רפאל אבנרי, אב המשפחה שנקלעה בצהריים (יום ד') לפיגוע בבקעת הירדן, שחזר בשיחה עם ynet את מה שהתרחש. "חזרנו מחופשה הביתה לכוכב יעקב כשלפתע ראיתי רכב פלסטיני שנוסע בצורה חשודה, עובר מנתיב לנתיב ועושה פרסות. זה הדליק לי נורה אדומה", אמר אבנרי, שאשתו נפצעה בפיגוע באורח קל.
"חשבתי שזה נהג צעיר או מישהו שמשחק עם הרכב", הוא הוסיף. "לפני צומת חמרה החלטתי לעצור. אני רואה שהוא עובר לנתיב השני ונמצא מולי, רכב מול, ונוגע בי קצת. ואז הרכב נעצר, הדלת של הנוסע מקדימה נפתחת והמחבל יוצא עם M16 ביד ומתקדם אלינו ברגל. באותו זמן אני נמצא שני מטרים קדימה".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבקעת הירדן
זירת הפיגוע בבקעת הירדן
זירת הפיגוע בבקעת הירדן
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
אבנרי סיפר כי "בשלב הזה אשתי צועקת, 'זה פיגוע, זה מחבל'. אני מכניס את הרכב למצב רוורס ונוסע לאחור תוך כדי שהוא יורה עלינו. תוך כמה שניות הרכב שלי נתקע בתעלת צדדית. ואז המחבל חוזר לרכב שלו ונוסע לכיוון שכם".
ברכב היו עם אבנרי אשתו, שנפצעה באורח קל מרסיסי זכוכית, ושני ילדיהם בני שש ותשע. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים שנמלטו מהזירה. על רכב המשפחה זוהו סימנים של שישה קליעים.

3 צפייה בגלריה
רכב שנפגע בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
רכב שנפגע בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
רכב המשפחה שנפגע מהירי בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
לדברי אבנרי, "האירוע הזה עושה לנו תחושות קשות של נס שנגמר רק בפציעה קלה. קשה לעכל את זה. המציאות הזו של מישהו עם M16 יורה עליך לא מתקבלת. הפיגוע הזה התרחש סמוך למקום שבו נרצחו בנות משפחת די, וגם שם הבנתי שרכב המחבלים התנהג בצורה חשודה".
אבנרי הוסיף כי "אני אומר לכל הנוסעים, תסתכלו טוב מאוד על הרכב ואם אתם רואים משהו חשוד עדיף לדווח אלף דיווחי שווא מאשר לטעות ולא לדווח על משהו שקורה באמת. הכוחות באו מהר מאוד והם מאוד נחושים להגיע למחבלים. ולמחבלים אני אומר: אתם לא תשברו אותי".
3 צפייה בגלריה
זירה פיגוע ירי צומת חמרה בקעת הירדן
זירה פיגוע ירי צומת חמרה בקעת הירדן
זירה הפיגוע בבקעת הירדן
(צילום: רויטרס/Raneen Sawafta)
הירי בבקעת הירדן אירע יום אחרי הפיגוע ליד הקניון במעלה אדומים שבו נפצעו שישה בני אדם, בהם שניים באורח קשה. את הפיגוע ביצע המחבל מוהנד מזארעה (20) מהעיירה הפלסטינית אל-עיזריה שסמוכה למעלה אדומים. לוחם משמר הגבול שהיה במספרה לאחר תורנות חתר למגע וחיסל את המחבל הצעיר. אביו של המחבל מועסק 25 שנה בעיריית מעלה אדומים, אולם כעת מתכננים לפטר אותו לאחר שהתברר כי הוא התחנן למעסיקיו שבנו יוכל גם כן לעבוד בעיר.
מפקח א', לוחם משמר הגבול שחיסל את המחבל, סיפר הבוקר ל-ynet live: "הבנתי שיש פה אירוע שאני נקלע אליו ובעצם צריך לבצע את מה שעליי לעשות. התחלתי לסרוק אחר המחבל, ניסיתי לקבל הכוונה מאזרחים, עד לרגע שבו אני מזהה בחור שלובש אפודה זוהרת בצבע צהוב. אני מסתכל עליו, צועק לעברו לעצור. הוא לא עוצר ומתחיל לבצע ירי לעברי. באותו רגע הבנתי שמדובר במחבל, ביצעתי ירי חזרה ונטרלתי אותו".
הפיגוע היום התרחש סמוך לזירת פיגוע הירי בצומת חמרה שבו נרצחו באפריל לאה (לוסי) די (48) ובנותיה רינה (15) ומאיה (20) מהיישוב אפרת. מחבלים פתחו אז בירי לעבר הרכב שבו נסעו בנות משפחת די ונמלטו מהזירה. כמה שבועות לאחר מכן חוסלו המחבלים, שני פעילי חמאס, בפעולה בקסבה של שכם שבה השתתפו כ-200 לוחמים.