אזעקה בעוטף עזה, שעות ספורות לפני התרגיל הגדול של חמאס ויתר הזרועות הצבאיות ברצועה: אזעקת צבע אדום נשמעה דקות ספורות לאחר חצות הלילה (בין שני לשלישי) בקיבוץ כרם שלום שבמועצה האזורית אשכול. כעבור זמן קצר נמסר מצה"ל כי זוהה שיגור אחד של רקטה שנפלה בשטח הרצועה.
הבוקר יתקיים ברצועת עזה תרגיל צבאי רחב היקף, שבו ישתתפו לראשונה כלל הזרועות הצבאיות - ובראשן הזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. את התרגיל הצבאי, שזכה לשם הקוד "הבסיס החזק" (מתוך פסוק בקוראן), ינהל באופן תקדימי החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
 התרגיל המטכ"לי של חמאס וגא"פ בעזה
 התרגיל המטכ"לי של חמאס וגא"פ בעזה
יחסי ציבור אגרסיביים. לקראת התרגיל

במהלך התרגיל צפויים שיגורי רקטות לים וייערכו תרגילים ימיים ויבשתיים. נראה כי התזמון לקיום התרגיל מגיע בעקבות תרגילים גדולים שערך צה"ל בשבועות האחרונים, הן באוגדת עזה והן בגבול הצפון, והוא נועד לייצר משוואת הרתעה מסוימת מהרצועה לישראל.
התרגיל, שקודם ביחסי ציבור אגרסיביים, יימשך פרק זמן קצר - חצי יממה בלבד. עקב התרגיל יסגור חמאס את הים ברצועת עזה לתנועת דייגים וכן צירי תנועה מרכזיים, ובמהלכו יישמעו קולות ירי ונפץ ברחבי הרצועה כולה, מצפון ועד דרום.
ביום שישי האחרון יירטה כיפת ברזל שתי רקטות ששוגרו מהרצועה. באחת התקיפות של חיל האוויר בעזה, בתגובה לאותם שיגורים, נפגע מערך בעל חשיבות גבוהה מאוד לחמאס. מקורות פלסטינים אמרו כי אחד המבנים שנפגעו - בצמוד למפעל "פפסי קולה" ברצועה - הוא אתר של הזרוע הצבאית של חמאס המשמש לשיפור יכולות רקטיות.