לאה (לוסי) די, שנפצעה אנושות בפיגוע בבקעת הירדן שבו נרצחו שתי בנותיה מאיה (20) ורינה (16) ומותה נקבע אתמול (ב'), הובאה בצהריים למנוחות בבית העלמין כפר עציון. שלשום ליוו אלפים למנוחת עולמים את בנותיה, מאיה ורינה די. הבוקר הושתלו איבריה בכמה חולים. מאות מחבריה ובני משפחתה שרו לפני תחילת ההלוויה את השיר "אני מאמין", שמילותיו לקוחים מהמקורות.
קרן, בתה של לאה (לוסי), ספדה לה בדמעות: "אתמול ליד הקבר של מאיה ורינה עצמתי עיניים והתפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב הזה פעמיים. מה אם אמא לא תתעורר? אני משותקת מרוב כאב. לאבא אמא זה כמו לאבד חיים - אי אפשר להתקדם מפה. היית הדבר האחרון שנשאר לנו כמשפחה, היית לנו כמו דבק. תמיד אמרת שאת מחכה לנכדים, שרצית להיות סבתא, ועכשיו הם לא יזכרו להכיר אותך. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך".
טלי, בת נוספת של לאה (לוסי), ספדה גם היא: "איך מסכמים את אמא? אי אפשר לסכם בהספד. אני מנסה להבין איך נרדמים. אמא, מי תעזור לי כשאצטרך? מי יהיה חזק בשבילנו? אמא, מי תגן עליי עכשיו? תמיד הגנת עליי מדברים רעים, היית שרה לי 'המלאך הגואל' בבית, ואמרת שאשמור את זה לזמנים שאצטרך. הלוואי שהנכדים שלך יהיו דומים לך. את דואגת עכשיו למאיה ורינה, מי ידאג עכשיו לנו?".
4 צפייה בגלריה
לאה די ז"ל
לאה די ז"ל
לאה (לוסי) די ז"ל. משפחתה הסכימה לתרום את איבריה
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
קרן, ביתה של לאה די ז"ל סופדת לה
קרן, ביתה של לאה די ז"ל סופדת לה
בני משפחתה של לאה (לוסי) סופדים לה בהלווייתה
(צילום: אלכס קולומויסקי )
4 צפייה בגלריה
הלוויתה של לאה די ז"ל
הלוויתה של לאה די ז"ל
בני משפחה וחברים שהגיעו ללוות את לאה (לוסי)
(צילום: אלכס קולומויסקי )
בנג'מין, אחיה של לאה (לוסי), סיפר בהספד על ההתרגשות משפחתו, שמתגוררת מבריטניה, מהתמיכה שזכו לה מהישראלים לאחר הפיגוע. "לוסי לא הייתה אישה רגילה. היא תמיד הגשימה את המטרות שלה - ללמוד יפנית, ללמוד באוקספורד ולהיות יהודייה יותר. היא ראתה את העולם סביבה, שבו יכלה להשפיע, וטיפחה הרגשה של יחד בקהילה. כשלוסי וליו עברו לגור בישראל, לוסי שוב החליטה להחזיר לקהילה בצורה הטובה ביותר - ללמד ישראלים אנגלית בהתנדבות. היא הייתה אימא מסורה לילדיה. תזכרו את לוסי, מאיה ורינה, ותיזכרו בכל הטוב שיש בעולם הזה, ומה כולנו יכולים לעשות בשביל להפוך את העולם למקום טוב יותר".
ליאו, בעלה של לאה (לוסי), שספד שלשום לשתי בנותיו שנרצחו בפיגוע, פתח את ההספד בבקשה מהקהל לשיר עמו את השיר "אני מאמין". הוא אמר: "לוסי הייתה חברה טובה לכולם, אבל עבורי החברה הכי טובה. עלינו ביחד לארץ, בנינו לעצמנו חיים חדשים בארץ המובטחת. אמרת שאת לא יכולה לדמיין מקום אחר לחיות בו. ביקשת ממני לכתוב לך נאום משמעותי ליום ההולדת ה-50 שלך, ועכשיו אני מספיד אותך. לוסי, אני רוצה שתשובי".
עם פציעתה בפיגוע פונתה לאה בת ה-48 במסוק להדסה עין כרם כשהיא במצב אנוש, שם נלחמו הצוותים על חייה לאורך הימים האחרונים. מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נמסר אתמול כי "לצערנו, ולמרות מאמצים בלתי פוסקים, עקב פגיעתה האנושה הצוות נאלץ לקבוע היום את מותה". בבית החולים ציינו כי צוות השירות הסוציאלי של הדסה יחד עם הנהלת המועצה המקומית אפרת וגורמי הרווחה של המועצה מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות.
הבוקר איבריה של לאה הושתלו בכמה חולים. ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת ההשתלות בבילינסון אמר: "אני משתיל שנים רבות ומתרגש מאוד לנוכח העוצמה של המשפחה התורמת, האצילות הבלתי נתפשת בזמן טרגדיה נוראית כזו". המרכז הלאומי להשתלות הודיע כי לנוכח הסכמת משפחתה של די שנפטרה בבית החולים הדסה, לתרום את איבריה ולהציל חיים, בוצעו ההשתלות בבתי חולים במרכז הארץ. לבה של לאה הושתל בבת 51 בבילינסון, ריאותיה הושתלו בבת 58 בשיבא, הכבד - בבן 25 בבילינסון, כליה - בבן 58 בבילינסון וכליה נוספת הושתלה בבן 39 בבילינסון. קרניותיה יושתלו אף הן.

4 צפייה בגלריה
הלוויתה של לאה די ז"ל
הלוויתה של לאה די ז"ל
(צילום: אלכס קולומויסקי )
בנותיה של לאה, מאיה (20) ורינה (16), שנרצחו כאמור גם הן בפיגוע הירי שהתרחש ביום שישי האחרון בבקעת הירדן, הובאו למנוחות ביום ראשון. ליאו די, ששכל את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע הירי, מחה על היחס לישראל בתקשורת העולמית: "הם רוצחים, אבל מאשימים אותנו", וקרא לצופים לשתף את דגל ישראל באינסטגרם ובפייסבוק. הוא הוסיף בהצהרה לתקשורת: "תזכרו את לוסי, מאיה ורינה".
לאה היא הקורבן ה-19 של גל הטרור הנוכחי. שעות לאחר הפיגוע שבו נרצחה, בערב שישי התרחש בטיילת בתל אביב פיגוע דריסה שבו נרצח התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני, ושבעה תיירים נוספים נפצעו. מחר ב 9:30 בבוקר יגיע מטוס של של חיל האוויר האיטלקי כדי להחזיר את גופתו של פאריני למדינתו.