2 צפייה בגלריה
האב בבית המשפט
האב בבית המשפט
יעקוב יוסובוב, היום בדיון בבית המשפט
כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד יעקוב יוסובוב (27), תושב באר גנים שבמועצה האזורית חוף אשקלון, שבנו בן הארבעה חודשים מת כתוצאה מהתעללות. ליוסובוב מיוחסות עבירות של המתה בקלות דעת, ותקיפה והתעללות בחסר ישע. בכתב האישום מתואר היום שבו פגע האב בתינוק – כשחזר אחרי משמרת לילה והיה צריך לשמור על התינוק כל היום, בשעה שהאם יצאה לעבודה. בבית המשפט המשיך יוסובוב לטעון כי "התינוק נחנק מפורמולת החלב ששתה".
בכתב האישום נכתב כי מחקירתה של אשתו עלה "דפוס התנהגות אגרסיבי של האב כלפי התינוק", וכי היא תיארה שני מקרים בהם הוא נהג בו באלימות פיזית, ובאחד מהם טלטל אותו כשראשו כלפי מטה. "באותו מקרה, לאחר שבכתה והעירה למשיב על התנהגותו זו, המשיב הטיל בכעס את התינוק על הספה ועזב את הבית". מכתב האישום עולה כי הוא אישר את המקרים הללו.
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של התינוק שהוריו חשודים בהתעללות בו ורציחתו
הלוויתו של התינוק שהוריו חשודים בהתעללות בו ורציחתו
ההורים בהלוויית התינוק
(צילום: אבי רוקח)
עוד עולה כי "מכלל המסמכים והודעות הרופאים שנאספו במסגרת החקירה, התינוק הובהל לבית החולים כשהוא סובל מנזק מוחי חמור, בסבירות גבוהה כתוצאה מטלטול בשילוב עם חבלת ראש קהה שאינה תאונתית שגרמה לשבר בגולגולת. כלל הממצאים שאותרו בראשו ובגופו של התינוק מתיישבים, לדעת הרופאים – עם התעללות, ואינם תוצאה של תאונה או של פעולות החייאה".
ביום חמישי הוגשה נגד יוסובוב הצהרת תובע, שבה לא נקבע עדיין אם כתב האישום יכלול עבירת רצח או המתה - כשהיום התברר שלא יואשם ברצח. בשבוע שעבר עדיין לא התקבלו החלטות לגבי האם – ששוחררה למעצר בית בעקבות הדו"ח הפתולוגי שהסיר ממנה את סעיף הרצח. מעצרו של האב הוארך בשבוע שעבר עד היום. כתב האישום הוגש לבית המשפט על ידי פרקליטות מחוז דרום.

מהמשטרה נמסר ביום חמישי כי "הגם שמדובר בחקירת אירוע טרגי, עמלו חוקרי המשטרה המקצועיים ואספו פרט לפרט, עדויות וראיות, על מנת לגבש תשתית בתיק החקירה טרם העברתו לידי התביעה". את החקירה הובילו צוות חקירה מיוחד של משטרת מרחב לכיש, בראשות רפ"ק קרן טולדנו והמפקחת אורית מרקוביץ'.
התינוק הובא על ידי אביו לפני כשלושה שבועות לבית החולים ברזילי באשקלון עם חבלת ראש. הוא אושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ בילדים. האב נעצר כמה שעות לאחר מכן. מותו של התינוק נקבע כעבור שישה ימים.
אם התינוק שוחררה למעצר בית בתחילת השבוע שעבר לאחר שהדו"ח הפתולוגי קבע שהיא לא גרמה למות בנה באופן ישיר. הדו"ח הצביע על החשד שהאב טלטל את בנו וגרם לחבלות הקטלניות, מה שהסיר ממנה את סעיף חשד הרצח. בשלב זה אף נבחנת האפשרות שלא להגיש נגדה כתב אישום. עם זאת, האם עדיין חשודה בכך שידעה על מעשי האב – וחששה לדווח עליהם.
אם התינוק שוחררה למעצר בית בתחילת השבוע שעבר לאחר שהדו"ח הפתולוגי קבע שהיא לא גרמה למות בנה באופן ישיר
באחד הדיונים להארכת מעצרם הוצגו הודעות וואטסאפ שכתבו ההורים אחד לשני ולקרובי משפחה שחיזקו את החשדות נגדם. בין היתר כתב האב לאם: "תמרחי לו אלוורה על עמוד השדה עד שייספג, לפחות שלא יכאב לו".