ראש ממשלת מדינת המחוז המאוכלסת ביותר בגרמניה הודיע היום (ג') על הטלת סגר מקומי בעקבות התפרצות קורונה הקשורה למשחטה.
משבר הקורונה – עוד מהעולם:
4 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לתושבים עיירה רדה-ווידנברוק גרמניה
בדיקות קורונה לתושבים עיירה רדה-ווידנברוק גרמניה
סגר עד סוף החודש. בדיקות קורונה לתושבים בעיירה רדה-ווידנברוק
(צילום: AFP)
ארמין לאשט, ראש הממשלה של נורדריין-וסטפאליה, הודיע כי החליט להחזיר את ההגבלות במחוז גוטרסלו בו מתגוררים כ-360 אלף איש. במסגרת ההגבלות, יאסרו התקהלויות ומפגשים של יותר משני אנשים שאינם מתגוררים יחד.
לאשט אמר כי בתי הקולנוע, חדרי הכושר, המוזיאונים והברים ייסגרו. עם זאת, מסעדות יכולות להמשיך ולספק שירות לאנשים מאותו משק בית. הוא הוסיף שהסגר יישאר בתוקף עד סוף החודש.
"אנחנו מחזירים את ההגבלות, כמו בחודש מרץ", אמר לאשט במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף שהחליט לנקוט בצעד זה כ"אמצעי מניעה".
4 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לתושבים עיירה רדה-ווידנברוק גרמניה
בדיקות קורונה לתושבים עיירה רדה-ווידנברוק גרמניה
"הגבלות כמו במרץ". אנשי רפואה ברדה-ווידנברוק
(צילום: AFP)

יותר מ-1,500 עובדים בבית מטבחיים של חברה לעיבוד בשר בעיירה רדה-ווידנברוק שבמחוז גוטרסלו אובחנו כנשאי קורונה מאז השבוע שעבר ואלפים הוכנסו לבידוד בניסיון לעצור את ההתפרצות. לאשט אמר שמדובר בהתפרצות הגדולה ביותר שהתגלתה במדינה. "הסגר בלתי נמנע", הוא אמר.
זו הפעם הראשונה שמטילים מגבלות מאז שגרמניה החלה לצאת מהסגר בחודש שעבר. הקנצלרית אנגלה מרקל רצתה להמשיך את הסגר ברחבי המדינה, אך ההגבלות הוסרו בהדרגה בשבועות האחרונים בעקבות לחץ של פוליטיקאים במדינות המחוז שרצו לשקם את הכלכלה.

4 צפייה בגלריה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
רצתה להמשיך את הסגר ברחבי המדינה. מרקל
(צילום: mct)
גרמניה זכתה לשבחים רבים על התמודדותה עם המגפה, אך כעת חוששים במדינה מגל שני. בשבועות האחרונים היו התפרצויות נקודתיות של הנגיף בבתי אבות, בבתי חולים, במתקנים למבקשי מקלט ופליטים, במפעלים לעיבוד בשר ובחברות לוגיסטיות. הקורונה התפשטה גם בקרב עובדים עונתיים בענף החקלאות ובקרב משתתפים בטקסים דתיים.
במערכת הבריאות בגרמניה הודיעו שמקדם ההדבקה של נגיף הקורונה עומד כעת על 2.76. המשמעות היא שכל מאה נשאים ידביקו 276 בני אדם בממוצע. כדי שהמגפה תהיה תחת שליטה מקדם ההדבקה של הנגיף צריך להיות נמוך מ-1. החישוב של מקדם ההדבקה מתבסס על ממוצע של ארבעה ימים.
לות'ר ויילר, ראש מכון רוברט קוך (RKI) לבריאות הציבור בגרמניה, אמר היום כי אין שום ראיות מדעיות המעידות על כך שכדאי להסיר את מגבלות הריחוק החברתי. ויילר אמר שהמדינה נמצאת בסיכון להתפרצות גל שני, אך הוסיף שהוא אופטימי לגבי היכולת למנוע זאת. RKI הוא מכון מחקר וסוכנות ממשלתית שאחראי על בקרת מחלות ומניעתן.