1 צפייה בגלריה
מסלול הטיסה מעל סודן
מסלול הטיסה מעל סודן
מסלול הטיסה מעל סודן
ברקע ההסכם לנרמול היחסים בין ישראל לסודן: לראשונה בהיסטוריה קיבל מטוס חברת "אל על" שהמריא מישראל אישור רשמי לעבור בשמי הבירה חרטום. מדובר בטיסה שהמריאה הערב (יום א') לאנטבה שבאוגנדה.
מטוס בואינג 737 של "סאן דור", חברת הבת של אל על, המריא ריק ויחזור לארץ כשעליו 153 אזרחי אוגנדה שיגיעו להשתלמות בחקלאות מטעם משרד החוץ. הטיסה, שתימשך כחמש שעות, התקצרה בזכות המעבר מעל סודן בכחצי שעה בהשוואה לזמן שהיה צפוי לה במסלול עוקף.
זאת הפעם הראשונה שטיסה מסחרית של חברת תעופה ישראלית מקבלת אישור לחלוף בשמי סודן, שחרף ההסכם שעליו הוצהר לפני כשבועיים – באופן רשמי עדיין לא מקיימת יחסים עם ישראל.

ביוני האחרון קיבל מטוס דרימליינר של אל על אישור לעבור מעל סודן בטיסה של משלחת חילוץ מארגנטינה לנתב"ג, אולם כעת מדובר בנתיב שצפוי לשמש את חברות התעופה הישראליות ליעדים באפריקה.
ההסכמים שחתמה ישראל בחודשים האחרונים עם מדינות ערביות ("הסכמי אברהם") כבר הולידו כמה טיסות היסטוריות וסייעו לקיצור זמנים. לפני כחודשיים הודיעה סעודיה שתאפשר לכל המטוסים הממריאים מאיחוד האמירויות או נוחתים בה לעבור מעל שטחה, ובכך תיצור קו ישיר בין ישראל לאבו דאבי, שטיסותיו יימשכו כשלוש שעות בלבד. כמו כן, ישראלים יוכלו להגיע לטיסות המשך מדובאי למזרח הרחוק.
כמו כן, בחודש שעבר נחתם הסכם תעופה בין ישראל לירדן שיאפשר טיסות חוצות במרחב האווירי של שתי המדינות - הן של מטוסים אזרחיים והן של מטוסים צבאיים. ההסכם יקצר במידה רבה את זמני הטיסה למדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק ויביא לחיסכון ניכר בדלק ופליטת מזהמים.
מוקדם יותר אושר באופן רשמי שחברת התעופה "אמירייטס", הנחשבת לאחת הטובות בעולם, תפעיל טיסות מדובאי לישראל החל מ-3 בדצמבר.