1 צפייה בגלריה
פרסום סגר שלישי תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
פרסום סגר שלישי תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
כיתות ה'-י"ב ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים
(צילום: רויטרס)
פיקוד העורף פרסם את מפת הרמזור המעודכנת אתמול בבוקר, באיחור של ארבעה ימים, אבל קבינט הקורונה התכנסה רק אמש לאשר זאת - וגם היום (ג') יתקיימו לימודים ברשויות שכבר מזמן הפכו לאדומות, בזמן שבאחרות שצבען השתנה לצבע הירוק ילדים רבים יישארו בבית.
משרד החינוך הודיע אמש כי הלימודים היום יתקיימו בדומה למתכונת שהתקיימה אתמול ובשבועות האחרונים, ובהתאם להגדרות הרמזור הנהוגות עד כה. המשמעות: לא יתקיימו לימודים בכיתות ה' עד י"ב ברשויות שהיו אדומות וכתומות לפי מפת הרמזור מ-17 בדצמבר.


כל זאת, אף שאתמול בבוקר פורסמה מפת הרמזור החדשה. שעה קלה אחרי ההודעה אישר קבינט הקורונה את עדכון הרשויות הירוקות והצהובות שיוכלו לקיים לימודים בכיתות ה'-י"ב, אבל אישור זה ייכנס לתוקף רק ביום רביעי.
כך, למשל - ברעננה, אשקלון, קריית ביאליק וקריית ים שהיו כתומות לפני 11 יום מצב התחלואה השתפר, אבל לפחות לפי ההנחיות לא ניתן לקיים בהן לימודים היום בכיתות ה' עד י"ב. מנגד, בשכונות באשדוד ובחיפה, בהרצליה, במודיעין-מכבים-רעות ובערים רבות אחרות הצבע הפך לכתום או אדום - אבל שם (לפי ההנחיות הרשמיות) אפשר לקיים לימודים היום, בכל השכבות.
על פי הודעת משרד החינוך, הלימודים היום יתקיימו במתכונת הבאה: הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה, לרבות בערים אדומות וכתומות. כיתות ה'-י"ב ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים (ממפת הרמזור ב-17 בדצמבר) הלימודים יתקיימו מרחוק.
הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות יפעלו כרגיל בכל היישובים, לרבות בערים אדומות וכתומות. גם מסגרות הצהרונים ימשיכו לפעול במתכונת רגילה. הפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בקבוצות של עד 19 תלמידים ואיש צוות חינוך בכל היישובים. לצד זאת, לא יתקיימו פעילויות חוץ וטיולים בכל המערכת.

לפי המתווה המקורי, נזכיר, היו אמורות כיתות ה'-י' לא ללמוד גם בערים ירוקות וצהובות - אך ועדת החינוך הפכה ביום ראשון את החלטת הממשלה. יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ - שבממשלה הצביע בשבוע שעבר בעד ההחלטה שמאפשרת רק לימודים מרחוק - סיכם אתמול עם יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, ועם ח"כ תהלה פרידמן, כי מערכת החינוך תישאר פתוחה, בניגוד להחלטה המקורית.
זה היה הזיגזג השני הקשור למערכת החינוך בסגר. לפי ההחלטה המקורית, הלימודים בגנים, בכיתות הנמוכות ובי"א-י"ב היו אמורים להתקיים רק בין השעות 8:00 ל-13:00, אולם לנוכח ביקורת רבה הממשלה שינתה את ההחלטה. עם זאת, בערים כתומות ואדומות לא אמורות ללמוד כיתות ה'-י"ב.
פורסם לראשונה: 22:07, 28.12.20