פרסום ראשון: בישיבה שהתקיימה הערב (שישי) בין משרד הבריאות לנציגי בתי החולים וקופות החולים נמסר לנוכחים כי לטובת חיסון עובדי ההוראה נגד נגיף הקורונה יוקצו בשלב זה 220 אלף מנות חיסון. את המורים יחסנו קופות החולים ולא בתי החולים. זימון התורים יחל ביום שני והחיסונים יינתנו לראשונה ביום רביעי.
עוד נאמר בישיבה שהתכנון הוא לסיים את מבצע החיסונים של המורים מספר ימים לפני תום הסגר, אז צפויים הלימודים להתחדש בהדרגה.
בישיבה הוצגה גם התוכנית להמשך מבצע החיסונים, ולפיה השבוע שיתחיל ב-17 בינואר יתמקד בבני 55 עד 60 בריאים - אם יגיעו ליעד של 80% מחוסנים בקרב בני ה-60 ומעלה. עוד נמסר לנציגים שההערכה היא שבשבוע הבא יגיעו לישראל 1.4 מיליון מנות חיסון.
2 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה בתל אביב
חיסוני קורונה בתל אביב
המורים יוכלו לקבוע תור החל מיום שני. חיסוני קורונה בתל אביב
(צילום: AP)
אתמול נענה ראש הממשלה בנימין נתניהו לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ לתת עדיפות לעובדי הוראה במתן החיסונים. ההחלטה מגיעה ימים אחדים אחרי האיום של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בהשבתת המערכת במקרה שעובדי ההוראה לא יחוסנו עד יום שלישי הקרוב. מהסתדרות המורים נמסר כי השביתה המתוכננת תצא לדרך עד שיחוסנו כל עובדי ההוראה בחינוך המיוחד שחפצים בכך באופן מיידי.
בשבוע שעבר, לאחר שהתגבשה ההחלטה במשרד הבריאות ולפיה אין די חיסונים בכדי לחסן את צוותי ההוראה, הכריזה בן דויד על סכסוך עבודה. "במקום שמשרד החינוך והמדינה ידאגו לחסן אותנו, הם פועלים לפתוח את מערכת החינוך", היא אמרה ביום שני האחרון. "מפקירים את הגננות והמורים המחויבים להגיע מדי יום לגנים ולבתי ספר שהפכו מדגרות קורונה ומסכנים אותם".
מוקדם יותר היום פורסם כי עיריית רמת גן כבר חיסנה יותר מ-1,500 עובדי הוראה בעיר בשיתוף בית החולים שיבא בתל השומר לאורך שלושת הימים האחרונים באופן חסוי. המבצע החל עוד לפני הסיכום בין נתניהו לגנץ.
2 צפייה בגלריה
אוהל החיסונים בכיכר רבין
אוהל החיסונים בכיכר רבין
אוהל החיסונים בכיכר רבין
(צילום: עיריית תל אביב )
גם בעיריית תל אביב חיסנו אלפי עובדי הוראה, באוהל חיסונים שהוקם בכיכר רבין בשיתוף עם בית החולים איכילוב. בתגובה לכך, הורה שר הבריאות עוד באותו ערב לעצור את אספקת החיסונים לבית החולים ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות אליו. מנהל איכילוב פרופ' רוני גמזו אמר אז כי הוא "מתקשה להבין למה המשרד תומך בחיסון שוטרים ומעניש על חיסון מורים, כשהם באותה קבוצת תעדוף".
למחרת תקף אדלשטיין את גמזו ואת ראש העיר תל אביב רון חולדאי. "למה זה קרה? כי היו פה ושם כאלה שניסו לסגור עם ראש רשות", אמר אדלשטיין על השניים. "לא נעים, צריך לשמור על יחסים טובים, ולראש הרשות זה גם טוב להוציא בפייסבוק 'אצלי התחסנו המורים'. היו מקרים כאלה ועצרנו אותם". הוא הוסיף: "התופעה בתל אביב היא תופעה מצערת, אין עודפים של 2,000 חיסונים".

ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן טען שהמבצע הרגיש לו כמו מבצע להעלאת עולים לארץ. "זה היה מרגש, מהרגע להרגע ומתחת לרדאר, כי עד אתמול בערב היה איסור הזוי לחסן צוותי חינוך", אמר.
מעיריית רמת גן נמסר כי "העירייה גאה שפעלה באחריות והצליחה לדאוג ליותר מאלף חיסונים ממקורות שונים לצוותי החינוך שלה, שספגו עם התלמידים שלהם בגל השלישי 50% מהתחלואה בעיר בשל אוזלת ידה של הממשלה. ראש העיר מוכן לשאת בכל אחריות למהלך, שבזכותו בתום הסגר יחזרו לוחמי החינוך למערכת שהפכה לחזית הקורונה המסוכנת ביותר, מוגנים ועם ראש שקט לדאוג לחינוך הילדים של כולנו".