מחר הארכת השעה תפקע, והיום החוק צפוי לעלות להצבעה - כשהתוצאות עדיין לא ידועות: חוק האזרחות צפוי לעלות היום (ב') כלשונו לדברי שרת הפנים איילת שקד, אך בליכוד ממתינים לרגע האחרון עם ההחלטה בנוגע להארכת התוקף של הוראת השעה. בסביבתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ערכו אתמול שורת התייעצויות כדי לגבש קו אחיד, ובשיחות עלתה גם האפשרות לחופש הצבעה.
למרות ההצהרות על קידום חוקים חלופיים, האופוזיציה ממשיכה להיות חלוקה בנושא. כמה מבכירי האופוזיציה אמרו כי אם הליכוד יחליט לתמוך בחוק, יהיה זה סיום תפקודם כאופוזיציה אפקטיבית - ולטענתם ההתנגדות היא הזדמנות חד-פעמית להראות את ההבדלים בין ממשלת ימין לממשלת האחדות.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: יואב דודקביץ)

סערת חוק האזרחות - כתבות נוספות

מנגד, כמה מבכירי הליכוד חוששים שמדובר בצעד בעייתי מאוד, והגעת פלסטינים שעד כה לא הורשו לשהות בישראל תסוקר באופן נרחב ובסופו של דבר תהיה חתומה על שמם. לטענתם, כל עוד לא מדובר בחוק שמפיל את הממשלה המכהנת, יש להעדיף את טובת המדינה. נכון לאתמול בליכוד אמרו כי נתניהו מתכוון לשמור את הקלפים קרוב לחזה עד הרגע האחרון, אך כל האפשרויות עדיין על השולחן.
בקואליציה שקלו כמה פתרונות למחלוקת, אך רובם הגיעו למבוי סתם בשל סירובה של שרת הפנים איילת שקד לבקשות להתגמש ולהוסיף הקלות בחוק. גורמים באגף השמאלי של הממשלה הביעו את אכזבתם משקד, ואמרו כי לאורך היום היא סירבה להקשיב למפלגותיהם - ועל כן הנושא תקוע.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
מחכה לרגע האחרון עם ההחלטה. נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', הציע כפשרה להאריך את החוק לחצי שנה בלבד ובזמן הזה להקים צוות שיבחן שינויים אפשריים, או שהליכוד והציונות הדתית יתמכו בחוק המקורי. כך או כך, בקואליציה מעריכים שבסופו של דבר ניתן יהיה להעביר את הוראת השעה על אף הקשיים שהתעוררו.
הארכת החוק צפויה לעלות הבוקר לדיון בוועדה המסדרת, שם לא צפוי רוב לקואליציה, ובהמשך הדיון יעבור להצבעה במליאה - וצפוי גיוס חירום של שני הצדדים כדי להכריע בסוגיה.
פורסם לראשונה: 22:45, 04.07.21