחים: עד 10,000 מושבים - 75%, ועד 3,000 איש. מעל 10,000 מושבים - 30%, ועד 5,000 נוכחים.
אירוע שמתקיים בעמידה או עם מזון: עד 50% מהתפוסה המותרת, ובמספר שלא יעלה על עד 500 אנשים בשטח פתוח או 300 אנשים במבנה. שינוי זה עשוי לאפשר את חזרת פעילות בתי הקולנוע. לפני שבוע אמרו הרשתות כי "בלי אפשרות למכור פופקורן - לא נפתח".
אחרי האישור מסרו ברשתות בתי הקולנוע שההחלטה הגיעה בהפתעה והנושא נבחן. בתי הקולנוע לא ייפתחו בפסח בין היתר בשל ענייני כשרות, ולא ניתן להכשיר מזנונים בזמן כה קצר. אחרי פסח הפתיחה תישקל, אם כי תוקף ההנחיות הקצר (שלושה שבועות) לא מעודד וכך גם מגבלת התפוסה של 50%.
5. הקלות על מקומות ציבוריים ועסקיים: יבוטל האיסור על הפעלת יריד בשטח קניון, ניתן יהיה להציב דוכנים בשטח קניון בכפוף להוראות (הכוללות מרווח בין דוכנים או הצבת מחיצה, מכירת מזון ארוז בלבד ועוד), תהיה אפשרות לקיים אירוע תרבות בשטח פתוח וללא חלוקה למתחמים נפרדים, ותבוטל ההגבלה על שימוש בסאונה בחדר כושר ובבריכה.
6. פתיחת מתקני ספורט עבור ספורטאי תחרותי רשום באיגוד או התאחדות גם עבור ספורטאים חדשים, שלא השתתפו בתחרויות בשנתיים האחרונות.
7. באטרקציה תיירותית הפועלת ב"תו סגול" התפוסה תהיה לפי יחס של אדם לכל 15 מטרים רבועים, ובאטרקציה הכוללת מתקנים, בנוסך לכך גם הגבלה של עד 1,500 אנשים במקום שהתפוסה המותרת בו היא מתחת ל-10,000 איש, ועד 2,500 אנשים במקום שהתפוסה המותרת בו היא מתחת ל-10,000 איש, לכל היותר.
8. בתקופת חג הפסח, בבתי מלון ואולמות אירועים שלהם מתווה המאפשר לקטינים שהם עד 5% מהנוכחים להיכנס עם בדיקת PCR שלילית – תתאפשר הצגת בדיקה שבוצעה עד 72 שעות לפני הצגתה (במקום 48 שעות).
9. בית תפילה עם תו ירוק: ניתן יהיה להיכנס גם באמצעות בדיקה מהירה.
3 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
הקפסולות בכיתות ג' - יבוטלו. בי"ס בירושלים, ארכיון
(צילום: EPA)

ההקלות בחינוך:

1. תועלה מגבלת המשתתפים בפעילות חינוך של גנים ובתי ספר בשטח פתוח, מ-20 ל-50 משתתפים לכל היותר.
2. ייקבע כי על אנשי צוות בבתי ספר וגנים ומפעילים חיצוניים שהציגו אישור "תו ירוק" למנהל המוסד - לא תחול ההגבלה בדבר מספר הקבוצות שהם יכולים ללמד.
3. יתאפשרו טיולים הכוללים לינה גם לחניכי תנועות נוער בגילאי 16 ש-90% מהם הם בעלי אישור "תו ירוק".
4. יבוטלו הקפסולות בכיתות ג', ובדומה לכיתות א' ו-ב' הקבוצה הקבועה תהיה כיתה שלמה. בצהרוני כיתות ג' לא ניתן יהיה לערבב בין כמה קבוצות.
5. בלימודי השכלה גבוהה והכשרות במתווה "תו ירוק", תבוטל ההגבלה האוסרת על קיום הפסקות בין השיעורים.
6. בפנימיות על-תיכוניות שבהן שיעור התלמידים בעלי אישור "תו ירוק" הוא 90% לפחות, ניתן יהיה לפעול בקבוצות קבועות של עד 500 תלמידים, ללא הגבלות מיוחדות על כניסה ויציאה מהפנימייה. בפנימיות לגילאי תיכון שבהן שיעור התלמידים בכיתות י"א ו-י"ב בעלי אישור "תו ירוק" הוא 90% לפחות – תחול ההוראה האמורה על אותן שכבות בלבד.
7. תתאפשר פעילות קייטנות לקראת חג הפסח באותם אזורים בהם מתקיימים הלימודים, בתנאים שנקבעו.
8. הפעילות תהיה בהתאם לחיתוך הרמזור מהיום, כפי שמופיע בתחילת הידיעה.