3 צפייה בגלריה
רוני גמזו ויעקב ליצמן
רוני גמזו ויעקב ליצמן
פרופ' רוני גמזו והשר יעקב ליצמן
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
שר הבריאות לשעבר נגד הפרויקטור: במהלך הישיבה הארוכה של קבינט הקורונה אמש (יום חמישי), שבסופו אישרו השרים את מתווה ראש הממשלה בנימין נתניהו - שבועיים של סגר מלא ולאחריהם עוד שבועיים ללא לימודים בבתי הספר והגנים, נשמע השר יעקב ליצמן מיהדות התורה תוקף בחריפות את הפרויקטור, פרופ' רוני גמזו.
בשלב כלשהו של הדיונים, המיקרופון במחשב שבחדר של ליצמן נותר פתוח והוא נשמע אומר בדיון הזום על גמזו: "הוא רוצה להפיל את הממשלה, גמזו. אני מכיר אותו. הוא שיקר לנו".
ליצמן היה אחד מארבעה שרים שהתנגדו לאותו מתווה, לצד שר האוצר ישראל כץ מהליכוד, שר הכלכלה עמיר פרץ מהעבודה, ושר המדע יזהר שי מכחול לבן. בניגוד לליצמן, יו"ר ש"ס אריה דרעי דווקא תמך.
לפני כשבועיים ליצמן איים כי אם יוחלט להטיל סגר על ישראל בתקופת החגים כדי למנוע את התפשטות הקורונה - מפלגתו תשקול לפרוש מהממשלה.
בדברים שהוא אמר אז לעיתון "המודיע", ביטאון תנועת אגודת ישראל שבראשותו, הוא הוסיף: "האישור לקיום הפגנות המוניות בבלפור לצד פתיחת בתי תרבות, לעומת המשך הגבלות בבתי הכנסת ומניעת הסדרת הנסיעה לאומן, הרסו את אמון הציבור במערכת".
3 צפייה בגלריה
בית ספר
בית ספר
בית ספר באשדוד סגור, לפי מגבלות ערים אדומות
3 צפייה בגלריה
סגר לילי בשכונות בירושלים
סגר לילי בשכונות בירושלים
סגר לילי בשכונות בירושלים
(צילום: רויטרס)

לפי המתווה שאושר אמש בקבינט הקורונה, אחרי שעות ארוכות של דיונים, ישראל חוזרת לסגר מלא לשבועיים - ואז לשבועיים נוספים בלי לימודים בבתי הספר ובגנים.
ההצעה שאושרה כוללת את הפעלתה של תוכנית תלת-שלבית לבלימת העלייה בתחלואה על ידי צמצום התקהלויות. מועד תחילת הסגר טרם נקבע, אולם בשלב הראשון, שיחל ביום רביעי הבא או ביום שישי - ערב ראש השנה - יוטל סגר מלא: מערכת החינוך תיסגר (בכיתות ה' ומעלה יבוצע לימוד מרחוק לאורך החגים), ותיסגר פעילות המגזר הפרטי והציבורי למעט עבודות חיוניות, מרכולים, בתי מרקחת ועסקים חיוניים.
הדיונים בנוגע לתאריכים יימשכו בסוף השבוע, וכנראה ייקבעו סופית בישיבת הממשלה ביום ראשון בשעה 10:00.
פורסם לראשונה: 23:03, 10.09.20