מחמד איאד קאסם, בן 27, נורה אמש (שבת) למוות בפתח ביתו שבטירה. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא במצב קשה, ושם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת המקרה בחשד לרצח, שבוצע ככל הנראה בידי שני אלמונים.
קרובי משפחתו של קאסם תקפו בצעקות את השוטרים שהגיעו לזירה: "כל פעם אתם עושים אותו דבר, באים, סוגרים זירה והולכים בלי עצורים. אתם יודעים תמיד את התשובה בלי לשאול. פתחתם אצלנו תחנת משטרה, ומאז האלימות והפשיעה רק בעלייה. אתם כושלים ואתם הגורם המרכזי להתפשטות הירי. אתם יודעים לחלק דו"חות, אבל לא להציל חיים".
2 צפייה בגלריה
מוחמד איאד קאסם
מוחמד איאד קאסם
מוחמד איאד קאסם
2 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
זירת הרצח בטירה
זהו תושב טירה השלישי שנרצח תוך שלושה חודשים, וה-23 בחברה הערבית כולה מתחילת 2021. הנרצח הראשון בטירה היה פואז דעאס (56), שנדקר למוות בקטטה ביום הראשון של שנת 2021. הנרצח השני היה וליד נאסר (32), שנורה למוות ברכבו על-ידי אלמונים בשכונה הדרומית בטייבה. אגב, ב-31 בינואר נהרג חמזה סלים בפיצוץ מטען בטירה - אך לפי החשד הוא נהרג תוך שניסה להצמיד את המטען לרכב.
הדיווח על הרצח התקבל בשעה 21:20 במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון. ממד"א נמסר כי "חובשים ופרמדיקים העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהוא במצב קשה וסובל מפצעי הירי". מותו נקבע בבית החולים מאיר.
למרות ההפגנות ההמוניות בחברה הערבית נגד האלימות, רק השבוע נרצח ביריות בג'לג'וליה הנער מוחמד עדס, בן 15, וחברו מוסטפא חאמד נפצע באורח קשה. עדס נורה בזמן שאכל פיצה יחד עם חברו, במרחק של כ-100 מטר מנקודת המשטרה ביישוב.
אמו של מוחמד, סוהילה, סיפרה ל-ynet על הבן המחונן שנרצח, ועל החלומות שלא יגשים עוד, בהם הרצון להיות רופא. "היה לו לב טוב, הוא היה חכם מאוד. היו לו ציונים גבוהים יותר מכל התלמידים בכיתה וכולם אהבו אותו", היא אמרה ל-ynet. "הוא היה בן שקט, רגוע וכל מה שביקשנו ממנו הוא מעולם לא אמר 'לא'. הוא תמיד רצה לתת, היה אומר לי 'בוקר טוב אמא', מנשק אותי, את אבא שלו ואת האחים – והיה הולך ללימודים".
המשטרה מסרה בתגובה: "האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול ואנחנו פועלים למגרו ולהיאבק בו בכל יום ובכל האמצעים הקיימים ברשותנו, הכול למען שלום הציבור וביטחונו. המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות ורצח ביסודיות ובמקצועיות ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן, תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. מתחילת השנה המשטרה פענחה מקרי רצח ואלימות רבים שהתרחשו בקרב החברה הערבית, ואנחנו נמשיך לפעול כדי להעמיד לדין את כל העבריינים המעורבים במעשי רצח ואלימות באשר הם".
פורסם לראשונה: 22:42, 13.03.21