כחלק מהמאמצים להשתלט על הפרות הסדר החלה המשטרה להשתמש בימים האחרונים בכלים חדשים. בין הכלים החדשים גם רובה מיוחד שיורה כדורי גז פלפל.

4 צפייה בגלריה
רובה חדש ומיוחד שיורה כדורי גז אישיים
רובה חדש ומיוחד שיורה כדורי גז אישיים
משתק את המתפרע ולא הורג. רובה ה"אביב" החדש
מתחילת הפרות הסדר השתמשו השוטרים באלפי רימוני הלם, גז מדמיע ומכתזיות. כאשר המהומות הלכו והתרחבו, החליטו במשטרה להרחיב עוד יותר את השימוש בכלים המיוחדים. בלוד נראים ונשמעים רחפנים שמסיירים בעיר, מאתרים התקהלויות ועוקבים באופן צמוד אחר חשודים. אבל "השחקן" החדש והמפתיע של הכוחות המיוחדים הוא ה"אביב" - רובה ארוך קנה שיורה כדורי גז.
בשלב זה מחזיקה המשטרה רק בחמישה רובים מסוג זה, והם נמצאים בידי הכוחות המיוחדים בלוד. הרובה הזה, להבדיל מרימוני הגז המוכרים, מאפשר ללוחם לירות אותו ממרחק של יותר מ-100 מטר. כאשר הוא פוגע במתפרע, הוא מפזר עננת גז חריפה שמשתקת את האפשרות של החשוד ושל סביבתו להמשיך ולפעול. הוא מגיע עם מחסניות של 20 כדורים ומאפשר כוח אש מאסיבי של גז, שלא הורג את המתפרעים.
4 צפייה בגלריה
רובה אביב
רובה אביב
מאפשר ירי ממרחק של יותר מ-100 מטר. רובה ה"אביב"
גם אמש התרחשו התפרעויות בערים המעורבות וביישובים ערביים. באום אל-פחם התפרעו עשרות רעולי פנים והבעירו צמיגים בכביש המוביל לתחנת המשטרה. בשכונת אבו תור שבמזרח ירושלים הושלך מטען צינור לעבר מרפסת בית. איש לא נפגע.
בנגב עצרה המשטרה את אבן ברי, תושב תל שבע בן 22, בחשד שפרסם באפליקציית טיקטוק איומים לרצוח יהודים על רקע לאומני. על פי החשד הוא העלה סרטון שבו אמר "תראו מה נעשה לכם, איזה חג נעשה לכם" ו"אני ארצח אתכם". סנגורו אמר כי הוא לא התכוון להוציא את האיום לפועל. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו בשלושה ימים.
4 צפייה בגלריה
באום אל פחם נחסם הכביש שמוביל לתחנת המשטרה בעקבות הבערת צמיגים על ידי תושבים
באום אל פחם נחסם הכביש שמוביל לתחנת המשטרה בעקבות הבערת צמיגים על ידי תושבים
מהומות באום אל-פחם, אמש
היום מקיימים ערביי ישראל שביתה כללית לאות "הזדהות עם מסגד אל-אקצא ותושבי שייח ג'ראח" ונגד "ההתנהגות האלימה של מתנחלים בערים המעורבות". זאת ביוזמת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שבראשה עומד חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה.
גם בגדה המערבית יתקיימו "יום זעם" ושביתה כללית. במסגרתם קרא הפתח לצאת לעימותים עם כוחות הביטחון הישראליים. לקראת יום הזעם צעדו אמש חמושים ברחובות רמאללה.
4 צפייה בגלריה
יגאל יהושע
יגאל יהושע
יהושע. בידי המשטרה שמות של 10 חשודים בתקיפתו
בתוך כך, הבוקר אישרה הממשלה להאריך ב-48 שעות את מצב החירום האזרחי בלוד, עליו הכריז שר הביטחון בני גנץ לפני שישה ימים. זאת לאור המלצת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה והמשטרה.
אתמול מת בבית החולים אסף הרופא יגאל יהושע (56), שנפצע קשה בשבוע שעבר כאשר לבנה פגעה בראשו והוכה במהומות בלוד. בכך הפך ליהודי הראשון שנרצח במהומות והפרות הסדר שהחלו בשבוע שעבר ברחבי הארץ. ביחידה המרכזית של מחוז מרכז בשיתוף השב"כ מתייחסים למותו כאל לינץ', ובידי המשטרה שמות של עשרה מתושבי העיר החשודים במעורבות בתקיפתו.