ההסכמים הקואליציוניים עוד לא נחתמו ברובם ולא הוגשו למזכירות הכנסת, ולפי הערכה יוגשו ברגע האחרון. אך בעוד שרוב ענייני הממשלה החדשה כבר תפורים וסגורים, צפויות להעסיק את ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט כמה סוגיות נפיצות שיעביר אליו בירושה ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו.

3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
יקבל את החומרים הרלוונטיים רק זמן קצר לפני המצעד. בנט
(צילום: AFP)
ביום ראשון אחר הצהריים תושבע הממשלה בטקס חגיגי בכנסת ומיד לאחר מכן יצהירו אמונים השרים המיועדים, ראש הממשלה הנכנס בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. ברגע הזה, יחלו לקבל סקירות, הערכות מצב, חומרים מודיעיניים ומידע שדרוש לצורך ניהול ענייני המדינה.
שלושה אירועים נפיצים מאוד עומדים לפתחם של בנט והממשלה ומאתגרים אותם כבר עכשיו. הראשון הוא מצעד הדגלים ש"הוריש" נתניהו לבנט ומתוכנן ליום שלישי הבא. המצעד, שגורמי ביטחון ומשטרה סבורים שעלול להוביל להפרות סדר באזור, יתקיים יומיים בלבד אחרי שבנט יושבע לראשות הממשלה, כאשר הוא יקבל את החומרים הרלוונטיים זמן קצר בלבד לפני.
3 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
עדיין אין מתווה מוסכם. מצעד הדגלים בירושלים, בחודש שעבר
(צילום: EPA)
נכון לרגע זה, בנט לא מקבל סקירות מודיעיניות וחומרים רלוונטיים, כך שהמצעד הרגיש יתקיים ממש בסמיכות לקבלתם. לפי שעה, אין מתווה מוסכם של המשטרה.
נושא נפיץ נוסף הוא פינוי המאחז הבלתי חוקי אביתר שצו לפינויו ניתן לשבוע הזה. אלא שמכתב ששלח מנכ"ל משרד ראש הממשלה למשרד הביטחון ביקש להימנע מהאכיפה ובכך למעשה ידחה הפינוי למשמרת של בנט, שיצטרך להתמודד עם נושא המצוי בליבת האג'נדה הימנית ובסיס המצביעים הקשה שלו.
הנושא השלישי שעמו יאלץ להתמודד בנט הוא ח"כ איתמר בן גביר שמאתגר את המערכת ודורש לנצל את חסינותו לעלייה להר הבית ולקיום מצעד בשייח ג'ראח. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי אמנם אסר עליו לקיים את הביקור, אולם ראש הממשלה לא חתם על ההחלטה של המפכ"ל ואם לא יהיו שינויים, גם זה יידחה למשמרת של בנט.

3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר מניף את דגל ישראל בשער שכם
איתמר בן גביר מניף את דגל ישראל בשער שכם
גם הוא יאתגר את בנט. בן גביר מניף את דגל ישראל בשער שכם
(צילום: יואב דודקוביץ')
כרגע עדיין לא ברור אם ומתי יערך טקס חילופים רשמי בלשכת ראש הממשלה. בין בנט ונתניהו לא היה כל שיח ולא ברור כלל האם נתניהו יסכים לקחת חלק בטקס או יבצע חפיפה מסודרת.
גם סוגיית פינוי המעון הרשמי בבלפור עדיין על הפרק ולא ברור מתי תפנה אותו משפחת נתניהו. לשם השוואה, ב-1999 נדרשו למשפחת נתניהו שישה שבועות לפנות את המעון עבור ראש הממשלה דאז אהוד ברק, זאת למרות שכל תהליך הפינוי והלוגיסטיקה נעשה על ידי המדינה.
פורסם לראשונה: 23:41, 10.06.21